Kempes si Rezident Ex : Din Nou Pe Scena, Cu Forte Proaspete

„KEMPES se intoarce” anunta afisul evenimentului de Vineri 21-Septembrie – Arenele Romane aveau sa gazduiasca primul (si singurul) concert din 2012 la Bucuresti al grupului REZIDENT EX, prin care Ovidiu Ioncu „Kempes” et. Co isi vor pune din nou amprenta asupra rock-ului romanesc, asa cum – unii din ei – au facut-o in perioada de aur a trupei CARGO.

Nu putine au fost emotiile in drumul spre Arene : frigul si norii de ploaie destul de amenintatori imi aduceau aminte de experienta oarecum trista de anul trecut, de la concertul Pain of Salvation. Oare cati aveau sa fie aia „speriati” de vreme? M-am intrebat lucrul acesta, deoarece – imediat ce am intrat in Arene – „publicul” era ingrijorator de putin. Pana la urma insa s-a dovedit ca vremea nu este personajul negativ aici : oamenii erau hotarati sa vina, sa cante si sa strige de cate ori aveau ocazia fie KEMPES, fie „Ne-a fost dor de tine!”

Inceput ceva mai tarziu fata de ora anuntata, concertul timisorenilor de la DESANT a facut oaresice atmosfera. E pentru prima data cand prind de la inceput un concert Desant, intrucat in vara am reusit sa ii prind abia la final, cu o singura piesa, care avea sa figureze si in setlist-ul de vineri.

N-as spune ca mi-au lasat o impresie nemaipomenita – dincolo de interpretarea si charisma solistului, versurile sunt destul de repetitive – pentru „Pe calea mea” am numarat, cred, vreo 20 de „Tot pe drum...” –, iar piesele reprezinta niste compozitii ce urmeaza, in mare, cam aceeasi reteta.

Ceea ce a rupt „monotonia” au fost replicile solistului „Ne dati niste palme acolo in fund, va rugam” sau „Un public foarte calduros pe vremea asta cacacioasa!”, dar si neandertalienii de la Security care maimutareau la un moment dat un headbanging - jalnic. Am vazut si cum un cuplu a reusit sa intre la zona VIP introducand in buzunarul unuia dintre mai sus numitii 20-30 de lei. Adevarul este ca e prima data cand observ o astfel de colaborare fructuoasa.

Intre cele doua concerte ale serii, organizatorii au facut extrageri pentru cele doua chitare oferite ca premii platitorilor de bilet. Moment penibil cu doua serii identice pentru chitara electrica si o explicatie grosiera „Primul venit, primul servit!” la care se adauga „vorbitorul” numit, care probabil confunda scena cu studioul de emisie. Nimeni nu cred ca era foarte interesat de gargara lui, cu totii il asteptau cu nerabdare pe Kempes - publicul devenise deja mult mai numeros, strigand REZIDENT chiar si in timp ce se astepta sosirea pe scena a castigatorilor.

Au ales sa inceapa cu o piesa consacrata „Buletin de stiri”, iar Kempes a aparut pe scena dupa intro-ul piesei, continuand apoi cu o piesa compusa de Tavi Iepan in aceeasi perioada Cargo. Tinand minte clipurile difuzate de TVR de pe vremea aceea, mi s-a parut ca arata neschimbat. Insa cei aproape zece ani au trecut, iar REZIDENT EX este prezentul si viitorul lui, inconjurat desigur de oameni talentati. Vocea impresioneaza inca de la primele cuvinte. Ai fi zis poate ca are ceva emotii.

Pentru „Iarna” am fost rugati sa folosim cheile pentru a imita clinchetele zurgalailor. Se vorbea de ninsoare in timp ce in Arene picura usor. „Ne-am reintalnit dupa noua ani si jumatate si sunt extrem de emotionat!” si printre altele a spus ca iubeste publicul prezent. Simplu. Sincer.

Poze concert Kempes & Rezident Ex la Arenele Romane

Matthias a fost cel care a dus „galagia” la un alt nivel cu un solo de chitara electric, folosind la un moment dat un bat „imprumutat” de la Florin. „Pompierul atomic” a fost o adevarata nebunie, iar daca atmosfera era din cei in ce mai incinsa, „Brigadierii” de pe scena n-au reusit sa faca „ordine”. Au facut o mica intrecere, Kempes si Matthias impartind pentru refren publicul in doua - vedeai oameni cantand si sarind.

Inainte de bis, Tavi ne-a spus ca atat au apucat sa repete in cele doua saptamani, dar ca lucreaza la un nou album si vor reveni pe scena din Bucuresti. Nimeni nu voia sa plece fara macar o revenire pe scena : au mai fost doua piese, „Camera viselor” si „Inchis, caz de boala”.

O revenire primita cu bratele deschise de public : un om care a insemnat enorm pentru rock-ul romanesc in urma cu ceva ani a hotarat sa se intoarca pe scena. REZIDENT EX au fost intr-o mare forma si asta s-a simtit. Ramane sa vedem ce au de spus cu cel de al doilea album, la care lucreaza momentan.

SETLIST :

Buletin de stiri
Fotografia