Cronica Rock Am Ring - Ziua III

Cronica Rock Am Ring - Ziua III
Si ultima. Si prilej de reamintire ca nu vazusem nici macar unul din headlinerii festivalului Rock Am Ring: METALLICA , RAGE AGAINST THE MACHINE , The Prodigy , MOTORHEAD, NIGHTWISH, nimic. No regrets, experimentasem si ne bucurasem muzical mai mult decat ne propusesem.

Ne strangem bagajele si incercam sa facem un short list cu cateva trupe de vazut inainte de plecare. Dupa Babyshables (care s-au dovedit o dezamagire), The Fratellis erau urmatorii de neratat fie ploaie, vant sau Atac nuclear.

Cronica Rock Am Ring - Ziua III

E ziua partidei Germania - Polonia asa ca toata lumea agita steaguri, poarta tricourile nationalei Germaniei, sunt pictati pe fata si se plimba zambind, cu pahare reci de bere de la o scena cu un concert live la un ecran unde se transmit meciuri tot live. Printre ei, alti tineri echipati de data asta in tricouri ale nationalei Poloniei. Ciocnesc beri intre ei, glumesc si se intreaba unul pe altul ce s-a intamplat in repriza anterioara. Imi fuge gandul repede la zilele cand joaca Steaua in Groapa, de exemplu. Zambesc.

Hotaram sa ii vedem pe Fiction Plane , trupa lui John Sumner, cu al sau celebru tata, Sting , pe care ii vazusem in deschidere la The Police pe Madison Square Garden anul trecut si care ma inveselisera cu al lor "Two Sisters". Nu calculam bine si ii ratam. Apucam totusi sa ii vedem pe Simple Plan , in cursul zilei, la Centerstage, intr-o mare de oameni asezati pe iarba, cu palarii si ochelari de soare ce privesc scena in liniste.bilet rock am ring

Cronica Rock Am Ring - Ziua III

Ma uit in jur si realizez ca fiecare zi aici e diferita. Ma dezmortesc pe "Your Love is a Lie" si ma alatur multimii electrizate subit in momentul in care solistul propune o intalnire in acelasi loc, seara, in caz ca Germania invinge, pentru a ne imbata impreuna. Si aceeasi intalnire, in cazul in care Germania pierde, din nou, tot pentru a ne imbata impreuna.

Ii lasa scena lui Kid Rock , care desi nu esti in topul preferintelor mele ma face sa recunosc ca are what it takes pentru un American rock star! Suna bine live, e usor arogant, decadent, isi scoate tricoul si incheie cu Sweet Home Alabama. Aplaudam lent si ne mutam la Alternastage pentru The Fratellis .

Cronica Rock Am Ring - Ziua III

Ii gasim deja acolo pe Eagles of Death Metal. Nu, nu canta Death Metal, ci un garage rock, care devine chiar si blues cate o data. Sunt americani, plini de energie, iar solistul este recunoscut pentru entuziasmul si caldura cu care interactioneaza cu publicul. Verificam pe pielea noastra de indata ce Jesse Hughes coboara in public, imbratiseaza fete, pe altele le cere de nevasta, se opreste in mijlocul melodiilor sa se pieptene, ne spune o data la 3 minute ca suntem "a f*****g amazing crowd". Incep sa cante "Cherry Cola" si pe scena li se alatura Josh Homme, vocalul de la Queens of the Stone Age , care ramane si canta alaturi de Hughes toata melodia spre delirul multimii.

Mult asteptatii Fratellis , numiti in continuare si dezamagirea numarul 2 vin, canta, multumesc si pleaca pana sa ne dezmeticim. Proaspat vaduviti de atentia lui Hughes de la EODM, ne simtim ignorati de o trupa care nici macar nu remarca eforturile noastre de a ii inlocui pe refrenul de la "Chelsea Dagger". rock am ring stage audienceCu toate astea, ma simt cel mai aproape de muzica lor din ce vazusem pana atunci, asa ca dansez pe sub pelerina de ploaie si imi sun prietenii pe "Whistle for the Choir". Jon, Barry si Mince nu se misca de langa microfoane, nu ni se adreseaza, canta corect dar nu par sa se bucure prea tare. Recunosc, eu una tin la atitudine.

Cronica Rock Am Ring - Ziua III

Fratellis au fost ultimul act pe care l-am vazut integral la Rock am Ring 2008. Am mai prins apoi cate o piesa din HIM, o bucatica de Jimmy Eat World , dar nimic suficient incat sa imi fac o parere. Grabite sa prindem avionul, am grabit pasul pe acele de par ale circuitului. Oana m-a tras de maneca si mi-a amintit ca e ultima oara cand mai trec pe lange scene anul asta, asa ca m-am uitat inapoi si mi-am luat "la revedere" asa cum imi luam de la mare, cu ochii in lacrimi, atunci cand eram mica si plecam cu parintii mei inapoi acasa.

Azi mi-am luat bilete la Sziget!

Iulia Nistor pentru bestmusic.ro

Cititi si: