Cronica Semiosis - Pictural

Cronica Semiosis - Pictural
Ma bucur cand apar astfel de produse pe 'piata' autohtona, nu neaparat datorita faptului ca personal sunt un mare amator al acestui gen de experiment muzical ci pur si simplu pentru ca treptat apar si la noi artisti si muzicieni cu o cu totul alta abordare muzicala fata de ce muzica traditionala cu care ne-am obisnuit, anume trupe mici ce copiaza trupe mari in fata unui public format evident din prieteni care oricum vor aclama formatia indiferent de genul si muzica prestata.

De aici apare si lipsa unei identitati muzicale si implicit o evolutie necesara.

Dar iata ca in ultima vreme au aparut si altfel de proiecte, unul din acestea fiind subiectul cronicii de azi. Semiosis este o colaborare intre Seidiu Alexandru (cunoscut de unii sub pseudonimul candlestickmacker, a carui produs muzical se poate compara cu Aphex Twin de exemplu) si Serban Ilievici peste care s-a inchegat foarte bine un concept grafic al lui Costin Chioreanu (Twilight13Media), destul de diferit fata de precedentele lucrari grafice.

Asadar vorbim despre primul produs Semiosis, intitulat Pictural, lansat sub egida Asiluum.com anume o casa de discuri virtuala formata la initiativa lui Marius Costache si Costin Chioreanu a carui scop este acela de a promova experimentul muzical unde atentia este mult mai importanta decat o suma de bani.

Pictural este un album pur instrumental gandit (cred eu) dupa aceleasi idei de la care au pornit Neurosis, Jesu sau Isis. Aici nu ma refer neaparat la stilul muzical ci pur si simplu la ideea de a combina metalul cu elemente din genuri muzicale aflate in arii opuse anume ambientul, sunete electronice, rezultatul dorit fiind mult mai axat pe atmosfera creata, unde notele muzicale aduc o serie de stari si emotii ce pot fi schimbate treptat sau chiar brusc, depinde de viziunea artistului.

Aceste elemente se pot gasi cu usurinta si in Pictural, unde intalnim o logica oarecum iesita din comun pentru un artist roman fiind cred si o premiera in scena autohtona. Ca stil, probabil s-ar putea cataloga drept post-rock, asta daca sunteti fani ai etichetei muzicale si vreti neaparat o clasificare. Dar Pictural cred ca inseamna mai mult atmosfera creata, departe de orice catalogare stilistica. Si ca atmosfera, Semiosis poarta ascultatorul intr-un peisaj melancolic, calm si linistit si totodata ofera un plan personal creat strict de ascultator.

Pictural nu inseamna exces de zel sau demonstratii de abilitati tehnice si de executie. O structura foarte echilibrata, compusa din percutie/bass/chitara plus aranjamete/keyboards, unde atmosfera ocupa primul loc in plan. Eu il vad chiar ca o coloana sonora pentru o anumita stare. In orice caz, daca sunteti amator de experimente si in general de o muzica linistita si in acelasi timp foarte inspirata, Semiosis este un produs de luat in calcul. Pictural este disponibil incepand cu data de 2 martie, pe site-ul Asiluum.com

Recovery
One Piece Puzzle
Color Up