Concert MEGADETH la Bucuresti Super Coliziuni in Arenele Romane

Concert MEGADETH la Bucuresti  Super Coliziuni in Arenele Romane

MEGADETH revin in Romania, de data aceasta la Arenele Romane din Bucuresti, dand startul turneului mondial de promovare a noului material discografic „SUPER COLLIDER”, album ce va fi lansat oficial pe data de 4 Iunie 2013, urmat de GIGANTOUR, planificat undeva la inceputul lunii iulie in numeroase orase din America de Nord.

Ca termeni de comparatie personal as avea doar concertul din cadrul OST Fest, de anul trecut, cand au cantat – daca-mi amintesc bine – pe timp de zi, intr-o caldura insuportabila, insa cei care n-au ratat nici unul se pot pronunta cu siguranta: unii spun ca a fost mai bun, carcotasii ca a fost mai slab, daca nu cel mai slab. Parerile sunt impartite si fiecare are dreptate… in felul lui.

N-am sa incerc sa par interesanta, cred doar ca reusita unui eveniment tine de mai multi factori si – daca e sa lasam deoparte incidentele cu „gorilele” de la paza – ramane sonorizarea destul de proasta, insa ea afecteaza cum se aude trupa si nu cum interpreteaza ea pe scena. Nu intotdeauna, se poate si invers! Insa MEGADETH mi s-au parut in forma, spectacolul pregatit pentru turneul european este intr-adevar impresionant cu numeroase proiectii deosebite si nu cred ca fanii vor fi in vreun fel dezamagiti. Este o problema des intalnita la concertele ce au loc pe scena din Arene.

Seara a inceput cu show-ul celor de la TROOPER. Sincera sa fiu, concertul mi s-a parut un pic pe fuga, cam grabit, se poate sa fie doar impresia mea, insa momentul lor a trecut destul de repejor, daca ne gandim ca cei de la MEGADETH au urcat pe scena mult mai tarziu. Cert e ca cei din dreapta mea s-au distrat copios, incropind ceea ce parea o hora (!?!) pe „Solii turci” – presupun ca nu te pui cu dispozitia omului. In rest, un setlist ce a trecut prin momentele cheie din discografia lor, continand piesele binecunoscute de fanii lor, precum „Voodoo”, „Nu trebuie sa vrei”, „Tari ca muntii” sau „Strigat”.

Poze Concert MEGADETH la Arenele Romane din Bucuresti (User Foto) - Trooper

Fanii au fost lasati sa astepte, intre timp am putut admira multimea: de mult nu am mai vazut atata lume la un concert in Arenele Romane. Cu totii erau nerabdatori, „protestand” la unison cand o alta piesa de „fundal” intarzia parca inceperea concertului.

Intro-ul anunta in sfarsit aparitia membrilor MEGADETH pe scena, cu un inceput electric „Trust” si „Hangar 18”, cu proiectii/efecte tematice si Dave Mustaine legand de stativul microfonului un steag aruncat din primele randuri pe scena, ceea ce a ridicat un pic volumul strigatelor. Mi-am dat seama ca de unde ma aflam nu aveam sa aud foarte clar vocea lui Mustaine.

Poze Concert MEGADETH la Arenele Romane din Bucuresti (User Foto) - Megadeth

„Good evening! Feels so good to be able to say we’re starting our our new world tour here in Romania!”, a salutat Mustaine publicul, adaugand ca - deoarece nu au reusit sa ajunga si la noi cu mini-turneul din toamna anului trecut, ce aniversa 20 de ani de la „Countdown To Extinction” prin re-lansarea lui in septembrie 2012 – vor interpreta 5 piese de pe acest album: „Skin O'' My Teeth”, „Countdown To Extinction”, „Architecture Of Aggression”, „Sweating Bullets” si „Ashes In Your Mouth”. Reactiile au fost fantastice!

„You know this song?” si nu doar ca il stiam, dar am cantat cu totii refrenul piesei „A Tout Le Monde” alaturi de trupa. Dave Mustaine a incercat sa vada ce parte a publicului este mai „galagioasa”, decretand catre cei din stanga scenei „You win!”, dar pentru ca este generos a intrebat „Should I give them another chance?” dandu-le o a doua sansa sa demonstreze ce pot. Cei drept n-au parut la fel de convingatori, drept pentru care Mustaine adauga: „You out there, prepare to get schooled!”

Pentru ca turneul promoveaza noul album „Super Collider” si cum abia au inregistrat materialul, setlist-ul pregatit pentru Europa contine – deocamdata – doar piesa ce-i da titlul, cantata live in premiera pe scena din Arene si care zic eu a sunat bine. Inainte, a tinut un discurs despre cum s-a plimbat prin Bucuresti si despre faptul ca suntem ca o familie, exclamand „How weird is that: Facebook rules the world!” Nu mai spun ca a doua zi cele cateva fotografii ale lui Dave Mustaine facute prin Bucuresti au devenit virale.

Ne-am reintalnit si cu Rattlehead, care si-a facut aparitia pe scena salutand – cum ne-am obisnuit. Au incheiat cu „Holy Wars...The Punishment Due” si desi cei din fata scenei, dar nu numai, s-au manifestat intens, publicul imi parea inca neobosit. Ce-i drept, a fost un concert complet, doar al lor, si ne-am putut bucura de ceva mai mult decat ne ingaduie un line-up de festival.

De unde am stat, am putut vedea episodul cu fotografii si paza in deplinatatea desfasurarii lui si cred ca si cei aflati in primul rand pot sa confirme: este prima data cand merg la un concert unde firma ce asigura paza se comporta atat de neprofesional, pe langa faptul ca erau complet dezinformati (si la Trooper au fost ceva conflicte) si habar nu aveau care sunt regulile, au fost extrem de violenti.

Ce-i drept excesul de zel al unuia dintre ei a cauzat un intreg scandal, oamenii din fotopit pierzand clipe pretioase explicand unui individ foarte greu de cap, dar tare cu nervii ce inseamna „doua piese”. In fine! SPER totusi sa nu ne mai intalnim cu „domnii” acestei firme pe la alte evenimente.
Asteptam lansarea albumului „Super Collider” in iunie, deocamdata ne bucuram de amintirea concertului si de noul single „Kingmaker”.

Setlist MEGADETH

Prince of Darkness