Cronica Soulfly la Timisoara

Cronica Soulfly la Timisoara
Nu pot sa spun ca sunt un mare fan Soulfly. Marturisesc ca am fost foarte surprins la aflarea vestii ca acestia vor concerta pentru a doua oara in Romania. Locatia m-a lasat si mai surprins.Timisoara, un oras ce a mai vazut nume importante ale rockului de-a lungul anilor. Am stat mult pe ganduri si intr-un final m-am hotarat. Merg la Timisoara. M-am urcat frumos in tren, avand cam 8 ore la dispozitie sa ma intreb oare cum se va manifesta publicul, cum arata acest centru regional de afaceri la care are loc concertul,etc.

Cred ca mai bine ma intrebam oare sunt mai multe gropi decat in Bucuresti? Caci odata ajuns in Timisoara nu mi-a venit a crede cate gauri in sosea exista, de parca acolo se desfasura raliul Dakar. Dupa un tur cu taxiul prin tot orasul ca, deh, omul vroia sa scoata cat mai multi bani,m-am gasit la locul cu pricina.

Am ajuns cam cu jumatate de ceas inainte de ora stabilita pentru inceperea concertului si nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca usile pentru accesul publicului inca nu erau deschise, caci din cate am auzit a intervenit o nedorita pana de current ce a dat peste cap tot programul.In fata cladirii,lumea era destul de nerabdatoare,unii dintre ei incepand sa bata in geamurile usilor de acces a publicului, toti strigand numele mult asteptatei trupe din acea seara.

Vazand ca eforturile publicului sunt in zadar si acestia inca mai au de astepta pana a intra in sala, m-am hotarat sa dau o tura pe la terasele din jur. Dupa un ceas, ma intorc la locul cu pricina, publicul deja intrase, asa ca am tras aer in piept si m-am hotarat sa intru si eu. Locatie destul de spatioasa, o sala in care incapeau cam 2-3 mii de oameni, bine amenajata.Problema pe care am observat-o inca de la bun inceput a fost acustica salii,ea fiind total nepotrivita pentru un concert, mai ales de rock, utilitatea acestei sali fiind cu totul alta.

Concertul a inceput cam cu 2 ore intarziere fata de ora afisata pe afis si cu vreo 10-15 minute fata de noua ora afisata la intrarea in sala.Din pacate nu am apucat sa vad trupa de deschidere, Linea 77 deci nu pot sa imi dau cu parerea. Publicul, in jur de 1200 de oameni, astepta cu nerabdare intrarea veteranului Max Cavalera impreuna cu trupetii, lucru care s-a si intamplat, bineinteles cu inca o neprogramata intarziere.

Baietii au inceput in forta cu piese deja consacrate cum ar fi "The Prophecy","Seek n' Strike",dar si piese din repertoriul Sepultura "Roots Bloody Roots","Refuse/Resist.".Un show de aproximativ 90 de minute, bine echilibrat, cu piese interpretate intr-un mod brutal, dar placut. Se vede ca acesti oameni au ceva ani de experienta in spate. Nu au lipsit faimoasele instrumente tribale ce si-au facut efectul dorit. Atitudinea trupetilor, mai ales a lui Max m-a lasat cu o expresie trista marcata de-a lungul fetei, caci a lipsit destul de mult relatia trupa-public, dar oricum asta deja e un lucru consacrat la Soulfy si anume atitudinea rece cu care acestia isi prezinta fiecare show.

Ceea ce m-a impresionat a fost publicul. Sincer nu stiam la ce sa ma astept din partea acestora, dar mi-au demonstrat ca nu degeaba a fost aleasa Timisoara ca destinatie pentru cei de la Soulfly. Fanii au aclamat trupa dupa fiecare piesa,executand un moshpit de o dimensiune destul de mare. M-a impresionat mai ales energia degajata de public la piese precum "Jump da f**k up" sau "Carved Inside".Ce m-a surprins la acest concert a fost absenta destul de mare a celor responsabili cu paza si protectia .

Bineinteles, in fata scenei exista un gard ce tinea publicul la o anumita distanta, dar in spatele acestui gard rareori observai asa zisii "inamici" ai publicului ,caci inca mai tin minte concertul Soulfly din Bucuresti in care Max Cavalera rostea la un moment dat "f**k the Police".Surpinzator, cel putin pentru mine, nu a avut loc nici un incident.Un mare minus al acestui concert a fost sunetul. Existau anumite pasaje ale pieselor din care nu intelegeai mai nimic. Tin minte cat de dezastruos se auzea solistica.

Oricum la acest lucru ma asteptam, avand in vedere ca echipamentul de sunet a fost adus de la Bucuresti.Concertul s-a terminat fara bis, lucru care pe mine personal m-a cam deranjat. Per total showul a fost unul bun, Soulfy executandu-si cu maiestrie treaba, la fel si publicul si pot sa spun ca si organizatorii au facut la fel, desi au intampinat destul de multe probleme.Acum stau si fac o comparatie Soulfy-Bucuresti si Soulfy-Timisoara ,incerc sa compar toate aspectele si imi dau seama ca acest concert din Timisoara a fost unul chiar reusit si astept cu nerabdare un nou concert Soulfly in Romania.

21.02.06