KEIRA IS YOU in Control: o portie de talent polonez

de Chaos Lore

Polonezii de la Keira Is You au cantat duminica, 25 martie, in Control. Cam pe la ora 22:00, ca la 21:00 nu prea era lume. Asa se intampla cu publicul - se lasa asteptat ca un star. :)

Am vrut sa ajung la acest concert nu numai pentru a sustine undergroundul, dar si pentru ca mi s-a parut ca au ceva potential.

Am avut parte de aproape doua ore de muzica. Buna. Piese legate intre ele, ca o poveste. O poveste in care polonezii ne-au surprins (sau m-au surprins) cu varii instrumente care apareau de nicaieri in mainile cate unuia dintre membrii trupei. Oamenii astia sunt un spectacol muzical, vizual, de culoare, miscare scenica, transmit emotii, traiesc muzica. E un show complet care merita vazut. Si puteti vedea un "preview" mai jos.

Concertul a inceput cu solistul manuind un xilofon. Mai tarziu tot el a inceput o piesa folosind un triangle. Si claviaturistul a scos la un moment dat o vioara pe care o manuia cu atata gratie, incat pentru o secunda am uitat ce frumos cantase mai devreme o portiune de pian la orga... In timp ce basistul mi-a facut o surpriza cu adevarat placuta cand a adus un acordeon la care a cantat o parte dintr-o piesa. Tobosarul a cantat in schimb cu toata pasiunea pe care o poate avea un tobosar - foarte misto.

Piesele Keira Is You au fost super fluente si bine structurate, vocea flexibila a dat cand nuante de Brian Molko, cand nuante de Robert Smith. Iar alteori mi s-a parut ca aud ca prin vis o voce cunoscuta din scena romaneasca - cine a ascultat Uma Swan (sau Vaduva Bob) stie.

Au si un bassline impresionant, care da un sunet cu adevarat rotund muzicii lor. Si un basist la fel de impresionant, cu un fringe pe fata, parea un adevarat punk, i-ar fi stat bine cu niste molotoave in aceeasi poza cu militia poloneza. Sau poate doar imaginatia mea o luase razna. Si freza solistului era faina. Dar puteti sa ii vedeti mai jos, in doua filmari de la inceputul acestui turneu, cantand doua piese de pe noul EP.

In general look-ul trupei e foarte fain. Exprima cu adevarat o atitudine, fiecare dintre ei in felul lui, dar unitar... Imi place.

La fel si cel de-al doilea lor EP, "One of those things that You do once in a lifetime and hopefully learn a lesson from", pe care l-am cumparat si l-am dat la semnat dupa concert.

Recomand :)