Concert DARK TRANQUILLITY la Bucuresti - Un Test pentru Fanii Adevarati

DARK TRANQUILLITY lanseaza un nou material discografic intitulat „CONSTRUCT” - albumul cu numarul 10 ce va aparea oficial pe data de 27 Mai 2013. Turneul de promovare a luat deja startul, concertul de la Arenele Romane din Bucuresti de Vineri, 3 Mai, fiind cel de al doilea dintr-o prima serie din ceea ce suedezii numesc The “Construct” Touring Cycle.

Este posibil ca singura solutie pentru organizatori de a-i aduce in Romania pe Dark Tranquillity cat mai curand anul acesta sa fi fost aceasta zi de vineri nu tocmai potrivita, insa presupun ca s-a mizat pe faptul ca – daca nu vor umple Arenele Romane (sau mai precis cortul, dupa cum aveam sa descopar la fata locului) – cel putin aceia care vor veni vor fi dintre aceia cu adevarat dornici sa ii vada (sau revada) pe suedezi.

Ar mai fi „trupa” din deschidere: Tudor Turcu feat. eyeSEEred. Din pacate pentru Tudor Turcu nu i-am urmarit evolutia din cadrul show-ului de televiziune, asa ca nu ma pot pronunta decat asupra momentelor urmarite pe scena din Arene, iar in ceea ce ii priveste pe eyeSEEred aceasta a fost prima si sper singura ocazie cand am auzit de proiectul lor.

Poze Concert Dark Tranquillity la Bucuresti (User Foto) - Eyeseered

Inca de la aparitia pe scena, mi s-a parut ca formula Tudor Turcu feat. eyeSEEred arata mai mult a incropeala de ultim moment, iar stirile citite ulterior mi-au confirmat faptul ca proiectul a suferit recent schimbari de componenta. Nu stiu cum sa clasific acest Melodic Death Metal care numai „modern” nu mi se pare si nu imi imaginez carui public se adreseaza acest gen de muzica. Am retinut doua titluri „Nothing in Between” si „Lost in Word” pentru ca a fost prezentata de Tudor printr-un discurs incoerent, pierdut probabil printre propriile-i cuvinte. Nu stiu cum sa interpretez show-ul lor, insa nu imi imaginez – asa cum s-au prezentat vineri in Arene – ca ar avea ceva important de spus. Sau nou… Cel putin nu inca!

Incep insa pregatirile pentru concertul suedezilor si fetele destul de confuze din timpul concertului Tudor Turcu feat. eyeSEEred se linistesc acum. Ajunsi in jur de 350 oamenii discuta acum impartindu-se intre cele doua standuri de bere amplasate de-o parte si de alta a cortului din Arene. Proiectiile de pe ecranul amplasat pe scena anunta inceputul concertului DARK TRANQUILLITY.

Suedezii mi s-au parut intr-o forma incredibila, insa sonorizarea mi-a dat personal de furca, mult mult prea tare, vazandu-ma obligata sa-mi caut un loc de unde sa nu simt ca urmeaza sa-mi pierd in orice clipa auzul. Mikael Stanne a fost si el intr-o dispozitie de zile mari, purtandu-ne prin istoria scenei Melodic Death Metal din Gothenburg.

Poze Concert Dark Tranquillity la Bucuresti (User Foto) - Dark Tranquillity

In functie de preferintele fiecaruia, publicul a reactionat pe masura – nici nu ai fi zis ca in cort se afla mai putin de 400 sute de oameni, insa Stanne a stiut cum sa interactioneze cu cei din fata scenei prin numeroase scurte comentarii asupra pieselor si a albumelor sau chiar asupra videoclipurilor ce urmau sa fie proiectate. Tin minte ca unul dintre clipuri a fost catalogat de Stanne cu zambetul pe buze ca fiind „a bit creepy”.

Pe langa invitatii lansate catre public de a canta alaturi de ei piese ce ne sunt deja cunoscute, a adaugat la un moment dat si „Let’s go heavy! Let’s go dark!” prezentand „Zero Distance” ca ultim single lansat de pe albumul cu acelasi titlu. N-am avut nicio clipa senzatia ca publicul s-a plictisit sa mai auda „In My Absence”, „The Wonders at Your Feet” sau „Lost to Apathy”. Am avut parte si de piese noi: „The Science of Noise” si „For Broken Words” ce vor figura pe viitorul album, „CONSTRUCT”.

„For Broken Words” a fost - dupa spusele lui Stanne - o piesa cantata pentru a doua oara live aici la Bucuresti, probabil ca parte integranta a acestei prime parti din The “Construct” Touring Cycle, si ca au ceva emotii in ceea ce priveste reactiile noastre, ale publicului prezent. Probabil din iunie vor fi introduse mai multe piese de pe noul material. Insa cele auzite in Arene vineri promit un album DARK TRANQUILLITY foarte bun, poate mai bun decat precedentul. Cine stie. Urmeaza sa ne convingem cu totii la sfarsitul lunii mai.

Au renuntat la ideea unui „encore”: „We’ll sing until we’re done!” si a anuntat proiectia in premiera a noului videoclip pentru piesa „Uniformity” odata cu infiintarea unui fan club Dark Tranquillity oficial: doritorii s-au putut inscrie, primind o bratara ce le permitea accesul la premiera noului clip.

Personal conditionarea mi s-a parut usor puerila: nu pentru mine, ci pentru platitorul de bilet, ala de-a venit si n-a dat fuga la mare sau la munte sau cine stie unde, numarandu-se printre cei aproximativ 300-350 veniti la Arene sa-si sustina trupa preferata. Apartenenta la un grup/fan club n-ar trebui conditionata astfel. Poate s-a vrut o chestie exclusiva, insa cei ce se vor alatura clubului dupa acest concert nu au avut acces la aceasta proiectie. Vor fi probabil alte „avantaje” sau „privilegii” in a fi „oficial” un fan Dark Tranquillity. In fine!

Cu exceptia numarului mic prezent si a sonorizarii care uneori mi s-a parut infernala, a fost un concert reusit: suedezii au parut ca se distreaza de minune pe scena, antrenand publicul sa li se alature. Pentru mine va fi intotdeauna o placere sa particip la un eveniment marca DARK TRANQUILLITY si cred ca si publicul din Arene simte la fel.

Setlist DARK TRANQUILLITY:
Terminus (Where Death Is Most Alive)
In My Absence