Concert Sting : Spectacol simfonic in pop-rock minor

de Ana-Maria Gavrila

Concert Sting : Spectacol simfonic in pop-rock minor


Concertul din Piata Constitutiei de luni, 6 iunie 2011, a reprezentat startul turneului european "Symphonicity", in cadrul caruia Sting, insotit de live band si de orchestra simfonica din Sofia, a prezentat un spectacol inedit cu o selectie variata de piese din cariera sa, re-imaginate si re-aranjate intr-o reprezentatie impecabila.

Orchestra simfonica, alcatuita din 50 de artisti dirijati de Sarah Hicks, carora li s-au alaturat Dominic Miller (chitara), Rhani Krija (percutie), Jo Lawry (voce) si Ira Coleman (bas) au dat un aer aparte, plin de mister si maiestrie, creand un spectacol desavarsit, dramatic, emotionant.

Spectacolul a debutat cu o piesa The Police - “Every Little Thing She Does is Magic” intr-o interpretare speciala ce ne promite un show fascinant; “If I Ever Lose My Faith in You” este cea de a doua piesa, la finalul careia Sting saluta publicul : “So, good evening! It’s nice to be back here in Bucharest!” si prezinta o parte din artistii ce-l acompaniaza in aceasta calatorie muzicala.

Poate una dintre cele mai celebre, piesa “English Man in New York” a fost primul din multele momente deosebite ale serii; cu orchestra interpretand mid-tempo pe fundal, plimbandu-se pe scena cu naturalete si dezinvoltura, Sting a cantat versurile binecunoscute, ajutat de spectatorii care intonau “Be yourself not matter what they say”.

Un alt moment The Police – piesa “Roxanne” este cu totul alta, re-inventata si adusa in fata publicului cu un solo la violoncel – un aranjament ce a transformat binecunoscutele ritmuri. “Mad about You” are o nota dramatica pe care Sting o da unora dintre piesele sale.

Momentul serii, pentru mine personal, a fost piesa “When We Dance”, cu un intro soft, cantat la clape, emotionant, al carui tempo se construieste treptat, pentru a cobori din nou, melodic la versurile “When We Dance/ Angels will run and hide their wings”, iar spre final Sting repetand obsesiv “I’m Still in Love”.

Urmeaza alte momente deosebite: piesa “Russians”, in acompaniamentul trompetelor si interpretarea dramatica lui Sting; “I Hung my Head”, cantat si la muzicuta; “Why Should I Cry for You?” cu vioara si violoncel. Pentru piesa “Whenever I Say Your Name”, duetul cu solista Jo Lawry ia pe alocuri o turnura jazzy, vocile celor doi fiind acompaniate, initial, de un solo de vioara, apoi de toata orchestra.

Incep acordurile “Fields of Gold”, murmurul spectatorilor care recunosc, incantati, piesa, si tot ce imi trece prin minte este :“Superb, superb, superb!”. Dominic Miller la chitara si Sting la muzicuta, completati, pe fundal, de orchestra. La finat, Sting anunta: “I speak Romanian : Vom lua douazeci minute pauza si vom reveni” si , un nou moment The Police se anunta cu “Next to You”, ale carei ritmuri energice nu prea par sa fie in acord cu orchestra. Dar oamenii se bucura, iar unii o canta chiar si in pauza.

Cea de a doua parte incepe cu “Shape of my Heart”, intr-o interpretare inedita, cu un instrumental soft, diferit, cu totul nou, din care doar versurile cantate de Sting amintesc de piesa propriu-zisa, dar a carei orchestratie acapareaza treptat si-i acompaniaza pe solisti. “The Cowboy Song” este o alta piesa in forta, care ii ofera lui Sting ocazia de a “juca” un personaj.

“This is a song about a vampire” anunta Sting, si nu a fost nevoie de o costumatie in stil victorian pentru a intra in pielea unui alt personaj muzical. Instrumental si vocal dramatic, parca disonant, creand tensiune si mister - viori, percutie, trompete - toate converg catre o atmosfera de film horror, construita si deconstruita de orchestra, catre un final simplu la clape si cu strigatul - practic a cappella - al “vampirului”.

Alte momente muzicale : “End of Game” cu un solo la vioara si “King of Pain”, o alta piesa The Police, cu o intrumentatie completa si complexa – chitara, viori, faut, iar melodicul “Every Breath You Take” incheie spectacolul. Nu suntem dezamagiti, Sting paraseste scena, insa orchestra ramane pe scena, semn ca ne vom bucura de alte cateva piese.

“Desert Rose” in duet cu Jo Lawry si cu o orchestratie geniala, nu seamana cu nicio alta varianta auzita vreodata, iar pentru mine – nu tocmai o fana a acestei piese – este o adevarata surpriza. Apoi “She’s too Good for Me” ceva mai ritmata si “Fragile” melodic-sentimentala. Spectacolul se incheie cu Sting cantand la chitara – solo – piesa “Message in a Bottle”.

Cum a schimbat re-interpretarea si aranjamentul orchestral piesele ce deja aveau alura unor musical-uri sau a unor soundtrack-uri cu o oarecare constructie simfonica? Poate ca nu foarte mult. “Symphonicity” este totusi un spectacol desavarsit, inteligent (re)construit, splendid interpretat. Pe langa impactul vizual deosebit dat de prezenta orchestrei filarmonice din Sofia pe scena, acompaniamentul instrumental – violoncel, viori, flaut, trompete, percutie – il ajuta pe Sting sa construiasca atmosfera povestilor sale, intr-o maniera impresionant de teatrala, si totodata emotionanta.

De ce m-am oprit aproape asupra fiecarei piese din concert? Nu am putut alege si nu ar fi fost drept sa descompun intregul ce alcatuieste experienta “Symphonicity”. Nu a fost un concert Sting asa cum suntem obisnuiti, cu atat mai putin unul The Police, insa publicul a savurat muzica cantand si aplaudand in pasi de dans.



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: