Concert Eddy The Chief Clearwater: Experienta Chicago Blues

Un eveniment exceptional din seria “anotimpuri ale blues-ului”, Blue Moods, organizat cu sprijinul lui Ioan Big, Head of Design la Event Plus, concertul Eddy “The Chief” Clearwater, gazduit de Hard Rock Cafe, a reprezentat o seara memorabila, un recital eclectic al unui artist cu renume al Blues-ului din West Side Chicago.

Desi publicul prezent nu a fost foarte numeros, atmosfera de dinaintea recitalului era un relaxata, destinsa, aproape intima, potrivita, as spune, pentru un astfel de concert. La urma urmei, una din legendele din lumea Blues-ului, pentru prima data in Romania, urma sa-si spuna povestea de peste jumatate de secol de cariera – “I came up the hard way/ I had to work for night and day”.

In deschidere, olandezii de la The Juke Joints au sustinut un recital de aproximativ 30 de minute. Trupa de Blues a lui Peter Kempe se afla in turneu alaturi de Eddy “The Chief” Clearwater, in care isi promoveaza cel mai recent album, “Going to Chicago”, in colaborare cu Ronnie Baker Brooks, Ana Popovic si, bineinteles, Clearwater. Un modern rock rollin’ blues care a insufletit spectatorii. “Bad Bad Feeling” si “Strollin' Down Lincoln Av.”, cu un instrumental jazzy, au fost pentru mine momente deosebite.

A urmat o scurta pauza in asteptarea lui Eddy “The Chief” Clearwater. A intrat apoi in scena, in costumatia deja binecunoscuta, salutandu-ne cu entuziasm. Piese mai vechi si mai noi, piese rescrise, dupa cum insusi a declarat, au incantat publicul prezent, care a fost purtat, pe durata recitalului, in West Side Chicago-ul artistului, printre amintirile si iubirile sale.

Clearwater este un artist complex si un adevarat showman, imbinand o varietate de stiluri : rock and roll, soul, country si blues, intr-un sound unic, deosebit, cu o intepretare energica, exuberanta. Turneul sau prin Europa promoveaza cel mai recent material discografic, “West Side Strut” (2008), produs de fiul legendarului bluesman Lonnie Brooks, la care au contribuit numerosi alti artisti, precum Billy Branch, Jimmy Johnson si Otis Clay. Stilul acestui nou album atrage si fani ai blues-ului modern, insa poarta amprenta si sarmul old school al lui Clearwater, inconfundabile pentru un ascultator rafinat.

Felicitarile mele Event Plus pentru organizarea unui astfel de eveniment intr-o seara de primavara “Blues”, in fata unui public ce stie sa aprecieze un astfel de gen muzical, precum si pentru angajamentul de a aduce in Romania artisti de renume international din domeniul Blues-ului. La cat mai multe concerte !