Hellish Rock II cu HELLOWEEN si GAMMA RAY la Arenele Romane

HELLOWEEN pornesc alaturi de GAMMA RAY intr-un nou turneu mondial - Hellish Rock Tour Part II - ce a debutat la sfarsitul lunii februarie in Europa, ajungand sambata, 16 Martie, si in cortul de la Arenele Romane din Bucuresti.

In asteptarea concertului din capitala, fanii s-au putut bucura de noul material discografic lansat de HELLOWEEN in luna ianuarie a acestui an si intitulat „STRAIGHT OUT OF HELL”, o intoarcere in forta, apreciat de fanii mai pesimisti ai trupei ca fiind o revenire la adevaratul sound HELLOWEEN.

Poze cu Helloween si Gama Ray in concert la Arenele Romane

Startul a fost dat de SHADOWSIDE, veniti pentru a doua oara in concert in Romania. Show-ul brazilienilor a fost singurul minus al serii – o experienta trista, pe care o voi evita pe viitor. Daca de la aparitia membrilor pe scena cu primele acorduri aveai promisiunea unui show Power Metal ca la carte, nu pot spune acelasi lucru despre vocalul trupei.

Poze Helloween si Gamma Ray: Concert la Bucuresti (User Foto) - Shadowside

Stilul solistei se vrea unul atipic, iar ideea de a integra intr-o trupa de Power Metal un vocal feminin cu o voce puternica este binevenita. Nu stiu cum suna albumele lor, insa in concert n-a dat bine deloc: partile melodice mi s-au parut chinuite, iar notele inalte un adevarat cosmar fonic. Poate doar pentru cativa dintre noi, deoarece langa mine un domn fluiera energic. Ce anume, nu stiu.

Cele 30 de minute mi s-au parut interminabile si ce e cel mai rau este ca trupa a ales sa cante si un cover MOTORHEAD, si anume „Ace of Spades”. De data aceasta nici instrumentalul nu a fost stralucit, iar solista a chinuit pur si simplu versurile piesei. M-am uitat in jurul meu sa vad si reactiile celorlalti si am mai vazut alte cateva fete crispate. Am facut un scurt exercitiu mintal si mi l-am imaginat pe Lemmy ascultand alaturi de noi.

Dar am trecut si peste asta, asteptand sa se pregateasca scena pentru GAMMA RAY. Abia acum mi-am dat seama ce era diferit: este primul concert din Arenele Romane cand nu stau inecata in fum de tigara, organizatorii asigurand un loc special pentru fumat.

Poze cu publicul la Helloween si Gamma Ray

Soseste insa si momentul GAMMA RAY: inceput exploziv cu „Anywhere in the Galaxy” si „Men, Martians and Machines”. Reactiile publicului au fost pe masura, facandu-i pe nemti sa zambeasca intre ei pe scena: „Thank you and good evening Bucharest, Romania! How the f**k are your doing on a Saturday night”, adaugand amuzat „We’ve come to kick some a*s … Yours?” dar asteptand si reciproca.

Poze Helloween si Gamma Ray: Concert la Bucuresti (User Foto) - Gamma Ray

GAMMA RAY au pregatit fanilor un EP, intitulat „MASTER OF CONFUSION”, lansat, cred, in aceasta luna, cu doua piese noi „Master of Confusion” si „Empire of the Undead”, incluse in setlist-ul turneului Hellish Rock II. Kai Hansen a tinut sa explice publicului ca vocea lui nu este tocmai in cea mai fericita forma. Nu cred sa fi bagat multi de seama acest aspect, pentru ca piesele au sunat genial.

Mi-a placut mult „Rise”, moment in care Hansen a tinut sa aminteasca de Dan Zimmermann, cel care a compus-o, numind cu aceasta ocazie si noul tobar, Michael Ehre. A anuntat „ultima piesa” GAMMA RAY a serii si, pentru ca reactiile nu au fost pe masura, a repetat anuntul, solicitand un „Booo!” mai convingator. „To the Metal” a avut si un vers nou - „Hail disco music!” -, semn ca Hansen s-a simtit bine pe scena din Arene. Au revenit, desigur, cu Hansen recunoscand deja vechiul „truc” al lui „Thank you all and good night!” pentru piesa „Send Me a Sign”.

Setlist GAMMA RAY

Anywhere in the Galaxy
Men, Martians and Machines
The Spirit
Gamma Ray (cover Birth Control)
Master of Confusion
Empire of the Undead
Empathy
Rise
Future World (cover Helloween)
To the Metal
Encore:
Send Me a Sign

HELLOWEEN au ales sa inceapa cu doua killer track-uri de pe noul material discografic - „STRAIGHT OUT OF HELL” - si anume „Wanna Be God” si „Nabataea” – o prima doza de Power Metal pur, intr-o interpretare impecabila, cu Andi Deris in forma maxima. Intro-ul cu tenta orientala si „duelul” chitarelor pe finalul piesei „Nabataea” au creat inca de la inceput o atmosfera nebuna. As putea spune ca aceasta este cea mai buna piesa de pe noul album.

„Hello, Bucharest! How the f**k you’re doing? Are you doing alright?” se adreseaza Andi Deris publicului si multumindu-le pentru reactiile energice. Adevarul este ca intreg set-up-ul scenei HELLOWEEN, cu jocul de lumini si sonorizarea buna au fost garantia unui spectacol Power Metal cu stil, mult mai bun decat cel din Piata Mare a Sibiului de acum doi ani.

Au continuat prin a prezenta noul material si piesa ce ii da titlul. Printre cei prezenti se numarau multi care erau deja familiarizati cu noile piese si cu versurile acestora, deoarece au dat bucurosi curs invitatiei lui Andi Deris de a canta alaturi de el.

Un sunet asurzitor de sirene i-a facut pe multi sa zambeasca, intrucat ceilalti s-au retras de pe scena, facand loc unui ”moment” Dani Loble: un solo spectaculos, cu efecte neasteptate, spre deliciul fanilor HELLOWEEN.

Poze Helloween si Gamma Ray: Concert la Bucuresti (User Foto) - Helloween

„Live Now” a fost aleasa ca piesa de „concurs” pentru public, impartit in dreapta versus stanga, fanii au fost nevoiti sa isi etaleze talentul cu cel mai catchy refren al serii. Am avut parte de un scurt discurs despre ce inseamna un vin bun, cel romanesc fiind, se pare, preferat de solistul HELLOWEEN.

A urmat un moment neasteptat cu balada „Hold Me in Your Arms”, mult mai melodica decat restul setlist-ul turneului Hellish Rock II, insa bine primita de public, cu chitara acustica si o interpretare mult mai temperata din partea lui Andi Deris.

S-a revenit insa pe fagasul Power Metal cu „Hell Was Made In Heaven” si „Power”. Au incheiat seara in forta: un prim bis cu „Are You Metal” si „Dr. Stein”, si spre surpriza unora dintre fani, un medley electric, cu „I Want Out” pe final, alaturi de membrii GAMMA RAY.

A fost intr-adevar o seara de Power Metal la „putere maxima”, doua concerte pe care publicul le va pastra, cu siguranta, ca puncte de referinta. Traditia Hellish Rock ar putea, de ce nu, continua cu o a treia parte. Pana atunci le uram mult succes in turneul lor mondial. Asta daca doua trupe ca HELLOWEEN si GAMMA RAY mai au nevoie de urarile noastre. Poate doar de un public fidel.

Setlist HELLOWEEN:

Wanna Be God
Nabataea