Cronica Cadaveria si Eastern Front la Bucuresti

de bogdan pavaloi

Citizen Journalism: Joi seara s-a desfasurat ce-a de-a 26-a editie a evenimentului Metal Under Moonlight in the Silver Church Club din Bucuresti,avand invitati pe masura si pe gustul publicului metalist prezent la concert, cu toate ca mi-as fi dorit sa vina mai multa lume.

Seara a debutat cu trupa bucuresteana de black metal Akral Necrosis, din pacate am prins doar ultimele trei piese, dar consider ca mi-a fost de ajuns pentru a ma convinge ca Akral Necrosis merita sustinuti si promovati pe cat demult posibil.

Pentru ca au un sound atent lucrat, prezenta scenica si tot ceea ce ii trebuie unei trupe de black, daca aveti ocazia duceti-va la concertele lor, va vor surpinde intr-un mod placut. Din pacate pentru baieti, au cantat primii si nu prea au avut parte de un public la fel de numeros precum celelalte trupe, si cred ca au fost si ceva probleme legate de sonorizare…dar sa speram ca ii vom vedea la cat mai multe concerte si de ce nu? Poate ne vor reprezenta la un festival important din strainatate.

Cu pasi rapizi am ajuns la cea de-a doua trupa a serii si anume, Bolthard tot din Bucuresti. Ei abordeaza un stil ‘’modern’’ plasat undeva in aria thrash/death/ la care se adauga si un strop de metalcore, pe scurt influente de la Machine Head, CVarcass,Lamb Of God etc…presupun ca multi deja sunt familiarizati cu aceasta trupa avand in vedere ca au mai cantat la astfel de evenimente si in deschiderea unor trupe de renume precum: Rotting Christ, Ravencult si Cerebral Turbulency.

Pe mine personal nu m-au impresionat cu nimic, mi-au parut o alta trupa de duzina care nu vine cu nimic nou si fara originalitate, mi-as fi dorit sa am alta parere despre ei, avand in vedere ca m-am bucurat cand i-am vazut pe afis. Nu va imaginati ca trupa suna prost, in nici un caz, sunt instrumentisti cu experienta, am observat ca majoritatea revistelor de specialitate ii prezinta ca fiind o trupa buna si mai mult de atat am vazut un public multumit de prestatia lor s.a.m.d dar eu as fi vrut mai multa originalitate, mai mult nerv pe scena.

Dupa ai nostrii compatrioti, a venit randul britanicilor de la Eastern Front, aflati pentru a treia oara in Romania, de aceasta data au venit si cu un material discografic numit ‘’Blood on Snow’’. Baietii nu au pierdut timpul cu prezentarile si alte detalii au inceput in forta ‘’razboiul’’, si pe buna dreptate ca poti numi un concert de al lor razboi, in primul rand vocea e impresionanta, agresiva si foarte bruta, in al doilea rand suna bine si pe partea instrumentala, insa aici a fost o problema legata de sunet.

Sunetul nu i-a ajutat foarte mult pe britanici, in fata scenei nu prea intelegeai mare lucru in afara de vocea care acoperea o buna parte din instrumente, abia cand am plecat in spate am reusit sa inteleg mai bine piesele. Daca la primele doua trupe, publicul a fost prezent si nu prea, la Eastern Front situatia a fost putin diferita, oamenii au inceput sa se adune in fata scenei si au devenit mult mai activi, nu au lipsit aplauzele, tipetele si pletoseala…

Headlinerii serii, trupa din Italia de black/doom/gothic metal Cadaveria care ne-au oferit o portie zdravana de metal. Am avut parte de piese de pe The Shadows Madame (2002), Far Away From Comformity (2004) si In Your Blood scos in 2007, spre deosebire de trupa precedenta, ei au beneficiat de un sound mult mai bun si de un public mai insetat de pletoseala si alte elemente care fac parte din aria metal.

Am vazut la un momendat ca o mana de oameni au dat drumul si la putin pogo, un omulet s-a bucurat de un strop de crowd surfing s.a.m.d . Revenind la ceea ce s-a intamplat pe scena, totul a iesit bine, nimic de reprosat instrumentistilor, mie mi-a placut in mod special tobosarul si mai ales vocalista care m-a lasat masca, trece cu o mare usurinta de la clean vocals la growl, scream si invers. Pe viitor sper sa mai treaca pe la noi, dar de aceasta data cu un nou material discografic.

In concluzie, o seara reusita organizata de BESTIAL RECORDS, in colaborare cu STAY METAL FOREVER.

Poze cu Cadaveria si Eastern Front in concert la Bucuresti