Tarja Turunen - My Winter Storm (cronica de album)

de furiadelahalatraian

Tarja Soile Susanna Turunen Cabuli este probabil cea mai cunoscuta si indragita voce din aria metal, castigandu-si aceasta simpatie din perioada in care a activat la Nightwish.

Desi a cunoscut succesul cu aceasta trupa, dupa zece ani a fost nevoita sa renunte si sa-si inceapa o cariera individuala. Fiind o fire puternica, cu o voce divina si cu experienta ca si compozitoare, despartirea de Nightwish nu a insemnat o pierdica in a-si continua drumul pe care pornise cu multi ani in urma.

Albumul "My Winter Storm" (19 Noiembrie 2007) reprezinta mai mult decat un simplu material, el simbolizeaza relansarea si revenirea in atentia fanilor a Tarjei.

Compus din 18 melodii, albumul este o imbinare intre muzica rock si cea clasica, aducand in auzul ascultatorilor o poveste fantastica, in care realul cu imaginarul isi croiesc drum impreuna.

Piesa de deschidere poarta numele de "Ite, Missa Est" si reprezinta un intro extrem de scurt , 0:27 min:sec, cu rolul de a introduce ascultatorul in atmosfera albumului. Melodia a doua, "I Walk Alone", poate fi considerata hitul albumului.

Urmeaza pe aceeasi linie melodica piesa "Lost Northern Star" ce imi aminteste de "The siren", melodie ce Tarja a interpretat-o cu multi ani in urma alaturi de Nightwish. "Seeking For The Reign" este o melodie pur instrumentala; ea este continuata de "The Reign", o superb balada sensibila ce pune si mai mult in evidenta vocea de soprana a Tarjei. A sasea melodie "The Escape Of The Doll" este tot instrumentala, fiind ca un intro pentru "My Little Phoenix", compozitie muzicala ce o urmeaza.

"Die Alive" este o piesa ce revigoreaza, prezenta chitarii fiind bine simtita(aceste momente fiind foarte rare pe parcursul albumului), eliminand starea de monotonie ce se instalase usor, usor din cauza asemanarii prea mari intre piese, mergand mai toate pe aceeasi linie intrumentala. Vocea este ceea care salveaza aceste 18 compozitii. Si aceasta melodie are un videoclip ce ii corespunde, mai putin reusit, zic eu, decat cel de la "I Walk Alone".

Melodiile "Boy And The Ghost", "Sing For Me" si "Oasis" le voi prezenta ca un tot unitar, deoarece nu difera prea mult intre ele, fiind un duet intre clapa si voce, rare ori simtandu-se prezenta bateriei.

A 10-a compozitie este reprezentata de cover-ul dupa piesa lui Alice Cooper, "Poison". Incerc sa ma abtin de la remarci rautacioase, insa nu pot sa inteleg de ce a trebuit sa includa asa ceva pe acest material... nu doar ca nu se potriveste cu tema albumului, dar suna si destul de ... hmm ... eronat. Bine ca exista originalul nealterat. Iar ma aflu in situatia de a descrie mai multe melodii la pachet. Cinci piese: "Our Great Divide", "Sunset", "Damned And Divine", "Ciaran`s Well" si "Minor Heaven" si toate fara a aduce nimic nou, doar "Ciaran`s Well" e ceva mai dinamica si pot spune ca rolul chitarii este unul dominant in istrumentatie.

Ultima melodie "Calling Grace" inchie albumul in acelasi ritm sustinut pe mai mult de jumatate din album.

Per total, importanta este revenirea, chiar daca merg pe ideea "putin si bun, decat mult si mai putin bun" (deformata zicala pestru a se potrivi cazului in discutie). Tarja a demonstrat ca ruptura de vechea ei trupa nu ia distrus cariera de artista, se bucura de un numar mare de fani in continuare, desi Tarja fara Nightwish, cat si Nightwish fara Tarja, nu vor mai fi niciodata ceea ce a fost candva. Asta ramane insa de vazut in timp cat de adevarat este, sper sa fiu eu cea care m-am inselat si sa mi se demonstreze contrariul, sau cine stie... o noua formula ca in perioada de glorie nu ar fi exclus atat timp cat toti membrii formatiei sunt in viata si isi doresc sa progreseze.