Concert VENOM la Arenele Romane - Intr-un Cuvant : Extrem!

Concertul VENOM de la Arenele Romane din Bucuresti – cea de a doua parte a seriei Rock Legends organizata de Big Name Entertainment si Axa Valaha Productions – a fost un eveniment adresat nu doar fanilor care ani de zile le-au ascultat albumele, ci si acelora care – indiferent de gusturi / preferinte – au dorit sa vada pe o scena din Romania o trupa care a facut istorie in lumea Metal-ului.

Daca ne gandim in general la legende ale muzicii Rock / Metal, avem fiecare in minte cateva nume pe care am dori (sau - dupa caz - am fi dorit) sa le vedem macar o data live si pe care le consideram „responsabile” pentru formatii ceva mai recente. Unde ar fi ajuns o parte din underground-ul metalelor extreme fara aparitia unor formatii precum Venom? Stilul brut al britanicilor si imaginarul „infernal” au dat startul nebuniei ce avea sa vina peste ani : dezlantuind cu fiecare album in parte furiile iadului si avandu-l pe Cronos ca maestru „In League with Satan”.

Alaturi de britanici au urcat pe scena trei trupe romanesti, ceea ce este de apreciat, deoarece – fie ca era vorba de gen, fie de atitudine – ti-au oferit sentimentul unei oarecare continuitati. Trupe noi, binecunoscute, trupe bune si apreciate de noi toti. „Personajul” negativ al serii a fost din pacate sonorizarea.

In cazul celor de la APA SIMBETII incercam sa imi dau seama ce se intampla : initial startul lor mi s-a parut un pic mai nehotarat, apoi, in timp ce interpretau mi-am dat seama ca astia nu erau Apa Simbetii pe care ii stiam din alte concerte. Ai fi spus ca inca se faceau reglaje de sunet. Chiar atunci. Cu formatia pe scena. Odata cu a doua sau a treia piesa s-au auzit mai decent : „What the Moon Brings”, „Tesseract”, „Opium” si, bineinteles, „Oratio Diabolis”. Am rasuflat usurata, baietii au dat pana la urma tot ce-au putut, neratand ocazia de a multumi organizatorilor pentru aceasta sansa. Artistul reuseste si in conditii potrivnice !

Lasand deoparte atitudini, ajungem la stari extreme cu show-ul celor de la KISTVAEN – cea de a doua trupa a serii a lasat sa pluteasca in aer o apasare sinistra; daca e sa ii compar cu cei de dinainte sau cei de dupa, scena parea parca inerta, cine este familiar cu interpretarea lor, stie ca intensitatea vine din alta parte, trairea muzicii vorbeste de la sine. Au cantat exclusiv piese de pe materialul ce va fi lansat cel mai probabil anul viitor : „Journey in Cold Blood”, „Dysomnia”, „The Deepest Cut” si „Emotional Holocaust”, ultima fiind interpretata pentru prima data live. Cele patru piese promit un album deosebit, asa ca nu pot decat sa astept cu nerabdare si alte vesti si – de ce nu – piese.

Crustcore. Metal. Punk. Cam aici te duci cu gandul ascultandu-i pe cei de la MEDIOCRACY, insa nu asta e important. A fost prima data cand i-am vazut live. Ce m-a uimit? Modul in care instrumentalul se imbina pe scena cu nelinistile vocalului. Riff-uri agonice si interpretare haotica. Exemplu de extreme : daca la Kistvaen eram cu totul acaparata de atmosfera hipnotizanta, Mediocracy a fost ca o doza bruta de realitate : „Destroy / Rebuild”, „Lie Simple Minds” si „Final Stand”, au fost interpretate - printre altele - alaturi de public, caci Viez parea ca n-are stare. Publicul insa a reactionat si a preluat din energia Mediocracy, pregatindu-se pentru intampinarea britanicilor de la Venom.

Concertul Venom a inceput deindata ce Cronos, La Rage si Dante au aparut intr-un amestec de lumini si fum pe scena, cu „Black Metal” si unele dintre cele mai nebune riff-uri speed metal, iar in timp ce in prima parte a piesei nu se auzea vocea lui Cronos, publicul a fost cel care a avut replica „Lay down your soul to the gods of rock’n’roll”, caci ii aveau pe scena si asta conta.

Formula concertului a venit in intampinarea fanilor : compozitii lungi formate din piese din intreaga discografie, cantate integral sau doar pasaje selectate – „Bloodlust / Black Flame / Bloodlust”; „Straight to Hell / Welcome to Hell / Calm Before the Storm / Krakin’Up / Ressurection / Evil One”; „Possessed / Countess Bathory / Seven Gates of Hell / Possessed”; „At War with Satan / Too Loud for the Crowd / Nightmare / Rip Ride / At War with Satan” – incercand parca sa multumeasca pe fiecare in parte.

Momente aparte au fost „Antechrist”, „Warhead”, „Metal Black”, dar mai ales cele trei piese cantate in premiera live – „Hail Satanas”, „Nemesis” si „Hammerhead”, ce vor aparea pe albumul Fallen Angels ce va fi lansat la sfarsitul acestei luni, o veste imbucuratoare pentru fani. Si pentru ca atmosfera indica faptul ca atat pe scena, cat si in public oamenii se simteau bine, am avut parte si de un dublu bis „Pedal To The Metal”, „In League With Satan” si, desigur „Witching Hour”.

Black Metal pur, visceral, sardonic, resimtit din plin, ajutata si de sonorizarea care pe alocuri ma asurzea, indiferent unde m-as fi aflat in public. Erau insa fani care nu pareau deloc deranjati, ca si cum asta ar face parte din esenta Venom, sunetul brut al unui capat de iad. Mi-a atras atentia in repetate randuri Dante, pus oarecum in lumina si de Cronos, cu niste miscari si o viteza uluitoare. M-a amuzat si faptul ca la un moment dat solistul Carpatica era purtat pe multime intr-un crowdsurfing ca la carte; lui i-au urmat si altii, de parca lumea era neobosita, incarcandu-si bateriile pe calea sunetului.

S-ar putea spune multe legate de concertul Venom; ultima replica apartinand totusi celor care au fost acolo, in primele randuri si care probabil vor fi si la viitoarele evenimente Rock Legends marca Big Name Entertainment si Axa Valaha Productions. Nu putem insa decat sa asteptam, mai mult sau mai putin nerabdatori si curiosi.

Poze Concert Venom la Arenele Romane din Bucuresti

SETLIST:

Black Metal