Cronica Sick Of It All la Bucuresti

Cronica Sick Of It All la Bucuresti
Sambata 22 Aprilie 2006, in calendarul ortodox numita si Invierea Domnului m-am decis sa plec la Bucuresti pentru a vedea vestita trupa new-yorkeza de hardcore, Sick Of It All. Acest lucru pentru Romania era o premiera pe plan concertistic, numele de Sick of It All, stand alaturi de alte nume sonore precum Agnostic Front, Biohazard, Madball, Body Count, Downset, Pro Pain pe firmamentul mondial al genului hardcore. In deschiderea celor de la S.O.I.A. erau programate trupele H8, Altar si Implant Pentru Refuz din Romania plus inca 2 trupe, Last Hope din Bulgaria si Two Sides din Macedonia.

Ora de incepere a concertului destul de "matinala" cauzata de sarbatoarea crestina a facut ca la urcarea pe scena a primei trupe, publicul sa nu fie chiar atat de numeros.

H8

Trupa veche in peisajul hardcore autohton, H8 au urcat pe scena primii si au incercat sa anime publicul cu un hardcore bazat atat pe old school dar si pe elemente mai noi. Au fost nevoiti sa presteze in formula de 4 deoarece unul dintre chitaristi, chiar unul din fondatorii trupei aflandu-se in afara granitelor tarii, mai exact in Gabon cu serviciul. Chiar si in aceasta formula H8 a reusit sa incalzeasca atmosfera si sa faca in asa fel incat putinii insi din fata scenei spre sfarsitul showului sa se miste.

ALTAR

Altar a urcat pe scena cu pofta de cantat si cu neobositul Andy Ghost in acelasi stil cum il cunoastem. S-au prezentat cu lectia invatata cum trebuie, cu piese de pe Atitudine dar si de pe Respect, album ce ii reprezinta cel mai bine. Piesa Atitudine a fost cantata impreuna cu Mihnea de la Luna Amara unul in fata celuilalt "dialogand" vehement, ceea ce mi-a adus aminte de videoclipul unei piese Depressive Age de pe primul album. Au incheiat cu un colaj de coveruri Biohazard, Slayer, Sepultura, Prodigy, Metallica, alternate cu piese Altar de pe Last Warning, ceea ce s-a dovedit a fi un lucru interesant, apreciat de multa lume prezenta.

LAST HOPE

Veniti de la sud de Dunare, bulgarii de la Last Hope la prima vizualizare nu prea aveau multe de spus dar dupa ce s-au dat dat jos, alta a fost impresia. Cu un sound de invidiat Last Hope ne-a prezentat un hardcore brut, cu influente punk si un vocal agresiv ce vorbea cand in engleza, cand in bulgareste. Daca pe unii mai pudici i-au suparat baietii acestia cu piesele lor "de santier", pe mine m-au facut sa ma gandesc bine cum trebuie pus accentul pe interpretarea hardcore-ului.

De retinut, Last Hope fac parte din "Sindicatul Hardcore din Bulgaria" fondat de membri ERA, nu ETA, sa nu o dam in altceva. (ERA trupa bulgareasca de hardcore ce a cantat prin '94 in deschidere la Anathema, la Sala Polivalenta din Bucuresti). Iar acesti Last Hope au fost vazuti de Agnostic Front si invitati sa le deschida cateva concerte. Nu de alta dar si celor de la Agnostic Front le place sa lucreze in "constructii".

IMPLANT PENTRU REFUZ

Implantii au avut totusi curajul sa se urce pe scena dupa recitalul devastator al celor de la Last Hope si in aceeasi formula deja cunoscuta au prezentat in special piese vechi, piese cu care Implant Pentru Refuz isi deschidea drum pe scenele tarii dar si piese mai noi, cele impreuna cu Ochelari. Chiar daca altii cand aud de Implant Pentru Refuz stramba din nas eu pot spune ca prestatia si devotamentul trupei mi-au lasat o imagine placuta pe retina.

TWO SIDES

A doua trupa din afara granitelor tarii, Two Sides din Macedonia se afla pentru a doua oara in Romania, prima oara fiind prezenta la concertul de anul trecut cand a prestat in deschiderea trupei suedeze Clawfinger. Trupa practica un punk rock in forta, combinat cu elemente de emo, stil ce este la moda la ora actuala in U.S.A. Chiar daca acest stil nu este pe gustul meu, pot spune despre Two Sides ca sunt oameni de un profesionalism desavarsit, cu sound clar si curat, dar cam toate piesele semanau intre ele. Am ascultat marea majoritate si nu am gasit una sa imi ramana in cap. Oricum, macedonenii au fost o trupa care si-a meritat locul acolo.

SICK OF IT ALL

Dupa ce Two Sides au eliberat scena, aceasta s-a umplut de o puzderie de oameni. Stand si analizand, nu pricepeam ce se intampla, dar in cele din urma misterul s-a elucidat, S.O.I.A. venise cu tot echipamentul de spate, inclusiv cu tobele. Dupa cam 15 minute, scena era gata pentru concertul mult asteptat. Publicul se mai marise, multi dorind sa nu piarda un eveniment ce se anuntase cu mult timp in urma. Pe un fundal sonor si lumina obscura Sick Of It All a urcat pe scena in stilul caracteristic.

Cu un ritm alert si un joc de scena cum doar la trupele hardcore vezi, S.O.I.A. a dat drumul la cel mai adevarat "dans nebunesc" facut pana la acea data in Romania. Fani sau nu ai genului au luat parte la un stage diving demential, uneori temerarii resimtindu-se datorita saltului in gol. Dar nimic nu i-a facut sa se opreasca. In tot acest timp new yorkezii si-au vazut de treaba lor fiind familiarizati cu aceste manifestari, ei simtindu-se bine urand chiar si "Happy Easter". Au cantat de pe aproape toate albumele, piesele lor de succes, nelipsind hitul Scratch The Surface.

Spre finalul concertului Hefe de la COMA a urcat pe scena si le-a daruit un tort in cinstea celor 20 ani de existenta, lucru ce i-a marcat pe baietii de la S.O.I.A. .

In incheiere pot spune ca a fost un concert extraordinar, un concert care nu trebuia ratat de catre iubitorii de hardcore. Per ansamblu, referitor la sunet, acesta a fost bun, diferenta dintre trupele romanesti si cele de afara fiind totusi vizibila dar nu kilometrica. Daca unii spun ca la unele trupe a fost basul tare, sau ca la altele nu s-a inteles vocea, eu spun astfel, fiecare e invatat cu un sunet diferit, fiecare are propria sa idee despre sunet si despre stilul sau preferat.

Daca mergi la un concert pentru a intelege versurile asta denota snobism, eu cand merg la un concert incerc sa ma simt bine, pentru a intelege versurile exista materialele audio, cduri, casete. Sunetul a fost bun spre foarte bine, in conditiile in care se afla sala Preoteasa, spatiul plin nici pe jumatate, modificarile cu rigips aduse designului interior si-au lasat aprenta. Nu trebuie data vina pe sunetisti, oamenii aceia au incercat sa faca ce au putut ei mai bine.

Anca pentru metalact.com

H8.. mi-au facut o impresie foarte buna..perfecti pentru incalzit atmosfera si antrenat publicul s-au descurcat mai mult decat onorabil...de remarcat tobarul, care "a rupt" ca sa citez cateva voci din pubilc...

ALTAR au urcat pe scena dupa H8 si Andy Ghost a instigat la protest adunarea hardcorista. La piesa Atitudine l-a avut ca invitat pe scena pe Mihnea de la Luna Amara, spre deliciul unora si strambatul din nas al altora.
Din playlist: Nascut invingator, Stop the silence etc.....recital prea scurt fata de cat ar fi vrut unii si o reactie a publicului sub ceea ce am vazut de obicei la Altar...sa fie oare pt ca toata lumea astepta SOIA sau pentru ca la ora 18 oamenii inca nu sunt "aburiti " nu stiu....

In contextul trupelor ce ne-au incantat simturile inainte de recitalul Sick of it All, Last Hope mi s-au parut oarecum inadecvati si lipsiti de forta...mi-au sugerat un punk "fericit", cu multe lipsuri la capitolul atitudine. Au fost parca o pauza in cadrul concertului iar feedbackul din partea publicului a fost pe masura

IPR s-au prezentat bine la concertul de sambata si au reusit sa creeze o atmosfera destul de potrivita pentru "specificul" evenimentului. Horvath (Vita) si Takacs (Bulbuc) si-au cantat cu patos amarul impotriva sistemului si a mersului lucrurilor de pe la noi...nu stiu daca au reusit sa se faca auziti sau intelesi dar publicul oricum parea sa le impartaseasca frustrarile...ce sa mai...hardcore.

La recitalul celor de la Two Sides nu am putut asista din motiv de intoxicatie cu alcool sorry :)

Sick of it all au facut show, trv NY hardcore, ura si revoltare pana la tavan, un public dezlantuit, stage-diving, pogo nebun, more stage diving, riffuri agresive, more stage diving, tort din partea organiztorilor pt. aniversarea a 20 de ani de la infiintarea trupei, bis, pogo and of course....more stage diving

M-am amuzat foate mult cand i-am surprins privirea lui Andi Ghost in timp ce urmarea concertul SOIA...mi-a venit in minte automat urmatoarea chestie "Cum va uitati ma la mine?? Ca la Dumnezeu"

Cartophorus NPH

Data concertului: 22 aprilie 2006