Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca
Printre concertele asteptate cu mult interes anul acesta, cu formatii precum Iron Maiden, Metallica, Judas Priest, Manowar si altele, iata ca isi fac loc oarecum cu timiditate si concerte mai mici, de club, care, din fericire, asa cum am vazut pe 5 aprilie la Cluj Napoca, isi pastreaza publicul la fel de fidel si de insufletit ca si pana acum.

Cronica  <a href=Sear Bliss la Cluj-Napoca" title="Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca">

Pe o vreme destul de potrivita pentru black metal, a avut loc in seara de sambata, 5 aprilie, concertul trupei maghiare Sear Bliss, avandu-i in deschidere pe bucurestenii de la Sincarnate, brasovenii Indian Fall si galatenii Hathor, trupele din Bucuresti si din Galati parcurgand o distanta remarcabila, dupa spusele lor chiar si cu ceva peripetii, pentru a sustine acest recital.

Locatia evenimentului, Irish Music & Pub, m-a impresionat chiar de la prima vedere, un club/pub foarte potrivit pentru concerte metal, spatios, inspirat impartit in separeuri, si, cum s-a dovedit, cu o acustica relativ buna si nu in ultimul rand cu un decor menit sa sporeasca atmosfera unui astfel de concert.

Masacrul a fost deschis de Sincarnate, un concert care a facut parte din turneul lor de promovare al MCD-ului On The Procustean Bed, aparut la inceputul acestui an. O parte din publicul prezent in mod constant la concertele Sincarnate din Bucuresti s-a deplasat si la Cluj, pentru a-i vedea pe acestia, reusind sa incinga spiritele in fata scenei, unde s-a pornit un headbanging inca de la primele piese.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Compozitii mai vechi precum I Defy Absurdity, Doomed As We Are, dar si Desolate sau Sincerely Yours, de pe noul EP, n-au lipsit din setlist-ul formatiei. Sincerely Yours, cantata spre finalul concertului, s-a dovedit din nou, se pare, piesa preferata a publicului prezent, aceasta fiind intampinata cu mult entuziasm si headbanging, deopotriva.

O parte din membrii formatiei s-au prezentat din nou cu tricourile pe care le-au purtat si la lansarea din Live Metal Club, fiecare avand inscriptionata denumirea unuia din cele sapte pacate capitale.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Recitalul Sincarnate a fost totusi putin cam scurt, aproximativ 35 de minute, lipsind bisul, cerut, de altfel, destul de timid de public.

Doream de ceva vreme sa-i vad pe Indian Fall in concert, iar sambata am avut in sfarsit aceasta ocazie. Un recital reusit, inchegat, cu un setlist compus din piese de pe Pathfinder, albumul din 2001 (Neveen, Breathing, Things That I, Black Suite), cu single-ul lansat anul trecut, Screaming Down, si cu cateva piese noi, intampinate cu entuziasm de acea parte a publicului prezenta in special pentru formatia din Brasov. Trupa, din cate am inteles, lucreaza la un nou album, care va aparea destul de curand si pe care il asteptam cu interes

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Recitalul Indian Fall a fost ceva mai lung, formatia revenind pe scena si pentru un bis.

Pe Hathor i-am vazut cred pentru a patra oara live, si cred ca a fost cel mai bun recital al galatenilor la care am asistat. Marius, solistul Hathor, a fost intr-o forma de zile mari, piesele au sunat foarte bine, reusind sa creeze o ambianta foarte potrivita pentru Sear Bliss care urcau pe scena dupa recitalul Hathor.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Dintre piesele noi pe care le-au cantat la Cluj, am remarcat in special After Midnight si Fight for Rohan, doua compozitii catchy si inspirate, in care clapele au un rol esential, fara a diminua insa agresivitatea care se degaja per total din instrumentatia si interpretarea acestora. Felicitari claparitei, care a avut un solo foarte frumos spre finalul unei piese, asta pe langa prezenta scenica foarte placuta, greu de trecut cu vederea :).

After Midnight este o piesa usor in stilul finlandezilor Horna, rapida si catchy, care a animat cum nu se putea mai bine spectatorii.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

In ce priveste tematica pieselor, se pare ca Lord Of The Rings ramane inca o sursa bogata din care Hathor isi trag inspiratia, si care in plus, li se potriveste perfect. Noul album va fi in mod cert un material variat si interesant, deoarece, in ciuda schimbarilor de componenta care au avut loc recent, interpretarea trupei si compozitiile s-au imbunatatit vizibil.

Randurile din fata scenei s-au ingrosat, ungurii de la Sear Bliss, dintre care o parte se ocupasera pana atunci cu comercializarea merchandise-ului, urcand pe scena. Nevorbitorii de limba maghiara au fost dezavantajati clar in prima parte a recitalului, cand solistul a conversat cu publicul numai in dialectul natal, noi ceilalti incercand doar sa deducem ce vrea sa spune numai din gesturi si din expresia de pe fata acestuia, oricum ceea ce spunea se pare ca era de bine :D. Asta pana spre mijlocul recitalului, cand cineva a strigat "Speak English or Romanian, please!!!", cerinta la care Andras Nagy s-a conformat si ni s-a adresat in engleza.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Concertul a fost o experienta cu adevarat de neuitat, atmosfera din albumele Sear Bliss fiind perfect redata in clubul Irish & Music Pub. Piese de pe ultimul album, The Arcane Odyssey, precum Path To The Motherland, A Deathly Illusion, Lost And Not Found sau Blood On The Milky Way, imbinate cu compozitii mai vechi, fiind intampinate cu mult entuziasm de cei prezenti. Un album intr-adevar printre cele mai interesante din black metalul atmosferic din ultimul timp. Un punct de interes l-a constituit, cum era si de asteptat, trombonul lui Zoltan Pal, acesta din urma fiind si cel mai comunicativ si pus pe sotii component Sear Bliss.

S-a confirmat si de aceasta data ca majoritatea cleor care incita la mosh-pit nu au mare tangenta cu ceea ce se petrece pe scena, micul grup din mijlocul salii care incerca fara prea mare sorti de izbanda sa porneasca o exprimare mai violenta printre cei din jur strigand in timpul unei pauze din recitalul Sear Bliss, fara nicio urma de ironie: "Bravo Hathor, sunteti tari!".

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Marea parte a publicului cunostea insa piesele Sear Bliss, creand o atmosfera extraodinara, lucru ce nu a fost trecut cu vederea de trupa maghiara. Dupa concert, cand au stat sa discute cu fanii, sa dea autografe sau sa-si faca poze cu ei si in special cu ele, Sear Bliss au anuntat ca vor reveni cat mai curand in Romania, declarand ca nu se asteptau la un public atat de entuziast.

Despre organizarea concertului sunt de spus numai lucruri de bine, la fel si despre locatie, cu sunetul au fost ceva probleme dar nu intr-atat incat sa umbreasca evenimentul. Lucru mai rar intalnit la concertele din Romania, nu am auzit pe nimeni dupa concert sa caute noduri in papura si sa regrete ca a asistat la acesta. Felicitari in concluzie organizatorilor si publicului clujean.

Cronica Sear Bliss la Cluj-Napoca

Urmatorul eveniment metal care se anunta foarte foarte interesant si nu ar trebui ratat, concertul tribut My Dying Bride din Live Metal Club din Bucuresti de pe 12 aprilie. See you all there!

O galerie foto a concertului Sear Bliss, Indian Fall, Hathor si Sincarnate de ieri,sambata 5 aprilie din Cluj-Napoca poate fi urmarita pe METALHEAD.ro mai jos: