Cronica Ramones Live Tribute: Legends!

Cronica Ramones Live Tribute: Legends!
Asa cum spune si titlul, tributul adus de Marky Ramone si Michale Graves este de departe cel mai bun concert de club al anului 2008. Spun asta pentru ca rareori am avut o asemenea atmosfera la evenimentele din tara, de fapt singurul de genul unde toata lumea a zambit, s-a imbratisat, chiar si 'dansat' cu bodyguarzii la fel de bucurosi, pentru ca in fata lor se aflau doua din cele mai importante figuri pentru scena internationala de punk rock.

Si nu au venit singuri, alaturi de cei doi au cantat Alex Kane (chitara/AntiProduct) si Claire (bas/AntiProduct). O formula pe cat de ciudata pe atat de eficienta. Insa pana una alta, s-a deschis un nou club in acelasi timp locatie de concerte anume Silver Church, unde s-a desfasurat si evenimentul cu pricina. Tot respectul pentru cel care a venit cu ideea clubului, parca te simti in alta tara.

Sunet excelent fapt ce a constituit un avantaj major pentru Pistol cu Capse, formatie care a lansat acum cateva zile si un disc de debut. Un amestec de punk cu ska cantat foarte corect si desi pentru unii PCC nu a fost cea mai buna alegere pentru un asemenea concert, baietii si-au facut treaba foarte bine si se pot considera de altfel norocosi fiind printre putinele trupe de deschidere care au avut parte de un sunet la fel de bun ca si capul de afis.

Ce a urmat dupa a fost cu totul special. Sala plina pana la refuz de oameni cu varste cuprinse intre 16 si chiar 50 de ani. Nici cei tineri si nici cei batrani nu cred ca visau vreodata sa-i vada pe Marky si Michale, mai ales intr-un club din Bucuresti. Asa cum am spus si la inceput, un setlist format din 30 de piese acoperind o mare parte din discografia trupei, compozitii pe care nu le voi insira pentru ca ar trebui sa acopar o mare parte din spatiul dedicat acestei cronici.

Foarte multi din cei prezenti in sala au ramas cu o singura impresie: Ce show! Exact, ce show au facut cei de la AntiProduct. Alex Kane a fost probabil cel mai energic membru al 'trupei' prestatia acestuia fiind cateodata mai captivanta decat Graves insusi, a carui voce s-a mulat perfect peste compozitiile Ramones.

Un 'multumesc' repetat din partea lui Graves si Alex, ultimul din urma reusind in final si gafa cu 'Budapest' insa deja in acel moment publicul era mult prea fericit pentru a riposta. Pe scena si in afara ei Michale este un om simplu, modest, foarte surprins de gradul de popularitate in aceasta zona a Europei. Dar despre aceste detalii veti afla in interviul acordat pentru METALHEAD.RO

In spatele celor trei, nimeni altul decat Marky Ramone care oricum a devenit o legenda a muzicii internationale. Parca neschimbat, acelasi stil inconfundabil, acelasi om care prefera sa ramana in umbra instrumentistilor fiind in acelasi timp piesa de baza in concert.

Dar nu ma voi intinde cu aceste randuri, poate inutile in a descrie ce s-a intamplat in seara de 4 decembrie. Eu am ramas fara cuvinte, probabil si o mare parte din cei prezenti la concert. Asa ca va invit sa vizionati filmarile de la concert. Insa repet, Marky Ramone, Michale Graves is AntiProduct au facut show, cel mai tare concert al anului! Si nu in ultimul rand, multumim Hefe!

Fimari Marky Ramone si Michale Graves la Bucuresti