Cronica November Metal Fest - Ziua 1

Cronica November Metal Fest - Ziua 1
Paralel cu evenimentul din Old School, in Live Metal Club avea loc lansarea noului album Warganism (ex-Dies Irae) un concert care de altfel a avut parte si de o intamplare neplacuta mai precis Taine si MG42 s-au retras din concert ambele formatii invocand probleme medicale.

Cum era de asteptat, o mare parte din public a preferat lansarea Trooper probabil datorita unui nume mult mai rasunator decat Warganism, o formatie care a lipsit destul de mult timp din scena underground. Insarcinati cu deschiderea evenimentului au fost cei de la Cyborg, trupa aflata intr-o continua schimbare drept dovada ca de aceasta data Matei a renuntat la postul de chitara optand pentru baterie si voce, ceva destul de unic pentru noi. Solistica a fost 'imprumutata' de Petre, actual chitarist la Rising Shadow si Illuminati care a reusit sa invete piesele in mai putin de doua saptamani. Si cum un astfel de 'experiment' nu este recomandat, au fost cateva greseli de executie.

Piesele Cyborg nu sunt chiar cele mai usoare, un thrash ceva mai tehnic, cu multe schimbari de ritm insa in acelasi timp destul de balansat. In ciuda problemelor care pana la urma se accepta dat fiind perioada scurta de repetitie, Cyborg au notat inca un eveniment reusit.

Dupa Cyborg au urmat cei de la InsideOut, trupa deja cunoscuta pentru publicul bucurestean fiind o prezenta constanta la concertele din Live Metal Club. Toate aceste concerte isi pun amprenta pe trupa, totul suna din ce in ce mai compact. Un deathcore comun insa cu foarte multe breakdownuri si cateodata iesiri din decor binevenite. Instrumentele wireless dezavantajeaza oarecum trupa, deseori sunetul fiind 'completat' de diverse microfonii. Totusi, lipsa cablurilor permite o miscare mult mai dinamica pe scena, insa InsideOut inca nu profita la maxim de potential. Astept piese noi, din cate se pare compozitiile evolueaza destul de promitator.

Heavy metalul nu e chiar pe gustul meu, insa cert e ca R.U.S.T. au lasat impresia unei trupe extrem de sincere, ce investeste foarte multa pasiune in muzica. La capitolul versuri nu am observat ceva special, practic este o tema similara cu ce fac Manowar. La fel si pe plan instrumental, nimic iesit din comun insa totusi executata corect. Cum nu sunt in tema cu acest gen muzical, o parere personala nu este deloc binevenita. Insa repet, R.U.S.T. canta o muzica foarte sincera.

Warganism au venit cu ceva nemivazut pe scena de la noi. Un set de tobe de cateva mii de euro, adus direct din America de catre tobarul formatiei. Nu vreau sa ma gandesc daca transportul a costat mai mult decat tobele, cert e ca in momentul de fata Warganism au cel mai tare set de tobe din toate trupele romanesti.

Un show bine pus la punct, piese de pe noul disc intitulat Centipede plus cateva extrase de pe albume mai vechi, inclusiv Warganism. Public putin insa plin de entuziasm, sunet bun si doua surprize in timpul concertului anume un 'duet' alaturi de Andy de la Taine urmat de Nicu Galie (InsideOut). Piese foarte balansate, un amestec de black cu death, totul pastrand linia muzicala a anului 2008 cu o serie de insertii provenite din diferite stiluri.

S-a putea spune ca muzica Warganism ar avea mai mult succes afara, nefiind genul de trupa cu un stil tipic anilor 90. Per total, Warganism dau dovada de profesionalism si cu siguranta merita o expunere mult mai mare. Sa speram ca acest nou album ii va ajuta in acest sens.

Filmari November Metal Fest