Rammstein - Reise, Reise (cronica de album)

de

Rammstein parca si-au planuit sa rupa cu acest al patrulea album de studio ! 11 piese geniale, aproape fara nici un repros !

Coperta este una destul de simpla. Pe ea sta scris "Flugrekorder Nicht Offnen", adica "Nu deschideti cutia neagra". N-am inteles exact de ce au scris asta pe coperta, poate ma lamuriti :) Sa revenim...Este acelasi stil furios ce poate fi gasit pe Reise, Reise. Influentele techno au mai cedat locul unui sound melodic, atmosferic. Vocea lui Till, efectele superbe ale clapelor, tot ce trebuie pentru a avea un material Rammstein bun.

Lindemann este in forma excelenta, atata vocal cat si liric. "Dovedeste ca stapaneste arta cantatului" dupa cum am citit mai demult. Vocea sa uneste melodicitatea si tristetea cu agresivitatea, poate fi folosita in diferita stiluri fara a necesita modificare.

Piesa Amerika este o piesa cu inclinatii comico-politice despre consumul produselor americane. Mein Teil discuta despre cazul Armin Meiwes. Parodiaza sentimentele canibalului pentru victima. Rammstein nu sunt o trupa pe care o poate asculta un copil sub 12 ani, sau cei ce iau fiecare vers ad litteram !

Rammstein apreciaza poezia, din cate am ascultat pe acest album. Ma refer la piesa Dalai Lama, bazata pe Elrkong de Goethe. Ohne Dich este o balada absolut superba. Till ar fi un excelent actor, interpretarea este unul din punctele lui forte ! Si Amour este o piesa linistita si cu o linie melodica buna. Felul cum este pronuntat "amour" face ascultatorul sa se gandeasca la filmele franceze de demult...

Nu doar engleza se imbina perfect cu germana in piesele Rammstein, colaborarea cu T.a.t.u. pe piesa Moskau arata melodicitatea limbii ruse si frumusetea pe care o poate exprima un trio cu calitati vocale absolut extraordinare (T.a.t.u. nu stiu ce fel de piese au si cum suna in rest, pe Moskau suna excelent). Se impaca su cu spaniola pe piesa Te Quiero Puta de pe Rosenrot. O piesa ce duce cu gandul la Mexic, burrito si fiesta. Piesele ca Reise Reise, Keine Lust, Morgenstern si Stein Um Stein arata inca odata ca Rammstein nu este o trupa pentru orice rocker. Rammstein pot fi foarte directi uneori (Mein Teil, Zwitter, Buck Dich, Rein Raus, s.a.m.d.), dar pot si incredibil de subtili ( Reise Reise, Stein Um Stein, etc). Piesa Los este o piesa extrem de energica, linistita si frumoasa.

Recomand cu placere tot albumul celor ce vor sa ii asculte pe nemti. Dupa cum vedeti, n-am descris toate piesele. Va las pe voi sa descoperiti magia Rammstein :) Va veti simti grozav cand veti incepe sa ii intelegeti.