Concursurile pentru trupe..mit si realitate

de Balan Alexandru

Am vazut in ultima vreme ca toata lumea vorbeste despre un concurs organizat de clubul Ageless si am zis ca e cazul sa arunc si eu o privire.

Nefiind in vreo trupa ca nu-mi permite timpul, m-am gandit sa imi folosesc votul cum trebuie si am ascultat piesele din player-ul de pe prima pagina a site-ului. La inceput au fost cateva trupe, dar s-au inmultit pe parcurs, ajungand sa fie la final 52 inscrise. Pe cateva dintre formatii le stiam, avusesem placerea sa le vad live, dar majoritatea imi erau necunoscute.

Am recunoscut pe Magnum Opus, pe care i-am vazut de 2 ori in concert, in una din dati in Club A, pe 28 februarie. Baietii suna bine pe scena, sunt bine pregatiti, un cantec de-al lor mi-a ramas in minte cateva zile dupa ce am fost la un concert, dar melodia pe care au postat-o pe site era foarte slaba comparativ cu ce pot ei si cu majoritatea melodiilor postate de celelalte trupe. Au iesit, totusi, primii alesi printre trupele din semifinala.

Tot pe 28 februarie, in Club A, a concertat si trupa Long Road. Mi-a placut in special tobosarul lor si prezenta scenica a solistei. And she's hot! Trupa s-a calificat in semifinala si de-abia astept sa vad cum se descurca mai departe.

I-am recunoscut si pe baietii de la Wilder, pe care i-am vazut la un concert in Iron City unde au sunat ireprosabil, iar melodia cu care s-au inscris in concurs suna foarte bine. Am ramas impresionat de numarul mare de voturi pe care il aveau si eram sigur ca or sa intre in semifinale. Se pare ca juriul nu a fost de aceeasi parere si baietii au iesit pe locul 17, asta insemnand sa cante in deschiderea concursului, dar avand, totusi, posibilitatea sa ajunga in finala daca impresioneaza juriul prin prestatia lor. Eu, unul, sunt convins ca vor reusi.

O alta formatie pe care o stiam e Overdrive. Pe tipii astia i-am vazut chiar in Ageless, cand au cantat in deschiderea concertului When violin meets guitar. Nu am inteles exact de ce o trupa de heavy-metal a deschis acel concert, dar nu a fost ceva neplacut. Baietii suna foarte bine si inchegat si au cateva piese care iti raman in cap mult si bine dupa ce le asculti. Piesele pe care le-au urcat pe site nu au fost de o calitate extraordinara si nu au reflectat exact potentialul lor, lucru care nu i-a avantajat si nu s-au calificat mai departe.

Ultima trupa de care auzisem este Metal Throne, pe care i-am vazut prin 2010 cand au cantat cu Silver Bullet. Mi-a placut cum au cantat si ma bucur sa vad ca ca s-au calificat in semifinala.

Un lucru pe care nu l-am inteles din prima a fost de ce Magnum Opus cu 57 de voturi si o melodie mediocra a fost aleasa prima, iar Wilder cu 258 de voturi si o melodie foarte buna n-a aleasa in primii 16. Dupa care am cercetat mai atent si am vazut ca acest concurs a fost organizat cu sprijinul trupei Phenomenon, iar acestia sunt prieteni foarte buni cu cei de la Magnum Opus. Asa s-a rezolvat misterul. Nu o sa ma mire cand se va anunta ca Magnum Opus a castigat concursul sau daca nu, sigur pe unul din locurile de pe podium. Nu spun ca nu merita, ca ei sunt buni, dar sunt alte trupe mult mai bune ca ei care vor lua, cel mult, locul 2.

Concluzia este ca dezavantajul multor trupe din Romania este ca nu au cunostiintele si sprijinul "necesar" in domeniu ca sa reuseasca si sunt subapreciate de fiecare data cand incearca sa se afirme. Asta a fost unul din motivele pentru care am ales sa nu cant in vreo trupa si ma intristeaza sa vad ca am, intr-o masura sau alta, dreptate.

Cu toate acestea, o sa merg diseara in Ageless sa vad trupele care concerteaza pentru ca sper sa ma insel in legatura cu ce am scris aici.