Cronica Sonata Artctica - Unia

Cronica Sonata Artctica - Unia
Au trecut 3 ani de la lansarea ultimului material de studio semnat Sonata Arctica, intitulat Reckoning Night. Acesta fusese foarte bine primit, atat de fani cat si de critici, astfel ca pentru noul material, Unia, lansat anul acesta, asteptarile sunt destul de mari. Formatia finlandeza care apare printre liderii scenei metal locale alaturi de Children of Bodon sau Nightwish, a adus mereu lucruri noi, cu fiecare album, facand eforturi sa creeze un pachet original cu fiecare material.

Cronica Cronica Cronica Sonata Artctica - Unia - Unia - Unia

Pe langa obisnuitul stil power metal, albumul prezinta si cateva influnente progresive. Chitaristul Jani Liimatainen se indeparteaza putin de stilul power metal in piesa "I Won't Fade", la fel cum se intampla si in cazul clapelor in "Paid In Full". De fapt toate instrumentele, chiar si tobele inclina aici mai mult spre zona progressive metal, cum putem observa in piesa "The Worlds Forgotten, The Words Forbidden". Pana si Tony Kakko pare sa experimenteze mai mult cu partea vocala.

"Unia" este un album care trebuie ascultat mai mult dintr-o perspectiva critica, decat ca o calatorie muzicala, care sa ne prinda cu fiecare melodie. Ceea ce lipseste acestui material este chiar acea nota catchy, prezenta pe albumele mai vechi. La fel putem spune si despre baladele "Under Your Tree" sau "Good Enough Is Good Enough", care nu mai impresioneaza atat de mult.

In concluzie, putem spune ca "Unia" este un album bun, heavy, cu multe experiemente, lipsit insa de creativitatea sau melodicitatea care i-au facut celebri pe Sonata Arctica.

SONATA ARCTICA

Harry Haller