Cronica Solitude Aeturnus - Alone

Cronica Solitude Aeturnus - Alone
Daca v-ati intrebat vreodata cat de monoton, intunecat, incarcat de tristete si apasator poate suna doom metal-ul, un raspuns vi-l poate oferi ultimul album Cronica Cronica Cronica SOLITUDE AETURNUS - Alone - Alone - Alone, Alone. Cu un titlu si un artwork perfect in ton cu atmosfera si feelingul pe care le genereaza, Alone ne scufunda intr-un univers al tristetii si disperarii, marcat pe alocuri de tipete distante, riffuri repetitive si tonalitati sufocante.

Acestea se regasesc pe aproape fiecare piesa a albumului, insotite uneori de pasaje epice, cum sunt cele din Blessed Be the Dead care accentueaza sentimentul de disperare/lipsa de speranta, singuratate, moarte.

Cronica Cronica Cronica Solitude Aeturnus - Alone - Alone - Alone

Dupa o introducere lunga, constand din doua piese, 'Scent of Death' si 'Waiting for the Light' care nu este propriu-zis o introducere ci mai degraba un prim capitol despre care nu se poate spune exact unde se sfarseste, 'Sightless' rupe cumva tempo-ul, fiind o piesa mai rapida si mai "vie", un punct colorat pe fundalul gri sugerat de tonalitatile predominante din 'Alone', cu riffuri ce se apropie usor de power/heavy metal.

Vocea lui Robert Lowe, care este de altfel si vocalul trupei Candlemass, este unul dintre atuurile albumului, perfecta pentru a sustine feelingul pe care Cronica Cronica Cronica Solitude Aeturnus - Alone - Alone - Alone vor sa il exprime. Tonurile monotone pe care le atinge sunt completate de fragmente epice. Steve Moseley, fostul basist, actualul chitarist are de asemenea o contributie remarcabila la unele piese.

Momentul de maxima intensitate de pe album este piesa 'Tomorrows Dead', o adevarata bijuterie a genului doom, care sintetizeaza tot ca a fost exprimat in piesele anterioare, dandu-le o nota in plus. Piesa este un strigat disperat pentru lumina, speranta, etc. Foarte expresiva si puternica 'Tomorrows Dead', urmata de piesa care incheie creatia, 'Essence of Black', cu lungi pasaje instrumentale, punctuate din cand in cand de voce.

'Alone' este un album interesant, al carui singur 'pacat' cred ca este acela ca nu poate fi ascultat oricand si oricum, cere din partea ascultatorului o transpunere in lumea respectiva, oarecare efort de a participa la feeling, in lipsa carora piesele ar putea parea monotone si chiar plictisitoare.

Highlights: 'Blessed Be the Dead', 'Sightless', 'Is There', 'Tomorrows Dead'.

SOLITUDE AETERNUS

Cristina