Trooper in Zodiar: Heavy-metal, nu gluma!

de Chaos Lore

Articol postat de un cititor METALHEAD.ro. Scrie si tu cu Citizen Journalism si parerea ta va fi publicata !

Clubul Zodiar din Galati a gazduit lansarea primului album live al cunoscutei formatii de heavy-metal "Trooper", intitulat "15".

Timp de aproximativ doua ore si jumatate, "Trooper" a trasat in fostul Cinema Popular, in aplauzele frenetice ale publicului, ceea ce s-ar putea numi, fara niciun exces de retorica, o teza a perspicacitatii instrumentale. Printre formatiile care au deschis concertul "Trooper", s-au enumerat si adolescentii de la "Addiction".

Sambata, cu incepere de la ora 22.00, club Zodiar din Galati a gazduit lansarea primului album live al cunoscutei formatii de heavy-metal "Trooper", intitulat "15". CD-ul marcheaza varsta trupei, iar playlist-ul ei include cele mai bune piese de pe primele cinci albume editate pana in prezent. Cu aceasta ocazie, Alin Dinca (a.k.a "Coiotu") - vocal, Aurelian Dinca (a.k.a "Balaurul") - chitara, Ionut Radulescu (a.k.a "Oscar") - bass, Laurentiu Popa (a.k.a "Popa") - chitara, si Ionut Covalciuc (a.k.a "John") - tobe, au sustinut un concert de promovare a albumului, al carui cuvant de ordine interioara a fost master-class-ul.

Timp de aproximativ doua ore si jumatate, "Trooper" a trasat in fostul Cinema Popular, in aplauzele frenetice ale publicului, ceea ce s-ar putea numi, fara niciun exces de retorica, o teza a perspicacitatii instrumentale. Fiind pozitionate intr-o mecanica a voluptatii stilistice, toate instrumentele suna perfect. Nicio tusa a dictiei, nicio bataie, niciun acord nu-si tradeaza individualitatea. Este o muzica aflata intr-o continua si infatigabila atestare a propriei virilitati. Revendicandu-se, ca forma a angrenajului muzical si ca motricitate a timbrului vocal, dintr-un careu al titanilor heavy-metal dominat de Iron Maiden sau Judas Priest, "Trooper" pare a fi, la ora actuala, una dintre cele mai interesante si constant proaspete formatii de pe harta romaneasca a genului. Orice "plonjeu" analitic asupra unei formatii de talia "Trooper" devine insuficient, deoarece avem in fata o trupa lipsita de morbul unei anxietati a influentei, o trupa care-si cunoaste potentele, o trupa care se simte extrem de bine in propria-i piele, o trupa cu o impresionanta putere de absorbtie a tehnicii, dar, inainte de toate, o trupa pentru care muzica reprezinta ceea ce muzica trebuie sa fie: o portavoce a libertatii.

"Addiction", "Idol" si "Metal Revolution"

Remarcabile, sub raportul vitalitatii instrumentale, au fost si trupele care au deschis concertul "Trooper", si anume: "Addiction", "Idol" si "Metal Revolution". "Addiction", formatie braileana cu solist (Andrei Vasii) din Galati, a demonstrat inca o data ca rock-ul, atunci cand vorbim de interventia talentului si a "metal-hedonismului", spulbera orice bariera de varsta. In ceea ce priveste tanara formatie de fete "Idol", desi nu are, inca, un contur clar al sound-ului, se poate lauda cu un vocal care se individualizeaza printr-o naucitoare expresivitate a vocii, care aminteste de inflexiunile psycho-psihedelice ale lui Janis Joplin. Ultima formatie, "Metal Revolution", a servit publicului o mostra de heavy-metal "de la mama lui", totul ambalat intr-un invelis de explozii formaliste care poarta inconfundabila amprenta "Metallica".

Poze de la concert gasiti aici: Poze concert Trooper in club Zodiar din Galati

Finalul concertului a extaziat la maxim publicul, odata cu urcarea pe scena a rockerului Cristi Hrubaru, binecunoscut de la "Cronica Carcotasilor", dar si ca director, mai nou, al postului radio "Rock FM". La invitatia lui "Coiotu", DJ la "Rock FM", Hrubaru impreuna cu ceilalti solisti ai trupelor care-au deschis pentru "Trooper" au cantat celebra piesa de la AC/DC "Highway to hell".

Pe scurt: o seara de pus la dosar.

Liviu G. STAN