Cronica Samael la Agronomie

Cronica Samael la Agronomie

Seria concertelor din decembrie a fost deschisa pe data de 2, printr-o actiune din categoria rockeri, strangeti randurile" organizata de One event si Sonic Engine, si anume concertul Samael, avand ca trupe de deschidere Dies Irae si Avatar. Daca in cazul celor de la Dies Irae lipsa unei activitati concertistice (caci de lipsa experientei nu pot vorbi, aceasta fiind o trupa veche in metalul extrem romanesc) s-a observat din plin, acestia nereusind sa castige publicul decat pe alocuri (a se citi piesele I Built the Symetry of Chaos si Shadow Boxing), cei de la Avatar au aratat ca nu degeaba au cantat in deschidere la Megadeth sau Crematory, ca sa nu mai punem la socoteala turneul european si frecventele concerte de club de anul acesta. Craiovenii au facut spectacol cu un show dinamic si de calitate, prezentandu-si recentul produs Tentacles si piese de pe viitorul album.

Dies Irae

Avatar

Avatar

Dar multi dintre cei prezenti nici nu au dat prea mare atentie celor doua trupe de deschidere, fapt demostrat de aglomeratia de pe hol la bere, tigara si socializare, pentru ca tot ceea ce conta era Samael. In jurul orei 21:10 cei patru, Xy, Vorph, Mas si Makro, au descins in forta cu Jupiterian Vibe. Pe parcursul a aproape 2 ore, au fost trecute in revista albumele Ceremony of the Opposites (prin, probabil cea mai cunoscuta piesa, Baphomet's Throne si prin Black Trip), Passage (prin Rain, Choosen Race, The Ones Who Came Before, Shining Kingdom si My Saviour), Eternal (The Cross, Nautilus & Zeppelin, Infra Galaxia si Year Zero) si, preferatul meu, din care cauza nu m-am putut plange ca au ales prea multe, Reign of Light (Inch Allah, Reign of Light, Telepath, Oriental Dawn, On Earth, Moongate si High Above). Mi-ar fi placut sa aud si ceva de pe Worship Him sau Blood Ritual, nu pentru ca as fi nebuna dupa aceste albume, ci pentru ca ma intreb cum ar fi sunat in interpretarea anului 2006, tinand cont ca piesele de pe Ceremony of the Opposites si Passage au sunat clar diferit de varianta lor originala, avand un touch mult mai industrial. Si mi-ar mai fi placut sa aud si ceva de pe ultimul si nu extraordinar de bine primitul Era One, pentru ca, sincera sa fiu, sunt curioasa cum suna live, poate si in speranta de a ma convinge ca e un album mai bun decat cum l-am receptat eu. Voi incheia cu detaliile tehnice" prin a spune ca sunetul a fost exceptional, tare cat sa fie tolerabil si foarte clar nici nu vreau sa-mi inchipui ce-ar fi iesit altfel, tinand cont ca desfasurarea de forte de pe scena nu facea parte din categoria lucrurilor simple, care merg cu orice sunet.

Acum trec la detaliile de corazon" Samael live a inseamnat pentru mine implinirea unui vis vechi de aproximativ 12 ani si intr-un mod care m-a lasat profund impresionata; spre deosebire de Tiamat, Samael nu a venit prea tarziu, iar faptul ca am putut asculta aproape in transa o mare parte din Reign of Light a fost o bucurie imensa dupa o toamna cenusie. Pe langa muzica de calitate, care mi-a dat senzatia ca efectiv curge prin mine, ceea ce am vazut pe scena a fost o demonstratie de cum sa stii sa-ti vinzi marfa si cum sa pui suflet in ceea ce faci. Oamenii aia sunt dementi, in sensul cel mai bun al cuvantului. Si in primul rand Xy, omul din spatele Samael, mi s-a parut fenomenal; recunosc faptul ca dupa concert am numarat atenta da, doua maini, doua picoare hmm, cu jumatate de ora inainte as fi putut jura ca are macar cinci maini si trei picioare, dar, deh, iluzia optica... Sfarsitul concertului a insemnat sesiune de autografe, fotografii si discutii cu fanii care s-a prelungit de la cele 20 de minute anuntate initial pana la ultimul client", cei patru fiind (spre deosebire de altii, stim noi care) extrem de sociabili, simpatici si glumeti, evident incantati de entuziasmul celor ce venisera sa-i vada.

A fost un eveniment de exceptie cu o trupa de exceptie (pacat ca acest element este deja la superlativ, pentru ca mie, in cazul Samael, nu mi se pare de ajuns), felicitari trupelor de deschidere care au avut o sarcina deloc usoara si, nu in ultimul rand, felicitari publicului care, in cea mai mare parte, a fost entuziast in limitele bunului simt!

Mad

Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: bit.ly/METALHEAD-Newsletter

Like us on Facebook