Rock The City in a nutshell (cronica unui fan)

de Chris B

Bere la greu, fum de la mici, soare si muzica buna. Cam asta a fost atmosfera in cele 3 zile de Rock The City. Au fost bune, au fost si mai putin bune, dar pana la urma a meritat.

Organizarea, ca si publicul, au lasat de dorit. Un Golden circle pe jumatate gol, plin de dubiosi care nici ei nu stiau ce cautau pe acolo. Cantau Soulfly si Black Label Society mai mult pentru cei din Normal circle si randurile din fata la Gold. In fata mea, rezemati de gardul ce despartea cele 2 zone, cativa oameni ce stateau cu spatele la scena. Si mancau. Mici, mai dadeau niste bere pe gat, mai un hot dog, mai un covrig.

Expresiile lor denotau faptul ca nici macar ei nu stiau ce cautau acolo. Se uitau in gol, isi verificau facebookul, mai dadeau un mesaj. In jurul lor oameni ce simteau muzica, faceau headbang, se distrau. Ei, tot cu spatele la scena. Soulfly au cantat melodii la care nu-mi imaginez cum poti sa nu schitezi un gest. Cum poti sa stai si sa bagi in tine covrigi cand se canta Refuse/Resist in spatele tau? Trebuie sa fii absolut fara speranta daca nu poti sa simti asemenea energie. La Machine Head s-a intamplat la fel. Imi e rusine de asemenea persoane, rusine. Ce cauti aici? O bodega sau Guta nu va erau de ajuns? Si nu sunt singurii.

O tipa cu tocuri care dadea din coate si injura pe toata lumea ca sa ajunga in fata, un vers nu am vazut pe buzele ei, o mana in aer nu am vazut. Vai vai sa nu-si strice parul si machiajul. Nu-i convenea nici o trupa, dadea de inteles ca se plictiseste si se enerva ca nu o baga nimeni in seama... Serios? Eu l-am rugat frumos pe tipul inalt din fata mea sa ma lase mai aproape. Era atat de greu?

Rusine! Iar securitatea a fost de toata jena. De pretul unei ape nici nu mai vorbesc...

Dar sa lasam partile rele. Pentru fiecare idiot care nu avea ce cauta acolo erau alti 50 care au venit sa dea din cap si din manute, sa simta muzica si sa se distreze. Oameni care au venit de prin toate colturile romaniei pentru a-si vedea trupele favorite. Chiar si din afara, la cate steaguri diferite erau.

Am vazut oameni plangand de fericire. Cand au intrat Guns pe scena, multimea a luat foc. De fiecare data cand DJ Ashba se apropia de public lumea tipa si sarea. Mai mai ca s-au batut pe acele pene de chitara pe care le arunca din cand in cand. Robb Flynn a hipnotizat publicul. Axl a facut spectacol. Solistul de la Heaven Shall Burn a dat startul la un mosh pit salbatic. Sa fi venit singur, tot te simteai ca in familie. Daca te lovea cineva isi cerea scuze.

In mod ironic asa ceva nu vezi decat la concertele de rock si metal. In afara de cateva momente mai nefericite, eu m-am simtit superb. Am cantat toate melodiile de la Machine Head, Evanescence si Guns, am sarit, am tipat si am ajuns acasa fara voce.

Voi cum v-ati simtit la Rock The City?