Cronica Satyricon - Now, Diabolical

Cronica Satyricon - Now, Diabolical
Din pacate nimic nou pe frontul norvegian. Album in continuarea precedentului, Vulcano, fara prea multe atu-uri. Personal nu pot intelege cum o trupa cult black metal, cum a fost in trecut Satyricon, se poate indeparta atat de mult de genul care i-a facut atat de cunoscuti si sa ajunga la aceast amalgam de stiluri.

Primele acorduri te duc chiar cu gandul spre un riff Slayer ca apoi sa se 'dezlantuie' intr-o incercare destul de nereusita spre genul black (Now, diabolical"). Piese in tempo mediu cu structuri extrem de simple peste care se adauga solo-uri parca ne la locul lor si o orientare destul de nehotarata este cam tot ceea ce poate gasi ascultatorul pe acest nou album (K.I.N.G.") si (The pentagram burns").

Pasajele "melancolice" cu voci recitate si clean se intercaleaza intre cele mai agresive, din pacate fara a impresiona(A new enemy"), viteza alterneaza, insa diferentele sunt prea mari, interludii ale clapelor ce sugereza instrumente de suflat urmate de expuneri ale temelor pe chitara rece la care se adauga neinspirat agresivitatea care strica tabloul inceput (The rite of war cross").

Acelesi elemente se repeta pe tot cuprinsul albumului, uneori cateva break-uri ale lui Frost si putinele ruperi de rimt ale temelor mai intrerup din monotonia pieselor (That darkness shall be eternal")

Albumul se incheie cu piesele Delirium" si To the mountains", care mai au darul sa salveze putin din ceea ce a fost pana la ea, aceleasi diferente de tempo, vocea scream acompaniata pe fundal de chitara acustica si sporadic de clape in contrast cu pasajele agresive care mai au din cand in cand cate un solo extrem de simplu. Alt nefericit rezultat al trupei Satyricon. Mai mult decat ingrijorator.

SATYRICON

NightShade
Nota: 4/10