Aerosmith la Bucuresti: Livin' on the edge

Aerosmith au zguduit Bucurestiul pe 18 iunie intr-o zi perfecta pentru un concert live in aer liber: vineri, 18 iunie 2010 la Zone Arena.

Avand in vedere numarul foarte mare de concerte care au loc in luna iunie si nu numai, ma asteptam la o prezneta relativ medie adica o cifra onorabila de vreo 10.000 de rockeri "over 25" cum se zice. Ei bine, din fericire, m-am inselat amarnic.

Events au adus la Zone Arena aproximativ 30.000 de iubitori ai muzicii de calitate ba chiar in jur de ora 19:30 cand am ajuns mai mult de jumatate dintre ei erau deja la posturi ascultand un Reamonn de corazon.

Poze  Poze concert Aerosmith in Romania la Bucuresti la Zone Arena - Reamon

Si ca tot am zis de Reamonn, e a doua oara cand ii prind live pe pop-rockerii germani si pot sa zic ca, de data asta, mi-au lasat o impresie mult mai buna decat la B'ESTFEST (anul trecut, parca). Show-ul live perfect, complet, cu un sunet extraordinar alaturi de comunicarea cu publicul de nota zece au facut din concertul Reamonn un adevarat succes. Am fost extrem de bucuros ca am recunoscut piese ca Star sau eternul hit Super Girl asa ca pot sa zic ca m-am bucurat intre multe pahare de bere de concertul germanilor. Ce mai tura vura, a mers perfect de incalzire inainte de Aerosmith.

Daca tot am zis de incalzire, cozile la bere au fost aproape inexistente situatie similara si in spatiile amenajate pentru satisfacere altor nevoi personale (fiziologice). Asa ca, evident, era cumva firesc, tu ca rocker (i)responsabil cu varsta cuprinsa intre 20 si 60 de ani, venit in weekend sa vezi o legenda vie, sa torni in tine bere cu nemiluita. Eu cel putin m-am incadrat in peisaj perfect si cred ca i-am felicitat pe organizatori la fiecare pahar de bere terminat si sfaramat de asfaltul de la Zone Arena.

Ora de asteptare inainte de headliner i-a facut pe multi sa-mi urmeze exemplul (de mai sus) si viceversa, asa ca atunci cand au rasunat primele acorduri ale americanilor pe scena, publicul era deja intr-un fel de transa semi-bahica, care, de ce sa nu recunoastem, a ajutat foarte mult in atat rockerul cat si scena in acea seara de vara perfecta. Evident, se preconiza un concert istoric pentru Romania si chiar asa a fost.

Desi melodiile cantate live au fost cumva coafate pentru secolul XXI (sper ca nu l-am gresit) si adaptate la urechile publicului si posibilitatile trupei dictate de varsta, show-ul americanilor nu s-a lasat cu nimic mai prejos fata de celelalte doua dati cand i-am prins live. Atata energie, dezinvoltura, dragoste fata de scena, glam in lumina reflectoarelor si respect fata de public rar mi-a fost dat sa vad la o trupa de asemenea calibru.

Poze
Poze concert Aerosmith in Romania la Bucuresti la Zone Arena -
Aerosmith

Poze
Aerosmith

Asa ca am ascultat cu bucurie hiturile cu care am crescut: Eat The Rich, Cryin', Love In An Elevator, Crazy si Livin' On The Edge si am varsat toata berea pe mine pe Jaded si pe I Don't Wanna Miss A Thing. Piesele de la sfarsitul setlistului au fost epocale ba chiar am asitat la niste solouri de chitara de invidiat plus am vazut un Joe Perry parca mai vioi live si un Steven Tyler intors la radacini si rupt parca din petrecerile cu heroine-chicks ale anilor 70. E greu de exprimat in orice fel ce s-a intamplat pe 18 iunie la Bucuresti.

Trebuia sa fii acolo ca sa intelegi. Anumite lucruri se traiesc si se simt pe viu si nu pot fi exprimate in cuvinte.

Bis-ul a oferit pintre altele si un Walk This Way (ce dor mi s-a facut de RUN DMC cu ocazia asta) si randuri randuri de rockeri fericiti.

Astept Sonisphere sa ma dreg la timpan cu niste Slayer si putin Rammstein dar sa retraiesc pe undeva feeling-ul de la Aerosmith cu niste Alice In Chains si Anathema sau o balada de corazon de la Metallica.

Felicitari organizatorilor de la Events, felicitari publicului roman care a demonstrat inca o data ca-si merita trupele si felicitari Zone Arena pentru un spatiu extraordinar pentru evenimente.

Ah da, Aerosmith rocker - I dind't miss a thing !

O galerie foto de la concertul Aerosmith marca MIluta Flueras, harnicul nostru fotograf, poate fi urmarita pe METALHEAD accesand link-ul de mai jos: