Shaking Sensations in Underworld: Senzatii si stari de spirit

Underworld devine un fel de CBGB al Bucurestiului. Cred ca e singurul loc din Romania unde vezi saptamanal trupe underground din Europa (si nu numai) care prezinta o forma muzicala onesta, departe de constrangeri ale scenei sau compromisuri inutile.

Se vede in primul rand ca e vorba de pasiune, atat din partea celor care se afla pe scena cat si a celor care organizeaza si promoveaza aceste evenimente. De altfel, o mana de oameni foarte dedicati.

Luni am avut de audiat o trupa din Danemarca si una din Grecia despre care nu stiam nimic. Anume Shaking Sensations si 1000 Mods. Una m-a lovit mai tare ca alta.

1000 Mods vin din Grecia si canta stoner rock. Insa nu orice fel de stoner ci acela de la mama lui din America...este mai mult decat evident ca principala influenta a grecilor este Kyuss. Poate un pic prea evidenta asemanarea cu americanii. De la backline-ul impresionant de full stack-uri Orange si pana la tonurile de chitara identice, mai trebuia sa-si lase unul barba sa aduca cu Oliveri. Totusi ma gandeam ca europenii au o problema cand vine vorba de muzica americana.

Ma uitam la anumite formatii europene de hardcore care incercau cu disperare sa copieze SOIA sau Agnostic Front si tot nu iesea cum trebuie, de fapt rezultatul era un fel de hibrid hardcore metal. In final n-am inteles de ce nu-si doreau totusi o identitate muzicala. Grecii in schimb au prins bine de tot reteta pentru stoner rock. Acum e nevoie de acea identitate. E ca si cum ai invatat sa faci pizza si acum incepi sa pui ingrediente la care altii nu se gandesc. In orice caz a fost o surpriza neasteptat de placuta pentru luni seara.

La danezi treaba e un pic mai complicata. E una din putinele trupe pe care le-am vazut unde muzica live pare radical schimbata fata de ce auzi pe CD (exceptie cred ca face EP-ul lansat in acest an). Shaking Sensations suna pe studio foarte calm, asezat, melancolic. Live povestea e diferita. 2 tobosari (cred ca primul concert in Romania unde am prins asa ceva) si ditamai paleta sonora generata de 2 chitaristi si un basist.

Partile slow clasice de post-rock nu au fost in exces la fel cum formatia nu a sufocat cu pasajele noise. A fost un show cat se poate de echilibrat si inspirat, fapt pentru care Shaking Sensations intra in topul meu drept una din cele mai frumoase trupe de post-rock vazute pana acum.

Acum nu va imaginati ca doi tobosari au inceput pe blasturi. A fost mai mult un instrument de baza si altul pentru partile de finete, ocazional insa alternand in mod egal pe partile de noise. Din nou s-au creat straturi de partituri peste care s-au adaugat alte note, fara sa creeze acel sentiment haotic. Totusi cred ca aceasta adaptare muzicala ar trebui transpusa si in studio pentru a oferi o privire mai clara asupra muzicii danezilor.

Inca un lucru. Din toata sala doar 2-3 insi au vorbit ocazional in timpul concertului astfel ca partile clasice de post-rock unde auzi o singura chitara s-au transformat intr-o adevarata incantare.

Raman la parerea ca acest club Underworld are una din cele mai bune sonorizari din Bucuresti. Ajuta si acustica. Se aude cristal!