ASPHYX: Old school death metal la Bucuresti

de Perfectör Evil

Daca ai nevoie de ceva crud si barbar, mergi la un show ASPHYX mi'am spus scuipind stropi de bere in barba si simtindu'ma deja ca un boss.

Intodeauna mi''am dorit sa'i vad pe olandezi, una din trupele etalon ale scenei mondiale de death metal, insa odata cu trecerea anilor si a activitatii mai mult sau mai putin sustinute a trupei de pina acum 4-5 ani, speranta mea scazuse la un infricosator nivel 0.

Iata insa ca odata cu albumul din 2009 -"Death... the Brutal Way", frenezia posibilitatii unui show Asphyx , oriunde aproape, incepea sa prinda contur.

Asteptarea nu a fost de prea multa durata, vestea iesirii pe piata anul asta a unui nou album asphyx, venind practic la pachet cu vestea unui show exclusiv la Bucuresti a artileriei olandeze. Eh, din clipa aia am numarat zilele scotindu''le ochii si spargindu''le dintii, pina in ziua A, cind in ciuda norilor de dimineata, m''am calmat si am plecat la concert.

Locatia aleasa, mereu primitorul Silver Church club, nu'mi era straina, aterizind aici si cu alte ocazii extreme, asa ca stiam ca totul avea sa fie perfect.

Am intrat inca de la inceput, insa fiind mai mult interesat de merchul celor de la Asphyx si poze cu Martin van Drunen, prima trupa din deschidere, Casus a trecut pe linga urechile mele ca un zgomot de fond, nefiind vina trupei ci doar a mea, dar asa e viata, nedreapta.

Dupa ce m'am facut comfortabil si mi'am luat de baut, m'am asezat cu fata la scena si astfel a urmat a doua trupa a serii - Daemonicus. un nume care nu'mi spunea prea multe, o trupa care m'a surprins totusi placut, practicind un deathnmetal la obiect si fara artificii inutile. Motiv pentru care am adus mai multe sticle dinaintea mea ca sa fiu sigur ca ma aflu unde trebuie. Logic, calculat si implacabil, a urmat ultima trupa de deschidere - Christ Agony. cu muzicieni trecuti pe la cam toate trupele importante ale scenei poloneze extreme, pe care n'am sa le enumar aici, si cu destula vechime in spate, masinaria a prestat foarte corect si profesional, insa ori din cauza ordinii pieselor alese, ori pur si simplu pentru ca lumea deja nu mai avea rabdare sa'i vada pe Asphyx, showul polonezilor mi s'a parut cumva redundant, daca nu chiar usor neinspirat.

In fine, un line-up de deschidere reusit si bine ales, pregatind terenul pentru fiara olandeza ce avea sa se dezlantuie. Trupa Asphyx a urcat imediat pe scena in urletele celor prezenti (in numar destul de mare) si au trecut la soundcheck. S'au verificat si pregatit pret de vreo zece minute bune, apoi s'a trecut la atac. Deja imi jucau in ochi luminite verzi ca la radar, semn ca eram clar in plina zona de razboi. Apoi a inceput legendarul intro de pe "The Rack", adica " The Quest of Absurdity" si raidul de riffuri ale unor "Scorbutics", "M.S. Bismark", "Vermin", "Food For the Ignorant", "Eisenbahnmorser", "Asphyx (Forgotten War)", s'a napustit peste toti cei aflati acolo cu o furie greu de imaginat. Delirul parea ca nu avea limite, iar cei patru tanchisti de pe scena nu lasau nici o clipa de ragaz., transformind locatia intr'un adevarat poligon deathmetal.

Pe masura ce intilnirea de gradul III se apropia de sfirsit, au urmat si alte piese etalon pentru olandezi, cum ar fi: "Black Hole Storm", "Der Landser", de pe mai noile albume, dar si un "Last One On Earth", totul culminind cu piesa ce da titlul clasicului album "The Rack", piesa pastrata strategic pentru encore.

Setlistul a fost foarte bine ales, combinind periada de inceput a trupei cu cea actuala, cu un efect devastator iar publicul a simtit si a apreciat acest lucru mentinind o atmosfera incendiara pe tot parcursul concertului. Moshpitul format ad''hoc si spontan, a fost la inaltime si chiar daca citeodata, de la o piesa sau alta, soundul a mai facut figuri, ba ca nu prea se auzeau chitarile, ba ca nu prea se auzea vocea, pina la urma a iesit un show asa cum trebuia sa iasa. Adica unul excelent si diabolic.

Personal, desi nu mai sunt la o virsta frageda, m''am lasat dus de val si aproape era sa imi rup gitul de la atita headbang. Am parasit clubul invigorat si mindru de forta unicului si adevarutului deathmetal, acela de inceput de ani ''90, oferit fara menajamente de una din trupele etalon ale Europei, ASPHYX. Am plecat sa''mi intimpin betia de la afterparty''ul cu van Drunen & Co., slefuit de riffurile indestructibile din acea seara magica de la Silver Church, cind metalul a devenit moarte, iar moartea a prins viata prin metal.

-

Organizatorii evenimentului: Axa Valaha Productions & Ribcage Booking

Locatie: Silver Church Club, Bucuresti