Cronica Taine si Code Red la Viking

Cronica Taine si Code Red la Viking
Dupa anihilarea totala de la concertul celor de la Avatar in Viking sau dupa ce s-a renuntat la cautarea ultimilor supravietuitori dupa cele 4 bisuri ale bravilor L.O.S.T., recunosc ca programul concertelor in Viking pe luna in curs imi promitea o binemeritata pauza de headbanging. Ei bine, n-a fost asa.

Taine

Am ajuns acasa cu o puternica durere de ceafa si cu ganduri nu tocmai pozitive legate de viitorul carierei mele muzicale. Sa va povestesc...

SOUNDCHECK

Am ajuns la club in jur de ora 19:30 special pentru a prinde ceva din probele de sunet. Code Red (fostii Indian Fall pentru cine nu ii stia pe vechiul lor nume si oranduire. Ok, si pentru mine.) au trecut la probe primii. De fapt, singurii, dar va voi spune despre asta mai ceva mai incolo. Am recunoscut o chitara pe care n-am mai vazut-o de vreo 10-11 ani. Longtime no play. Nu stiu cum a ajuns la ei, dar sa aiba grija de ea.

E o comoara. Baietii mi s-au parut foarte timorati. si nu cred ca era vorba despre oboseala. Probele s-au prelungit pe durata a trei piese si asta doar din cauza ca in Viking este foarte greu sa faci un sunet bun, curat, intr-un timp foarte scurt, pe sculele alea. Noroc cu Katala. Ar trebui sa ii platim o polita de asigurare de viata, undeva. TAINE nu au mai facut probe de sunet, inexplicabil pentru mine. Andi mi-a dat asigurari ca e in regula. Bine, baiete, daca spui tu. Te cred, ca te cunosc.

CODE RED

Recitalurile au inceput in jurul orei fixate, 21:00. Clubul se umpluse deja cu vreo 150-160 de fani cand baietii de la Code Red au inceput traforajul cu frumoase modele de pirogravura pe alocuri. Death metal tehnic, sanatos si direct, fara compromisuri.

Vocea growl a adus un plus si am remarcat usurinta cu care Andrei alterna intre registrele vocale. Mi-au placut in special partile de clean cu voce normala care imi aduceau aminte de ultimele albume Katatonia. Ca "feeling" ma refer. Cel mai important om de pe scena mi s-a parut a fi bateristul, Gabi. Nu ca ceilalti nu s-au remarcat, insa el a facut diferenta, cel putin pentru mine. Repertoriul lor a cuprins 6 piese, cam putin pentru si asa rarele concerte ale lor prin Bucuresti. A urmat o a doua parte a recitalului lor constituit din cover-uri din repertoriul celor de la Putrefaction, 4 la numar.

Nu imi place sa spun asta, dar am avut impresia ca cover-urile au mers mai bine decat piesele proprii. Am simtit asta din maniera de interpretare, a show-ului si a dezinvolturii, abia acum ei reusind sa depaseasca timorarea de la inceput. si, parca, si sunetul a fost mai curat. In sfarsit, felicitari, baieti. Dar tineti minte asta pentru data viitoare: vrem mai mult de la voi. Ca de la altii, au ei grija

Componenta CODE RED: Andrei Calmuc chitara si voce, Adrian Vitanescu chitara, Marius Muntean bass, Gabi Barani - tobe

TAINE

Inca o data s-a confirmat ca "dinozaurii" canta cel mai bine prin underground-ul asta plin de tineri de 16 ani care isi imagineaza ca pot, cu usurinta si tupeu dus la extreme, ca pot reproduce orice piesa Iron Maiden sau Metallica. By the way, St.Anger nu e primul album Metallica. Asa

Cu o componenta usor modificata (la bass trecand Sep de la Avskild, Bogdan optand pentru o pauza inaintea refacerii Cronos-ului), Taine a demostrat inca o data, daca mai era cazul, ca anii de experienta pe care unii ii contesta pe forum si indarjirea si seriozitatea cu care si-au urmat visul, sunt singurele sanse ale unei trupe sa reuseasca in tara asta. Iar ei sunt pe cale sa reuseasca.

Taine

Taine nu canta live atat de des cat am dori foarte multi dintre noi, dar atunci cand o face, este un eveniment din toate punctele de vedere. E o chestie sa vezi la lucru pe cel mai bun baterist de metal din tara, alaturi de cel mai vechi si mai bine sudat cuplu de chitaristi din vreo trupa de la noi. Taine nu a facut soundcheck si, cu toate astea, a sunat printre cel mai bine dintre trupele care au cantat prin Viking. Sigur, au avut inaintea lor o trupa care a cantat in aceeasi configuratie, o sa spuneti.

Au inceput cu Psalm I si II, trecand apoi prin toate piesele lor cu greutate, Inger sau Demon, Ce esti tu, doar ca sa enumar cateva, lasand No Personality pentru un binemeritat bis. Nu a lipsit piesa dedicata memoriei lui Chuck Shuldiner. Show perfect (pentru acest club mic), fara pretentii, fara pauze lungi intre piese si discutii inutile. Andi stie sa fie un frontman demn de urmat si de catre altii de pe la noi. Ca o ultima concluzie, Taine a sunat "doar" cat sa ne lase cu gura cascata si sa ne dorim sa ne lasam de cantat.

Componenta TAINE: Andi Ionescu chitara si voce, Adrian Tabacaru tobe, stefan Aldea chitara, Sep bass

OUTRO/ LATER EDIT

Ca un minus la cronica mea ar fi ca lipseste lista pieselor cantate de fiecare trupa in parte. Desi cred ca, oricum, nu ar interesa pe multi, in fond sunt doar niste amarate de trupe romanesti, nu? Hai ca e in regula, glumeam. Dar veniti, naibii, la concerte.

Razvan Roger Alexandru pentru metalfan.ro