Cronica Shining si Indian Fall la Brasov

Niklas Olsson, cunoscut sub pseudonimul Kvarforth, unul din cei mai controversati muzicieni ai scenei metal mondiale in special dupa primii ani de activitate cand initial s-a crezut ca acest Kvarforth este mai degraba un personaj de teatru.

Multi inca il compara cu Maniac, numit de Niklas chiar 'tatal' sau spiritual. Recunoscuti pentru showul extrem practicat, am ramas oarecum surprins la aflarea vestii ca Shining vor concerta si in Romania, iar cine e in tema cu ceea ce canta probabil cunoaste show-ul cateodata prea 'extrem', aspect ce a ajuns de-a lungul timpului un fel de trademark pentru suedezi. Legat de concertul din Brasov, am auzit cateva zvonuri cum ca formatia a semnat un fel de contract pentru a presta un show lipsit de incidente de orice gen.

Entuziasmul era si mai mare avand in vedere ca in deschidere aveau sa cante o formatie autohtona care a marcat copilaria multora printr-un album exceptional numit Pathfinder. Asadar Indian Fall in clubul Suburban, locatie care pare o fosta parcare subterana transformata in club unde singurul aspect negativ ramane plasarea scenei, realizata dupa conditiile oferite de structura spatiului si pana la urma cea mai buna varianta se pare.

Indian Fall au profitat din plin de timpul alocat prestatiei, oferind multe compozitii noi de pe viitorul disc cat si piese de pe Pathfinder. Ca o scurta comparatie intre vechi si nou, in 2009 trupa a evoluat catre 'altceva' imprumutand si PUTIN din proiectul Code Red. In orice caz s-a optat catre compozitii mai intense cu mai mult accent pe partea de chitara si traforaj. Totusi se simte pauza de activitate live, showul in sine fiind destul de static pe scena. Sunet destul de ok, reactia publicului de admirat. Ce-i drept, Indian Fall are nevoie de mai multe concerte si cred ca au o baza de admiratori ai genului in spate pentru a-i sustine.

Evenimentul in sine a fost unul destul de intim, circa 200-250 de persoane prezente din care o parte n-am inteles ce cautau la eveniment in conditiile in care au afisat un comportament de oameni idioti, ca sa ma exprim pe limbajul lor. Fapt care evident l-a deranjat si pe Kvaforth dar era oarecum de asteptat indiferent de circumstante, e cunoscut pentru atitudinea sa fata de public. Oamenii au impresia ca Niklas este asemenea unui actor pe scena, eu zic ca ceea ce am vazut in Brasov este exact realitatea personajului, practic nimic trucat si deloc un rol. De nenumarate ori Kvarforth si-a recunoscut ura pentru rasa umana, si desi unii il pot considera un tip poate nu in toate facultatile mentale, e de apreciat sinceritatea si nu in ultimul rand
muzica pe care o compune.

Iar referindu-ma strict muzical, show-ul a fost unul complet din toate punctele de vedere, Shining oferind un playlist de peste 2 ore in care am putut regasi cele mai importante momente ale carierei lor muzicale culminate asa cum era de asteptat cu Halmstad. Daca anul trecut intr-un interviu acortat pentru METALHEAD, unul din instrumentisti era de acord ca pe scena Kvarforth are un show total diferit decat restul trupei, de aceasta data s-a simtit o legatura puternica intre fiecare membru, atat ca imagine cat si ca atmosfera si exprimare. Pe langa piesele de pe cele cinci albume, Shining au prezentat si trei compozitii noi ce vor fi incluse pe al saselea material discografic intitulat Klagopsalmer. Si tot muzical vorbind, Kvarforth a demonstrat o varietate rar intalnita ca voce, trecand cu usurinta de la o voce clean (ce se pare ca o vom auzi si pe noul album) la compozitii tipic Silencer. Si pentru a canta peste 2 ore intr-un club, implicit in aer inchis, nu e chiar cel mai usor lucru. Iar ca instrumentisti, cred ca e cea mai completa formula pe care au avut-o vreodata.

Ca atmosfera cred ca a reusit sa exprime tot ce inseamna Shining, cu punctele sale rele si bune, depinde de viziunea ascultatorului. Cert e ca pentru un fan a fost tot ceea ce isi putea imagina. Sunet relativ bun, cu mici scapari insa claritatea si forta instrumentelor a avut o calitate cel putin decenta. Nu vreau sa intru in detalii referitoare la imaginile mai putin 'normale' de pe scena, sau de reactia anumitor persoane din public si asta pentru simplul fapt ca mult mai importanta este muzica. Nu in ultimul rand felicitari Kogaionon pentru curajul de a realiza un eveniment atat de select din punct de vedere muzical cat si ca public.

O galerie foto a concertului sustinut de formatiile Shining si Indian Fall in clubul Suburban din Brasov, poate fi vizionata pe METALHEAD accesand link-ul de mai jos: