Cronica Tarja - My Winter Storm

Cronica Tarja - My Winter Storm

Probabil ca multi dintre voi deja va intrebati ce cauta o recenzie a unui album solo Tarja Turunen pe un site de rock. Este adevarat ca primul sau material aparut independent de Nightwish, Henkays Ikuisuudesta, albumul de colinde lansat in 2006, nu a avut prea mult de-a face cu genul metal. Iata insa ca dupa despartirea de Nightwish, solista Tarja Turunen merge intr-o directie neasteptata probabil pentru multi, si anume una aproape paralela cu cea in care se indreapta in prezent fosta sa trupa.

Albumul My Winter Storm este o surpriza placuta in primul rand datorita faptului ca Tarja nu renunta definitiv (repet, asa cum poate multi s-ar fi asteptat) la stilul care i-a adus atatia fani pe vremea cand facea parte din Nightwish. Tarja si-a incropit destul de rapid o formatie, cu cativa muzicieni renumiti, si inca mai canta un gen de muzica care se intersecteaza destul de mult cu metalul melodic.

My Winter Storm beneficiaza de cateva piese care au potential de a deveni hituri, printre care melodia ce a fost lansata deja ca single, "I Walk Alone", care are si un videoclip probabil indragit deja deopotriva de fanii Nightwish si Tarja. "I Walk Alone" nu este singura piesa cu un refren catchy si o linie melodica placuta, acesteia i se alatura melodii precum "The Reign", "Die Alive", "My Little Phoenix", "Sing For Me", "Damned And Divine", si chiar mai rapida si probabil cea mai 'metalica' de pe acest album, "Ciaran's Well".

Particularitatea pieselor de pe My Winter Storm este aceea ca vocea este scoasa in prim plan, instrumentatia avand mai degraba rolul de a acompania vocea solistei, decat de a iesi in evidenta. Exista insa si cateva intro-uri instrumentale destul de reusite, care au rolul de a 'pune in scena' vocea Tarjei.

Asa cum a declarat solista, My Winter Storm este un album concept, un material care are un fir epic, care spune o poveste cu cateva personaje centrale, care pot fi de altfel observate si in videoclipul piesei "I Walk Alone": regina, baiatul, papusa, fantoma/vrajitoarea. Povestea a fost scrisa chiar de Tarja Turunen, si a precedat instrumentatia albumului, care a fost compusa mai apoi pentru a ilustra povestea.

Patru dintre piesele de pe My Winter Storm beneficiaza de un scurt intro instrumental, care creeaza o atmosfera tipica povestii Tarjei, care poate fi inteleasa ascultand de cateva ori albumul. Cel mai mult se remarca chiar cel care deschide intreaga compozitie, si precede melodia deja devenita hit, "I Walk Alone", inspirat din muzica clasica, dupa cum a marturisit Tarja intr-un interviu pentru Metalhead.

Despartirea de Nightwish nu a fost lasata cu adevarat in urma, si acest lucru se simte din plin pe albumul solo al Tarjei. Asa cum unele

versuri

de pe noul album Nightwish fac referire la fosta solista (vezi "Bye Bye Beautiful"), Tarja la randul sau a construit o poveste care poate fi interpretata ca o metafora a despartirii sale de trupa. Solista chiar a recunoscut de cateva ori acest lucru, spunand ca despartirea de Nightwish a inspirat-o in alegerea temelor pentru My Winter Storm.

Albumul are din pacate si cateva momente mai putin inspirate, cum este de pilda coverul dupa piesa Poison a lui Alice Cooper. Nu putem sti ce a fost in mintea Tarjei cand a ales sa cante aceasta melodie, dar stilul ei se imbina destul de nereusit cu cel pentru care a fost compusa piesa, multi critici grabindu-se chiar sa numeasca albumul un esec din pricina acestui cover mai putin inspirat. Coverul aduce in prim plan si o voce masculina, apartinand fratelui solistei, din nefericire insa piesa nu prea poate fi luata in serios, singurul motic pentru care acesta are ce cauta intr-un astfel de album fiind probabil cel tematic.

Evident insa ca highlight-ul albumul ramane vocea Tarjei. Majoritatea pieselor sunt cantate in vechea maniera Nightwish ("Die Alive" fiind un bun exemplu, o melodie asemenatoare din multe puncte de vedere cu piesele formatiei finlandeze), ceea ce probabil este o consolare pentru fanii trupei nemultumiti de actuala interpretare vocala a acestora. Tarja canta parca mai liber chiar decat pe albumele Nightwish, neingradita de instrumentatie, care este prezenta doar pe fundal. In ce priveste stilul muzical al albumul, probabil sintagma symphonic rock il defineste cle mai bine

In ciuda criticilor destul de dure primite de My Winter Storm, mi se pare un material reusit, in care Tarja Turunen pune in valoare exact ceea ce a facut-o atat de indragita pe vremea cand reprezenta vocea si imaginea Nightwish.

Votati-o pe Tarja la BEST OF Rock & METAL 2007.

TARJA TURUNEN

Cristina