Summer Well 2012: O vacanta prea scurta (cronica, poze, video)

de Chaos Lore

Organziat tot pe Domeniul Stirbey din Buftea, festivalul Summer Well a adus anul acesta un numar mai mare de participanti. Avand in vedere ca ziua de duminica s-a anulat, toata lumea a ramas profund dezamagita, insa ziua intai fost doarte colorata si placuta.

Dupa experienta de anul trecut cu autobuzele Orange, am zis anul acesta sa merg cu masina la Summer Well. Au existat doua parcari, am ales-o pe cea fara bariera si m-a costat 5 lei (pe zi). La intrare nu s-a stat mult, controlul a mers repede (era ora 17:15), cautau in special sa nu se intre cu umbrele, alimente si bauturi. Nu stiu ce voiau promoterii aceia de la intrare, ca deja se auzea refrenul de la "Reptile", asa ca am grabit pasul. Din mers mi-au fost inmanate un rucsac si un breloc Orange si alte chestii.

Dupa lungul drum pana la scena am ajuns in sfarsit in fata, sa il vad pe carismaticul Tom Burke. Mi-a placut concertul Citizens!, a fost energic. Imi plac solistii care se urca pe gard si se sprijina pe spectatori, ba chiar mai mult cei care sar gardul si se plimba prin public. Asta s-a intamplat si la ei, dar si la Grimus (Placebo).

Am observat ca pe jos nu mai era acoperit ca data trecuta. Acum erau doar in fata niste placi de protectie pentru gazon, in rest mocirla pana la gat. Ulterior am cautat sa iau jetoane. Cu doar doua case de jetoane si niste cozi interminabile de zeci de metri, am renuntat. Abia mai tarziu au venit niste indivizi cu o ladita de jetoane pentru a ne ajuta "sa nu mai stam atat la coada".

Wolf Gang au fost simpatici, se adunase mai mult public, insa oamenii erau mai mult preocupati sa cerceteze locatia cu doua lacuri, o mare parte dintre ei se aflau in cealalta jumatate, unde se ridica balonul si se amenajase in premiera o a doua scena, pe care urma sa cante Lucia. The Asteroids Galaxy Tour mi-au sunat foarte mult a Duffy si cam pop, dar fiecare are gusturile lui.

Patrick Wolf a venit imbracat mai putin teatral decat ne-a obisnuit, avand mai spectaculos doar o bluza cu paiete argintii. A fost foarte aplaudat impreuna cu live band-ul sau, a coborat de pe scena, s-a urcat pe gard intinzandu-si mainile in public, s-a tavalit pe scena, a sarit si a marturisit de cateva ori ca este extaziat sa se afle in Romania, dedicand piesa "Bitten" Transilvaniei.

Au mai ramas doar 20 de minute pentru pregatirea scenei pe care urmau sa cante Hurts. Cat ai bate din palme au venit cateva panouri luminoase mari, alcatuind un podium - in stanga statea basistul, in dreapta vioarele si harpa, in centru clapele si tobele. Chiar in fata pianul si microfonul pentru cei doi membri Hurts. Nu au lipsit nici dansatoarele, care au deschis concertul imbracate in toga neagra si fluturand cate un steag negru urias. Fetele si-au schimbat costumatia pentru fiecare piesa la care au participat.

Theo a aruncat cu trandafiri albi in public din cand in cand, fanii au tinut bratele ridicate si au cantat alaturi de trupa. Adam a stat foarte serios si a cantat la chitara langa Theo in timpul piesei "Evelyn" si in timpul unei piese noi (filmari mai jos). Inainte de piesa "Illuminated", Theo a cerut sa se stinga reflectoarele si toata lumea sa ridice telefoanele sau brichetele pentru "o piesa speciala".

Luminile au fost alese astfel incat sa dea cadre impresionante pentru fotografi, iar vestimentatia dansatoarelor a fost creativa si foarte estetica.

Vezi poze din prima zi de Summer Well 2012 aici!

Vezi poze cu publicul de la Summer Well 2012 aici!

Per total, se pare ca subiectul preferat de discutie al trupelor a pornit de la intrebarea "Si, cum se descurca Romania la Olimpice?". Toti au parut sa se simta bine departe de casa, ca "intr-o vacanta". Pe participanti nu a parut sa-i deranjeze prea tare noroiul alunecos, pacat insa ca a doua zi nu s-a mai tinut tocmai din cauza lui (scena nu mai avea stabilitate).

Astfel i-am pierdut pe The Stone Roses, The Vaccines, Glasvegas, The Big Pink si Zulu Winter. Trupele care ar fi trebuit sa cante duminica au incercat sa-si gaseasca totusi o locatie de concert. Zulu Winter s-au zbatut cel mai tare, insa fara succes, si au promis ca vor reveni. Tot de pe internet am aflat ca Zulu Winter au cinat cu The Vaccines, si ca dupa concertul de sambata, Patrick Wolf a baut cu Ian Brown.

Afla aici cum iti poti recupera jumatate din valoarea abonamentului si banii pe jetoanele ramase la tine!

Hurts - Evelyn @ Summer Well

Hurts - new song @ Summer Well 2012