Muscel cLoverfest: Si a fost editia intai

de bogdan pavaloi

Mai jos va prezentam un articol adaugat de lord_beliar666 cu ajutorul tool-ului de Citizen Journalism oferit gratuit de METALHEAD. Scrie si tu !

Inainte de toate sa spunem cate ceva despre singurul festival de muzica rock, punk si metal din judetul Dambovita si totodata singurul de coveruri din Romania. “Festivalul s-a nascut din cateva discutii in jurul unui foc de tabara, intr-un cerc de prieteni aventurosi, consumatori de nopti albe, rock, bere, ture de munte, “coclauri”, liniste... De la idee la realizarea editiei “Zero” a cLoverFest-ului (28-30 august 2009) a fost nevoie doar de doua saptamani”, declara anul trecut Ovidiu Florea pentru un cunoscut cotidian din tara. Pentru multi dintre cei care au participat la acest festival, drumul a fost o provocare.

In primul rand chiar daca organizatorii s-au straduit sa ofere cat mai multe detalii despre locatie: a pus panouri, marcaje, afise, bannere, inca de la intrarea pe drumul care duce spre catunul Muscel, cu toate acestea nu multi au fost cei care s-au mai ratacit sau au luat-o pe drumul gresit, dar intr-un final au reusit sa ajunga la festivalul din “varful dealului” cum am tot auzit prin camping, in timpul festivalului.

Spre deosebire de anul trecut, drumul a fost reparat si majoritatea gropilor au fost astupate, deci s-a putut urca si cu masina de oras, am vazut inclusiv si un Oltcit care a parcurs fara probleme controversatul drum forestier de 3 km.S-a lucrat mult la organizarea acestui festival. Cu toate ca nu exista curent electric au fost aduse doua generatoare care au asigurat curentul necesar pentru echipamentul de sunet, iluminarea spatiului si a terasei. Aici gaseai bere si mancare facuta la ceaun in cursul zilei, iar pe seara mici, carnati si friptura (la preturi mai mult decat rezonabile).

Au fost amenajate toalete “rurale” (mai multe decat anul trecut), anul acesta au fost montate 4 cismele cu apa din bazin (pe post de dus sau zona de “reinvigorare”). Prim ajutor si paza, asigurate si ele.

Ziua de vineri a debutat cu dreptul, am avut parte de o zi insorita, foarte calduroasa. Pe la doua dupa amiaza au incept sa isi faca aparitia primele grupuri de participanti. Intre timp la scena se lucra de zor pentru ultimele detalii. In jurul orei sase s-a dat startul. Incepea cLoverfest, editia Unu.Progeria a fost prima trupa care a urcat pe scena. Din pacate pentru baieti lucrurile nu au stat foarte bine: in primul rand publicul inca era ocupat cu montatul corturilor, mici probleme cu sonorizarea, toate aceste aspecte s-au vazut in interpretarea lor. Au fost si mici greseli de interpretare, dar intr-un final a iesit bine, se pare ca prietenii lor din Targoviste i-au sustinut pana la capat.

A doua trupa, tot din Targoviste: Incipent. Ei au trezit la propriu publicul prin coverurile dupa Red Hot Chilli Peppers (Californication), Iris (Somn bizar) si doua piese proprii (Monarhia si Am draci) cea din urma, bisata de cei din fata scenei.Apoi a venit randul veteranilor de la Chrom Dioxid care ne-au incantat cu piese de la Bon Jovi, Accept, Steve Vai si, daca imi aduc bine aminte, a fost si o piesa de la Judas Priest. Oricum baietii de la Chrom au surprins placut publicul si i-a incalzit pentru conceryul celor de la Nightlosers. Cine i-a mai vazut live stie despre ce vorbesc. Acesti oameni canta cu o placere desavarsita! Pesele lor cunoscute (de la “Blue Suede Shoes” la “Dragostea-i ca si o raie..”) si solo-uri prelungi de vioara, tobe sau muzicuta. Daca aveti ocazia sa ii prindeti live cu siguranta o sa ramaneti impresionati de muzica lor. Si o sa va doriti sa ii revedeti.Dupa plecarea celor de la Nightlosers (am auzit ca au mai fi ramas la petrecere, dar mergeau la o cantare in Cluj), a fost randul celor de la Stillborn (nu trupa de black metal din Polonia) ci trupa din Bucuresti.

Ei abordeaza un stil undeva intre nu-metal si rock alternativ, un sound curat si placut, o prestatie buna (de precizat ca la voce se afla o fata de prin partile Moldovei, e de vazut!). Ziua de vineri a fost incheiata de cei de la Glissando care mi-au parut cam obositi dupa o zi de munca. Ei s-au ocupat de montat sonorizarea si de sunetul trupelor, insa acest lucru nu i-a impiedicat sa ridice publicul in picioare – si el obosit dupa atata bere, fripturile si micii de peste zi. Piesele care au avut priza la public au fost “All right now” de la Free si “Knocking on heaven''''''''s door” cantata impreuna cu Andrei de la Incipent.

A doua zi de festival a inceput la fel ca cea de vineri: soare, cer senin si putina mahmureala. Insa, din pacate nu s-a terminat la fel de bine…Organizatorii s-au gandit cam la tot: ne-au oferit un mic dejun ca acasa (omleta, cafea si covrigi la preturi modice). Apoi berea a inceput sa curga. Pe scurt toata ziua la Muscel s-a baut, s-a mancat bine (fasole cu ciolan si varza calita la masa de pranz) si nu in ultimul rand s-a cantat pana pe la 1 noaptea cand a venit ploaia. Furtuna, mai bine zis.La Open Mike s-au incumetat cativa pe timpul zilei.. chiar si un englez coborat parca din filmele cu Woodstock. Pe la ora 6 muzica a inceput sa sune cu adevarat. Lumea s-a adunat in fata scenei usor-usor … si a inceput “nebunia”.

Fetele de la Idol au deschis concertul cu melodia “We will rock you” si au continuat cu piese proprii plus alte coveruri, cele mai de seama fiind “Paranoid” (Black Sabbath) si piesa de final “Coming undone” (Korn).Trupa C.O.D a fost chemata la apel pentru a ne incanta (si chiar au reusit). Publicul a fost intretinut cu piese de la Godsmack (“Vodoo” si “I stand alone”) si AC\DC. Atmosfera misto si in public si pe scena: baietii au facut spectacol, publicul a fost multumit de prestatia lor incat s-a strigat de doua ori bis. Dupa rock a urmat punk-ul Recycle Bin si antrenul s-a accentuat. Daca la prima piesa publicul a stat in spatele gardutului de departajare improvizat, baietii s-au gandit sa ne faca o surpiza, citez: “cu dezacordul organizatorilor rupeti scociul!”. Ne-am apropiat de scena, n-am stat mult pe ganduri si am inceput sa dansam, care cum stia - pogo sau moshpit - pe diverse coveruri cantate in maniera proprie (Sarmalele Reci – “Varsatorul”, Timpuri Noi – “Stere”, Misfits – “Die, die, my darling” si cateva piese proprii).

Capul de afis de sambata a fost Trooper, cei are au reusit sa ii adune pe toti in fata scenei. Daca la trupele precedente inca mai era coada la bere, la Trooper s-au adunat cu mic cu mare care mai de care sa le asculte muzica, un concert reusit marca Coiotul&co, cu piese alese pe spranceana pentru sufletul fiecaruia. Nu au lipsit coverurile dupa Iron Maiden (Acces High, Hallowed by thy Name, Fear of the Dark), dar sa nu uitam nici de piesele de la Queen (I want it all, I want to break free). Cum totul le-a iesit de minune pentru final cei de la Trooper au cantat si trei piese proprii (Aminitiri, Tari ca muntii si bineinteles Strigat).

Dupa Trooper au urmat invitatii speciali, trupa The Spiteful din Portugalia. Pentru inceput acestia s-au bucurat de un decor interesant: ploaia tocmai se pregatea sa ne strice distractia, tuna si fulgera pe acorduri de groove metal\deathcore. Multi s-au cam speriat si au parasit locul unde se tinea concertul indreptandu-se spre cort sau spre terasa cu umbrele, dar cei care au ramas s-au bucurat de vreme si de cover-urile de la Machine Head. Nu a mai durat mult si vremea si-a intrat in drepturi, vantul a inceput sa sufle cu putere si ploaia sa cada. Intre timp pe scena se canta Entombed “Out of hand”, dar nu a durat mult pana cand ploaia s-a intetit iar noi, cei care am mai ramas in fata scenei, am fost invitati sa urcam alaturi de portughezi. Si da-i tare cu pogo printre instrumente si in ploaie!

Totul pe melodia “Level” de la Pantera. Din pacate s-a luat deciza de a opri generatorul de curent si astfel muzica s-a cam terminat aici. Concertul Cyfer a fost anulat din motive meteo evidente. Si nici cei de la Andarcavar Bend nu au mai ajuns la Muscel a doua zi.

In a treia zi de festival ploaia a continuat sa ne strice planurile. Cei veniti la festival au inceput sa isi stranga corturile inca de la orele diminetii, imediat dupa o binemeritata cafea.

Daca tragem linie se poate spune ca festivalul a avut doua sectiuni: una insorita si muzicala si una furtunoasa. Asteptam editia 2011 sperand ca vom avea parte de o vreme mai prietenoasa.

Pozele de la festival le puteti gasi pe siteul:.cloverfest.com