Concert DEPECHE MODE la Bucuresti Delta Machine Ne Intoarce In Timp

Concert DEPECHE MODE la Bucuresti  Delta Machine Ne Intoarce In Timp

DEPECHE MODE revin pentru a doua oara la Bucuresti: dupa un concert exceptional in 2006 si un 2009 cu ghinion, fanii romani - si nu numai - s-au putut bucura intr-un numar foarte mare de o seara de exceptie alaturi de Dave Gahan, Martin Gore si Andy Fletcher, din cadrul „DELTA MACHINE TOUR”.

Daca stau bine sa ma gandesc este cel de al doilea eveniment concertistic de asemenea amploare ce are loc pe National Arena de la Red Hot Chili Peppers, din august anul trecut. Experienta de atunci ne-a lasat pe unii dintre noi cu un usor gust amar din cauza sonorizarii proaste, cel putin pentru cei ce ne aflam in tribunele stadionului. Tind sa cred ca acustica National Arena nu este una dintre cele mai fericite cand vine vorba de astfel de concerte, nu-mi imaginez insa o alta locatie pentru cei aproximativ 45000 de „depesisti”.

Turneul DEPECHE MODE promoveaza albumul „Delta Machine”, lansat undeva in luna martie a acestui an. Sincer, asteptam acest concert, intrucat noul album este un material care mi-a atras atentia ceva mai mult decat „Sounds Of The Universe” (2009) sau chiar „Playing the Angel” (2005), insa nu l-a intrecut in topul preferintelor pe „Exciter” (2001).Inca mai am (…ahem) caseta pe care o ascultam obsesiv in liceu.

Concertul de la Bucuresti mi-a amintit (daca mai era nevoie) de ce DEPECHE MODE sunt o trupa atat de apreciata, dar si cat de dor mi-a fost de „Exciter” si „Violator” (1990) – sunt doua albume ce-si au un loc special in randul preferintelor mele mai putin Rock sau Metal.

Au inceput cu „Welcome to My World” cu versuri incredibile („I’ll weep into your eyes” parca in strigat), cantate impecabil de Gahan si „Angel” intr-o tenta electro-blues, ambele piese de pe noul material, continuand apoi cu „Walking in My Shoes”. Fara indoiala ca printre cei ce se aflau pe gazon si in tribune se numarau si cei care i-au ratat in 2006, vazandu-i acum pentru prima data, dar si unii mai fericiti care au profitat de numeroase alte ocazii si i-au prins in concerte in alte orase ale Europei.

Poze Depeche Mode: Concert in Bucuresti pe Arena Nationala pe 15 mai (User Foto) - Depeche Mode

De asemenea, nu ma indoiesc ca erau multi dintre aceia care nu prea aveau de a face cu cele ce se petreceau pe scena. Spun asta pentru ca, langa mine, era un grup preocupat mai mult de cum le ies pozele facute cu telefonul, avand grija sa dea bine in cadru cu scena pe fundal. M-am indepartat intr-un final, incercand sa vad mai bine ce se petrecea pe scena, intrucat camerele nu tineau intotdeauna pasul cu rapiditatea cu care Dave Gahan se misca pe scena.

„Precious” si „Policy of Truth” au starnit ceva reactii mai energice, marea de oameni din fata scenei sarind pur si simplu. Fiecare piesa a avut proiectat un montaj in ton cu atmosfera degajata de ritmurile si versurile acesteia. Mi-au placut in mod deosebit proiectiile „Black Celebration”, in combinatie cu jocul de lumini, precum si – ceva mai tarziu – „Soothe My Soul”.
Pentru ca am mentionat albumul „Exciter” ma asteptam – sau mai bine zis speram – ca setlist-ul sa contina ceva mai multe piese de pe acest material, insa momentul lui a depasit orice asteptari: dupa ce a interpretat – la voce – „Higher Love”, Martin Gore a continuat cu „When the Body Speaks”: cu toate ca e o piesa lenta cu niste versuri absolut superbe, imi venea pur si simplu sa topai pe culoarul de la nivelul intai al peluzei sud.

„A Pain That I’m Used To” a fost in varianta remixata de Jacques Lu Cont, la fel si „Halo” in varianta imaginata de Goldfrapp, insa nu mai putin spectaculoase, mai ales ca proiectiile celei de a doua piese inspirau o atmosfera aparte. Ai putea spune ca cele mai asteptate – judecand evident dupa reactii – au fost „Enjoy the Silence” si „Personal Jesus”, cea de a doua dand putin „de furca”, Martin Gore lasandu-ne sa ghicim piesa din intro-ul in ritmuri de blues. Au incheiat, foarte propice cu „Goodbye”, piesa ce incheie si albumul „Delta Machine”.

Piesele de la bis mi s-au parut grozav de inspirate, cu „Home” acustic, interpretat de Martin Gore, cu vibe-ul anilor ’80 dat de „Just Can''t Get Enough”, si „I Feel You” una dintre piesele mele favorite, pe ritmurile careia Dave Gahan a dansat pur si simplu haotic, si „Never Let Me Down Again” pe final.
Ca veni la un moment dat vorba de peluza si tribune: inceputul concertului m-a gasit undeva pe gazon in dreapta scenei, trecand mai apoi pe langa tribuna est si urcand catre nivelul intai al peluzei sud. Am fost destul de atenta sa vad daca sesizez vreo diferenta majora in ceea ce priveste sonorizarea.

Concluzie oarecum personala – cu cat te indepartai de scena si urcai, cu atat sunetul se auzea mai prost. Se pare ca locul unde un concert pe National Arena suna asa cum trebuie este pe gazon si stiu ca multi au vrut un bilet acolo, insa nu s-au mai gasit, aceasta fiind prima categorie de bilete epuizata.
M-am bucurat pentru noile variante ale unora dintre piese, nu ca era nevoie neaparat de o imbunatatire a lor, insa au adus un plus de dinamism concertului. M-am bucurat, de asemenea, ca l-am auzit pe Martin Gore cantand o piesa de pe „Exciter” si am admirat proiectiile pieselor ca momente remarcabile.

A fost un eveniment reusit organizat de cei de la Emagic: mult asteptat de fanii din Romania, bifat de unii doar pentru ca a dat bine sa fii acolo, evitat de altii pentru ca e prea mainstream. E o muzica ce se adreseaza acelora care i-au ascultat din anii ’80-’90 incoace, sau – de ce nu – acelora care au fost curiosi sa asculte ceva mai mult decat o varianta prelucrata de o trupa sau alta.

Setlist DEPECHE MODE:
Intro
Welcome to My World