Cronica Slayer la Viena: Elixirul tineretii

Ei bine Da..am fost acolo? Unde? Va rog sa ne acordati cateva secunde sa ne adunam gandurile pentru ca nici acum nu ne-am revenit din starea de euforie care se datoreaza unui singur nume: SLAYER.

Dupa cum probabil ati aflat, trupa Slayer a sustinut un concert de exceptie pe 16 noiembrie la Viena, intr-o locatie deja renumita pentru concertele sale si anume Gasometer. Concertul face parte din turneul The Unholy Alliance Tour Chapter III, alaturi de Slayer cantand Amon Amarth, Mastodon si Trivium.

Ca si la alte mari evenimente, biletele au fost epuziate inca din prima luna de la punerea in vanzare, deci putem sa va confirmam renumitele cuvinte Sold Out. Revenind la seara concertului, intrarea la Gasometer a fost foarte rapida, stand la o coada ordonata (lucru mai putin obisnuit pentru un concert rock in Romania), am trecut de filtru de control si in mai putin de doua minute ne aflam in holul locatiei.

Inauntru ne asteptau suficiente puncte de vanzare pentru bauturi: bere, sucuri si energizante cu preturi (uriase pentru noi) cuprinse intre 3.5 si 5 Euro. Am trecut si pe la standul cu materiale promotionale, acolo am putut cumpara tricoul turului la 30 Euro (pret standard pentru orice tricou). Un pret cam piperat pentru noi, insa ce nu face un fan pentru formatia preferata.

La ora 19:00, asa cum era scris si pe afis, a intrat prima trupa pe scena respectiv Amon Amarth. Un show de 30 de minute in care suedezii au reusit sa agite pletele tuturor destul de bine. Nu am inteles de ce o trupa de talia lor a cantat in deschidere, desi au fost fantastici. Pauzele intre trupe nu au depasit mai mult de 15 minute.

Urmatoarea formatie a fost Mastodon, trupa care a lasat o impresie generala destul de proasta, impartasita atat de noi cat si de restul publicului. Trivium au incins atmosfera insa multi au considerat ca este momentul prielnic sa-si incarce bateriile mergand sa-si cimpere o bere sau un energizant.

In jurul orei 21:30, cand deja rockerii stateau cu mainile ridicate in aer si urlau euforici un singur nume..SLAYER!, SLAYER!...si-au facut aparitia cei patru. Scena era infundata de culori si proiectii cu pentagrame si numele numele trupei. Vocea unica a lui Tom Araya a facut o sala intreaga sa se dezlantuie in timp ce Kerry King si-a hipnotizat fanii inca de la primele acorduri de chitara, boxele suportand cu brio, la nivel performant, sunetul de o inalta calitate. Jeff Hanneman, 'marele blond' sobru ca intotdeauna, a produs o reala isterie in randul fanilor de sex feminin alaturi de un Dave Lombardo care si-a aparat cu brio titlul binemeritat de unul dintre cei mai buni bateristi din lume.

Setlist-ul a fost pe placul tuturor, Slayer cantand de la piese mai vechi pana la cele mai noi. Dupa doua ore de nebunie si agistatie, Slayer au spus la revedere fanilor. Ce putem sa mai spunem? Slayer au demonstrat inca o data ca pentru a vedea un concert cu ei merita facut orice efort. Slayer au fost, sunt si vor ramane elixirul tineretii fara batranete.

Alberta si Sorin