Cronica Soulfly - Conquer

Cronica Soulfly - Conquer
Max Cavalera este in continuare nostalgic. La inceputul anului, probabil dupa o palma peste ceafa de la fratele Igor, zeul tuturor zeilor s-a pus pe treaba si a lansat un debut Cavalera Conspiracy care a scos de la naftalina riffurile primelor albume Sepultura.

Ca sa nu mai zic ca un setlist de concert contine 4 piese de pe Inflikted, 2 de pe Nailbomb si in rest doar compozitii prezente pe Arrise sau Chaos A.D.

Sfarsitul lunii iulie a insemnat si lansarea ultimului produs Soulfly, intitulat sugestiv Conquer. Sugestiv spun pentru ca a reusit sa cucereasca toate topurile europene si americane, plus cronici in care zeul este pus la loc de cinste.

Este Conquer atat de bun? Pentru ascultatorii blocati la Master of Puppets, Countdown to Extinction si ocazional Beneath the Remains, noul material Soulfly este un produs 'comercial' iar Max Cavalera a uitat ce inseamna sa canti la chitara. Unde mai pui ca a avut curajul sa si produca albumul? Cei familiarizati cu ce exista si dupa anii 90, vor cataloga Conquer drept un material mai bun decat ultimele doua albume Soulfly, insa totusi nu exceptional.

Eu ma alatur celor din urma, Conquer este superior lui Dark Ages doar ca atmosfera si energie. Pe partea instrumentala trupa ramane blocata pe aceeasi idee si anume riffuri de thrash in viteza, cu o sectie ritmica aproape identica pe fiecare compozitie. Cam acesta este scheletul albumului, in rest Max foloseste cateva efecte si orchestratii preluate din cu totul alte stiluri muzicale, o surpriza din partea acestui mosntru sacru al metalului.

Exista cateva ruperi de ritm, o serie de parti balansate, chiar si o interesanta parte progresiva (For Those About to Rot). Touching the Void te trezeste, in sensul de "Ce fel de piesa e asta?". Max incurca Chaos A.D. cu My Dying Bride si Black Sabbath, astfel ca avem de audiat o piesa oarecum experimentala, cu mult balans si ceva parti progresive ce transforma Touching The Void in probabil cea mai interesanta compozitie de pe album.

Marc Rizzo, salvatorul de cariere muzicale, ramane in continuare piesa de rezistenta. Cat despre Max, vocea suna mai bine ca niciodata sau mai exact la fel ca pe Arise. Efect de mixare si productie sau nu, o astfel de tonalitate este binevenita. Influentele din Orientul Mijlociu (vezi orchestratiile) adauga un plus de atmosfera in timp ce instrumentalul Soulfly VI incheie albumul intr-o maniera 'alternativa', foarte calma.

Conquer nu este un album de nota 10, insa cu un mixaj marca Andy Sneap si doi invitati de marca - David Vincent (Morbid Angel) si Dave Peters (Throwdown) - noul album Soulfly are toate motivele de a se clasa pe primele locuri in topurile europene. Fanii 'noului' Max Cavalera cu siguranta vor aprecia efortul depus.

Nota: 8/10

1. Blood Fire War Hate
2. Unleash