Cronica Sepultura:Still Rocking Da House

Ieri pe 7 februarie am avut parte la Sala Polivalenta din Bucuresti de prima editia a My Metal Festival, editie ce ne-a adus pe scena trei trupe autohtone: Krepuskul, Warganism si L.O.S.T., un invitat de exceptie din strainatate, The Sorrow si capul de afis, cunoscuta trupa braziliana Sepultura.

Am ajuns in sala in jur de ora 19:00, asa ca am prins ultimele trei piese ale clujenilor de la Krepuskul. E a treia sau a patra oara cand ii vad live si pot sa spun ca viitorul suna bine. Desi formata in 2005, trupa a inceput sa simta gustul scenelor mari abia anul trecut, dar in ciuda acestui fapt, a avut o evolutie destul de serioasa. Krepuskul abordeaza o combinatie de death metal cu riffuri de black si experimental, incercand sa imbine totul sub o cupola cat mai originala. Ei bine, le iese si pot sa spun ca rezultatul este de mare exceptie. Pot chiar sa spun ca avand in vedere ca au deschis practic "festivalul" au reusit sa incinga cateva zeci de plete prin sala.

Dupa o pauza de coada de bere si o tigara in zona de nefumatori de pe hol, au urcat pe scena L.O.S.T. alaturi de un invitat cu totul si cu totul special, R de la Abigail. Razvan a carmuit a doua chitara a trupei, iar rezultatul a fost simtitor: un sound mai plin, mai inchegat care a lasat chiar loc de ceva experimente reusite pe piesele mai vechi ale trupei. Cred ca L.O.S.T. ar trebui sa ramana in doua chitari avand in vedere stilul destul de permisiv pe care il abordeaza. Playlistul bucurestenilor a fost cumva clasic si bucurandu-se de un sunet bun au dat tot ce-au avut mai bun. Mi-au placut foarte mult piesele cantate cu R, piese ce au avut un plus clar de ambianta si melodie.

Au urmat Warganism, fostii Dies Irae. Si-au promovat ultimul release aparut sub egida Taine Records, Centipede. E a doua oara cand ii prind live si reactia a fost aceiasi: metal modern de cea mai buna calitate. Sound curat, echilibrat, in forta si cu mesaj puternic. Trupa asta promite multe daca se tine de treaba. Probabil 90% din cei prezenti in sala ii vedeau live pentru prima data, dar asta nu i-a oprit sa incinga un moshpit destul de violent. Am avut parte si de vreo doua piese mai vechi, probabil de aceiasi varsta ca si trupa, cantate cu noul sound, nume si ... de ce nu .. look al trupei. Ma intreb cati din cei prezenti in sala le-au ascultat in formula originala :)

The Sorrow din Austria au fost pentru bine supriza serii. Metalcore energic si rapid, cantat cu foarte multa pasiune. Norocul lor a fost ca publicul prezent ieri la Polivalenta stia despre ce e vorba in propozitie (ca sa citez un bun prieten). Ma intreb ce reactie ar fi avut publicul daca austriecii ar fi deschis pentru Sepultura in 1994 (daca ar fi existat pe atunci). Oricum, mai toata lumea de pe scaune, de pe la cozile de bere si de la fumatoare s-au strans sa-i vada si reactiile au fost destul de pozitive: moshpit, plete si voie buna. Sunt absolut sigur ca vom auzi mai multe despre ei cat de curand

Ei bine momentul mult asteptat a inceput in jur de ora 22:00 cand Sepultura au urcat pe scena in uralele publicului. Destul de ciudata impresia generala asupra trupei ca fara fratii Cavalera nu suna mai stiu eu cum sau in mai stiu eu ce fel. FALS. Sepultura suna de-ti tremura izmenele si fac un show live de invidiat. In comparatie cu Sepultura, Soulfly Live se situeaza pe undeva pe la genunchiul broastei, si va spun asta pentru ca am vazut ambele trupe live de cel putin 4-5 ori. Cand Max s-o lasa de mirosit prafuri de copt cu bricheta poate putem discuta de o comparatie adevarata. Nu vreau sa enervez pe nimeni asa ca revin la oile noastre.

Setlistul a fost gandit destul de bine. Au inceput cu piese de pe cele mai recente albume, continuand cu piese de pe Beneath The Remains sau Schizophrenia si incheind cu Arise, Chaos A.D. si Roots. Asa ca am avut parte de niste variante live 2009 ale Mass Hyponosis, Arise, Territory sau Innerself de invidiat, piese cantate cu atata patos si forta incat am lasat dracu aparatul foto deoparte si am inceput sa dau din plete. Pur si simplu nu puteai sta locului, si asta mi se intampla de fiecare data cand ii vad live. Andreas Kisser, nebun ca de obicei, a carat in spate toata trupa si chiar as vrea sa spun ca el inseamna Sepultura si el a insemnat mereu Sepultura cu al sau ton de chitara inconfundabil.

Derrick Green (voce) nu si-a lasat stindardul jos nici de aceasta data, reusind intr-un mare fel sa bage piesele mai vechi dar si cele mai noi intr-o rafala continua si fara pic de gres. Am avut parte si de cateva piese (doua sau trei?) de pe noul material al trupei, A-Lex, material ce duce putin mai departe (inapoi in timp, de fapt) soundul Sepultura cu care ne obisnuisem in ultimii 5-6 ani. Moshpit-ul evident ca a atins cote maxime in a doua parte a concertului, cu ceva incidente dar minore. Romania si-a facut din nou datoria si a lasat inca o trupa cu zambetul pe buze dupa un alt concert de succes. Pot chiar spune: putini dar ai dracu de buni si de inimosi mai sunt rockerii nostri.

In concluzie o seara destul de buna cu trupe alese pe geana, cu un sunet acceptabil la trupele romanesti (au avut alt mixer, evident - asa se face intotdeauna) si ZID la captele de afis. Echipa tehnica si organizatorii si-au facut treaba brici asa ca Imiplacemie (organizatorii) se poate lauda cu un concert de debut metal de nota zece. La mai mare si asteptam editia doi ! Pana atunci, luni, in Becker Brau, desfasurare de forte cu Kreator, Caliban (f**k YEAH !) si Eluveitie. O sa merg destul de incalzit dupa show-ul de sambata !

O galerie foto a concertului Sepultura din cadrul My Metal Festival de ieri, sambata 7 februarie de la Sala Polivalenta din Bucuresti, poate fi urmarita pe METALHEAD aici.

Filmari cu formatiile Sepultura, The Sorrow, Warganism, L.O.S.T. si Krepuskul, din cadrul My Metal Festival care a avut loc la Sala Polivalenta din Bucuresti, pot fi urmarite pe METALHEADTV in episodul cu numarul 82, aici.