Cronica Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Cronica Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Anul acesta am avut parte de o multime de surprize din partea unor artisti care au fost si probabil vor ramane simboluri si esente ale genurilor muzicale in care se incadreaza. Nu voi enumera toate reuniunile pe care le stiti deja. Una dintre cele mai surprinzatoare reveniri pe scena ale anului a fost insa cea a rockerilor psihedelici de la Smashing Pumpkins.

Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Se zvonea de mult ca multe dintre aranjamentele muzicale ale pieselor care au ramas in istoria muzicii alternative erau puse in ordine doar de Billy Corgan, care se ocupa atat de bass cat si de chitara la inregistrari. De asemenea, tobele si percutia, care au adus un ritm catchy si de succes pentru cariera trupei, au fost create de celalalt membru de baza al trupei si anume Jimmy Chamberlin. Ceea ce vreau sa scot in evidenta este faptul ca 99% din vechea formatie Smashing Pumpkins a revenit pe scena muzicala, prin cei doi membri principali.

Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Cred ca dupa sapte ani de absenta, albumul "Zeitgeist" vine pentru a deschide o noua era in muzica Smashing Pumpkins. Cu exceptia catorva trackuri, printre care si "Neverlost", setul nou de piese duce lipsa de notele pop linistite de pe "Siamese Dream", momentele orchestrale minunate de la "Mellon Collie And The Infinite Sadness" si chiar de experimentele electronice cunoscute de pe "Adore". In schimb, "Zeitgeist" este probabil cel mai agresiv album de pana acum al trupei.

Smashing Pumpkins - Zeitgeist

Nu sunt un fan inrait al genului hardcore, dar apreciez diverse ramuri care s-au desprins din acest stil si au fomat alte noi directii. Cu alte cuvinte, imi plac formatiile care experimenteaza. Smashing Pumkins dovedesc ca sunt in stare si de altceva, chiar din prima piesa, "Doomsday Clock". E un sound diferit, iar

versurile

au o anumita incarcatura politica, dupa cum ne asteptam si dupa coperta, care infatiseaza Statuia Libertatii pe un fond rosu apocaliptic, intr-o mare de aceeasi culoare.

Una din piesele de referinta ale albumului este "United States", care pe parcursul celor aproape 10 minute creste si scade in intensitate, cu momente dramatice ca versul repetat "Revolution!", urmat de intrebarea "What will they do to me?". Melodia se transforma intr-un adevarat monstru garage rock cu diferite schimbari de ritm, mentinand tensiunea la maxim pana spre final.

Smashing Pumpkins - Zeitgeist

"Zeitgeist" a fost foarte dur criticat de la aparitia sa si pana acum. Maestrii acestui stil unic, situat undeva intre grunge, hardcore si un rock alternativ psihedelic, prezina, din punctul meu de vedere, o formatie matura, pregatita mereu sa dezvolte sunetul si stilul caruia i-au dat nastere acum 17 ani. Poate acest material nu va aduce noi hituri care sa egaleze vechile imnuri Smashing Pumpkins, dar asta nu inseamna ca ei se vor opri aici.

SMASHING PUMPKINS

Harry Haller
Nota: 8/10