Concert Jan Akkerman in Hard Rock Cafe: Intre Jazz, Rock si Blues

Concert Jan Akkerman  in Hard Rock Cafe: Intre Jazz, Rock si Blues

Jan Akkerman revine dupa o perioada indelungata cu un nou material discografic – „Minor Details” (2011) ce nu poate lasa indiferent pe nici un pasionat al chitarei.

Continuand intr-o oarecare masura directia albumului „C.U.” din 2003, materialul este un bun prilej pentru aceia care l-au urmarit de-a lungul carierei, de a comenta asupra tehnicii si a evolutiei stilului lui Akkerman, unii oftand poate dupa zilele FOCUS de mult apuse.

Jazz-Rock si puternice accente Blues – genul de spectacol care fie te capteaza intru totul, transpunandu-te intr-o stare aparte, fie te plictiseste prin lipsa de „actiune”. Concertul a debutat cu doua piese de pe noul album, „MINOR DETAILS” – „Big Sir” si „San Frisky” („…in loc de San Francisco”, explica Akkerman) si senzatia pe care mi-o transmit aceste doua compozitii este aceea a unei continue improvizatii ce-si poate schimba cursul in orice moment.

Oarecum degajat, interactionand cu publicul pentru a acoperi parca distanta ce–l desparte de acesta, o distanta metaforica, daca stau sa ma gandesc, intrucat cei din fata scenei s-au dezmortit abia catre final. Mi-ar fi placut, ce-i drept, un public mai activ, mai implicat, desi mesele rigide si incomode nu lasau loc apropierii si nu incurajau manifestarile energice. Tind sa cred ca accentele de Jazz si Blues nu indemnau neaparat la visare, iar ceva mai multe reactii i-ar fi demonstrat lui Akkerman ca se afla pe drumul cel bun, dar astea au venit ceva mai tarziu.

A facut, daca nu ma insel, o astfel de remarca la un moment dat. Am avut apoi parte de o piesa din 1975, cu „Tranquilizer” care mi se pare inceputul unei calatorii spre taramul Blues-ului - „Wanna hear some Blues?” a venit imediat ca o confirmare. Au fost momentele mele preferate din intreaga seara cu „Blues Route” si „Tommy”, dar mai ales cover-ul piesei lui Paul Weller „You Do Something To Me”. Pur si simplu exceptional. Cea de a doua parte a concertului s-a concentrat in mare parte asupra pieselor „consacrate”, din timpuri mai indepartate, cu „Answers? Questions! Answers! Questions?” cu un riff jazzy repetitiv, obsesiv, si „Streetwalker” unde Coen Malenaar atrage atentia cu o minunata interpretare la clape.

Piesele vechi au avut parte de versiuni noi, de reinterpretari, precum „Anonymus”, in timp ce abia daca am recunoscut intro-ul pentru „Hocus Pocus” – am auzit undeva in spate (la o alta masa) pe cineva soptind titlul. Finalul l-a gasit pe Akkerman cu o coarda in minus – s-au retras de pe scena, insa nimeni nu parea nelinistit, aplaudand si strigand in continuare : „Stai asa ca n-a cantat „Sylvia”!” Revenind, Akkerman ne lasa in compania celorlalti membri pentru cateva momente cu acordurile „Minor Details”. A revenit insa pentru „Sylvia” (desigur!) si „Mena Muria”. A fost o seara reusita – o scurta calatorie intre Jazz si Rock, un mic popas Blues. Se pare ca JAN AKKERMAN este primul instrumentist de prestigiu pe care cei de la Cavalleria Events si-au propus sa il aduca la Bucuresti, inaugurand astfel seria Guitar Masters.

Setlist JAN AKKERMAN : Big Sir
San Frisky
Tranquilliser