Parerea mea personala despre festivalul Rock the City 2012

de Voiculescu Bogdan

ROCK THE CITY 2012 a fost un festival rock pe care l-am asteptat cu nerabdare, datorita trupelor pe care urma sa le aduca in premiera in Romania: Machine Head, Evanescence, dar si datorita unei organizari care se anunta a fi foarte buna, a unui sunet exceptional, si a unui public foarte primitor.

Voi incepe prin a vorbi despre sonorizarea concertului. Retineti ca aceasta este doar parerea mea personala. In prima zi de concert, trupa Oldgreen s-a auzit destul de bine, la fel si Luna Amara. Parerea mea este ca Timpuri Noi au avut cel mai bun sunet, mi-a placut cum se auzea chitara bas in mod special.

La Heaven Shall Burn nu prea se intelegea mai nimic, insa se putea mai rau. A doua zi, nu am ajuns la Sweet Savage, insa tin minte ca Saxon s-au auzit decent. Lacuna Coil si Soulfly insa au avut o sonorizare slaba, fata de asteptarile pe care le aveam in urma anunturilor facute de organizatori. La Soulfly, abia am auzit vocea la primele piese, iar dupa tot prost s-a auzit, desi s-a remediat putin problema vocii. Cel mai bun sunet al serii l-a avut trupa Black Label Society, ceea ce m-a facut sa cred ca la fel va fi si la Machine Head.

Dar nu a fost sa fie, si dupa ce la primele doua piese nu s-a auzit mai deloc vocea lui Flynn, apoi s-au auzit distorsionat instrumentele, si daca nu as fi stiut piesele, nu as fi inteles mare lucru. Apoi a venit a treia zi, unde Within Temptation s-au auzit foarte foarte bine (!), la fel si Guns N Roses (trebuie sa recunosc ca desi nu mi-au placut niciodata, am ramas pentru show si calitatea sunetului, desi am plecat inainte sa termine).

Publicul prezent la Machine Head m-a dezamagit complet. La Darkness Within, pe refren, eu cu 4-5 prieteni eram singurii care urlam versurile, insa mi-a taiat pofta privirea unui "rocker" care se uita la mine mustrator. Stiu ca nu am voce, dar la concert orice afon ar trebui sa cante fara sa fie privit cu sila de "batranii rockeri".

Nu vreau sa stiu ce a crezut Flynn cand a vazut ca nimeni nu canta cu el, sau ca locul unde se tinea concertul era pe jumatate gol. Eh, sper sa revina, sa uite aceasta ignoranta a publicului. La GNR, precum ma asteptam, am vazut si cativa cu lanturi de haur pe la gat, care nu aveau nicio treaba cu muzica rock, dar, in final, fiecare om are dreptul sa vina.

Organizarea...eh, a fost sub asteptarile mele. Paznicii erau ori politicosi, si faceau perchezitia cum trebuie, fara sa exagereze, ori erau nesimtiti, vulgari sau foarte sictiriti, si cei din urma predominau. Principala problema a fost praful, mai ales daca stateai langa sau intrai in mosh, era chiar sufocant. Ajunsesem acasa cu parul ca piatra. Si serios acum, paharul de apa, 6 lei?!?! Mai ales pe caldura care a fost, mi s-a parut hotie pe fata. O sticla de 2 l de apa costa 4 lei la supermarket, insa de ce era vanduta cu 30 de lei? Exagerat. La fel si jetoanele, am ajuns sa ma car in prima zi cu pumnii de marunti la mine, ca nu mai aveau rest. In loc sa fie 5 lei, erau 6. Stupid, oricum, am luat doar 5 jetoane in 3 zile, numa de-a dracu. Au fost prea putine mese, si toaletele in a treia zi se simteau pana la mijlocul normal circle.

Nu regret ca am mers, fiindca am fost cu prietenii si ne-am simtit foarte bine, insa daca as fi mers singur, probabil ar fi fost cel mai anost festival. Se putea mai bine, si sper ca la anul sa se rezolve problemele de anul asta, sau macar ca Bestfest sa fie bun, pentru cei care merg acolo. Si cei care mergeti, incurajati artistii sa revina, nu stati sa va uitati pe langa ei!