Atunci cand formatiile nu mai stiu sa se opreasca cu merch-ul

de Cristi Nedelcu

Atunci cand formatiile nu mai stiu sa se opreasca cu merch-ul


Toti la un moment dat am avut unul sau mai multe tricouri cu formatia favorita. Poate am avut chiar o colectie de tricouri, hanorace si longsleev-uri.

Merch-ul ajuta mult o formatie pentru promovare, iar fanii sunt mai mult decat bucurosi sa poarte tricouri cu insemnele formatiei favorite.

Cand devine insa o afacere merch-ul pentru o formatie? Care este limita de articole pe care o formatie ar trebui sa le inscriptioneze?

In primul rand mi se pare total ok cam tot ce tine de imbracaminte. Pentru o formatie mica sau medie, tricourile, hanoracele si longsleev-urile ajuta la promovare. Bineinteles adaugam si patch-urile. Pentru formatiile mai mari se pot extinde si catre pantaloni gen trei-sferturi si bandane. Insa, din punctul meu de vedere aici ar cam trebui sa se opreasca. Atat timp cat exista patch-uri, cine este un fan infocat al formatiei respective poate sa-si lipeasca/coasa un patch oriunde doreste.

Insa multe formatii nu se opresc aici. Scot pe banda rulanta tot felul de accesorii cu insemnele lor. Si nu ma refer doar la formatiile cu adevarat mari gen KISS care au pe piata de la sticle de apa pentru biciclisti la sicrie sau aparate de Pinball care costa pana la 12.000$. Cred ca cei de la KISS sunt campioni cand vine vorba de merch - speci, carcase de telefon, posete, prosape, umbrele si tot felul de chestii.

Poze Poze pentru articole - merch

Aceeasi problema exista si la formatii precum Behemoth. Ca varietate a produselor cred ca polonezii se afla in top. De la genti/posete/sacose, la catarame pentru curea, portofele, cani, huse pentru telefon si asa mai departe. La un moment dat vazusem pe site-ul lor de vanzare parasolare pentru masina cu logo-ul trupei.

Poze Poze pentru articole - merch

Cei de la Nightwish sunt putin mai classy. Au scos de curand o line de bijuterii intitulata 'Evolution', dar au si ceasuri de perete sau niste chestii care seamana cu niste papuci de casa pe timp de iarna.

Poze Poze pentru articole - merch

Personal nu stiu daca este alegerea artistilor de a vinde astfel de articole sau sunt obligati de casele de discuri sa faca acest lucru, insa avand in vedere ca la aceeasi casa de discuri sunt si artisti care isi limiteaza merch-ul la tricouri si hanorace, tind sa cred ca este dorinta exclusiva a membrilor formatiei de a vinde prosoape, sosoni si parasolare catre fanii lor.

Intrebarea la care nu pot gasi un raspuns este 'De ce?'. Ok, e vorba de bani, insa formatiile nu cred ca vand sute de perechi de sosoni de iarna sau parasolare ca sa se vada clar un aport financiar considerabil de la vanzarea acestui merch. Cred ca in continuare baza sta in merch-ul clasic. Intr-un viitor interviul cu o formatie care are un mini-mall pe post de magazin online voi intreba acest lucru.

Doar de amuzament, cat de curand voi reveni cu o lista a celor mai ciudate obiecte de merch pe care le putem cumpara de la formatii.

Poze Poze pentru articole - merch



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: