Slipknot - Slipknot (cronica de album)

de

Slipknot - Slipknot (cronica de album)

In anii '90 hip hop-ul domina scena muzicala din SUA, insa si nu metal-ul era "in floare". In acea perioada va lua nastere una dintre cele mai controversate si ciudate trupe.

Pe o scena dominata de trupe precum Korn si Deftones, Slipknot a luat fiinta in 1995 la initiativa lui Shawn "Clown" Crahan si Paul Gray. Erau doar 7 membrii dintre care majoritatea nu mai fac parte din Slipknot la ora actuala. Formatia a lansat demo-ul Mate.Feed.Kill.Repeat in 1997, dar care nu a impresionat cu nimic, fiind considerat de critici un material destul de slab din punct de vedere muzical. Vazand acestea, Clown a decis sa schimbe componenta trupei, primul vizat fiind solistul si in acelasi timp compozitorul de atunci (Anders Colsefni) ale carui versuri erau bazate pe jocuri video. Incet, incet familia Slipknot s-a marit pana la 9 membrii. 9 talente remarcabile ce au lansat primul full-length numit Slipknot in 1999. Piese ca Wait And Bleed si (Sic) au ajutat trupa sa depaseasca dezatrul MFKR si sa urce o treapta pe scara scenei muzicale americane.

Corey Taylor este spiritul Slipknot, fiind atat solist al trupei cat si compozitor, cantecele fiind mai mult sau mai putin inspirate din viata si cariera sa. Dar Corey nu este singurul muzician talentat ! Joey Jordison este un adevarat magician la tobe. Un baterist ce s-ar potrivi mai bine la o trupa de death metal dupa parerea mea...

Insa Slipknot se dezlantuie cu adevarat atunci cand este pe scena. Acolo nu mai exista frica, nu mai exista timp, nu mai exista nimic altceva decat trupa&fanii ei. Trupa isi da sufletul pe scena si face tot posibilul ca fanii sa nu uite nici dupa ce vor trece in nefiinta acele momente petrecute in fata scenei pe care Slipknot o domina in totalitate.

Piesele agresive ca (Sic) si Only One dar si cele mai melodice precum Spit It Out si Wait And Bleed imbina duritatea cu finetea si fac ca Slipknot sa fie mai mult decat un simplu album nu metal. Toate cele 14 piese contribuie in egala masura la un album de referinta in istoria Slipknot si tot odata in istoria nu metal-ului, fiind sursa de inspiratie pentru trupele care au urmat.

Piesele Slipknot sunt de-a dreptul salbaticite si nebunesti, de aceste atribute avand grija cei 2 percutionisti ai formatiei: Chris Fehn si Shawn Crahan. Impreuna cu Joey realizeaza unele dintre cele mai dure si nebunesti batai din scena nu metal (si nu numai !). Piesele sunt compuse pana in cel mai mic detaliu. Nimic nu este lasat la voia intamplarii, de la dance-beat-ul piesei Eyeless si pana la platanele din Wait And Bleed, membrii trupei au avut grija sa nu ofere ascultatorului nici un moment de liniste. Trupa are destul de multe influente si membrii sunt uniti atat pe scena cat si in viata reala. Despartirea de vreunul dintre ei, ar schimba complet sound-ul trupei. Dupa trecerea in nefiinta a regretatului Paul Gray, membrii au fost foarte suparati si nu au cantat timp de 11 luni in semn de respect. Acum, tin cat mai multe momente de reculegere in memoria lui.

724617000027 este un intro mai ciudat. Nu este chiar o piesa, dureaza 30 secunde. Numele acesteia este dat de codul de bare pe care l-a avut albumul lansat fara Corey. Dupa ciudatenii urmeaza o piesa pe care orice "maggot" ar trebui sa o cunoasca: (Sic) ! Piesa explodeaza pur si simplu dupa destul de enervanta 724617000027. Un riff fenomenal ajutat de versurile bune este tot ce trebuie pentru a te motiva sa cumperi albumele si sa mergi la concertele unei trupe... Riff-urile pot transmite cateodata mesaje la fel de profunde ca cele transmise de versuri. Riff-ul de pe Eyeless parca este menit sa te infricoseze. Nu ar mai fii "wait" din Wait And Bleed daca nu ar avea o linie melodica superba. Asteptam cu totii inceperea acestei piese cand reascultam albumul :).

In Surfacing se injura de aproape tot ce se poate ! Acesta ar trebui sa fie "imnul" trupei, este agresiv si rapid. Face pereche perfecta cu Spit It Out sau cu Tattered And Torn (piesa extrem de ciudata cu riff-uri "nepamantesti" si versuri pe masura).

Slipknot are multe influente din scena rap rock cat si din cea alternative metal, No Life fiind cea mai reprezentativa din acest punct de vedere alaturi de Surfacing si Wait And Bleed.

Cu ocazia randurilor pe care le-am scris despre cat de importanti sunt instrumentistii ce au compus materialele de la Slipknot la All Hope Is Gone, vreau sa tin un moment de reculegere pentru fratele Paul Gray, care a incetat din viata pe data de 24 mai 2010. A fost un bass-ist de exceptie si un om minunat. Acum canta pentru Cel care l-a luat de langa noi...Odihneste-te in pace frate, nimeni nu te va putea egala ! R.I.P. Paul Gray !

Tracklist Slipknot:

1. 742617000027
2. (sic)