Cronica The Killers - Sam's Town

Cronica The Killers - Sam's Town

Cronica Cronica Cronica The Killers - Sam's Town - Sam's Town - Sam's Town probabil s-au saturat in sfarsit sa fie vazuti ca o trupa obisnuita care se incadreaza in categorii, asa ca s-au reinventat mai departe de imaginea lor initiala din zilele albumului Hot Fuss, pozand acum ca batrani cowboys cu mustata si barba, cu predispozitie spre rebeliune rock 'n' roll.

Undeva de-a lungul liniei care vine de la debutul epic al trupei, Brandon Flowers a realizat importanta unei armonii mai echilibrate, iar cel de-al doilea album al formatiei, "Sam's Town" este mai plin de ei, de la rasunatoarea "When You Were Young" pana la declamatoarea de droguri, "Uncle Johnny".

Cronica Cronica Cronica The Killers - Sam's Town - Sam's Town - Sam's Town

Primul single rupt de pe acest album destinat spre platina, este "When You Were Young", o melodie care suna la fel de bine ca "Mr Brightside", cu la fel de multa energie ca "Glamorous Indie Rock 'n' Roll", infasurata in acelasi charm si incantare care ne-a placut si pana acum din partea cvartetului din Las Vegas.

Fiind disparuti de pe radarul englez de mai mult de un an, se discuta destul de mult in jurul acestui nou single pentru a restabili trupa Cronica Cronica Cronica The Killers - Sam's Town - Sam's Town - Sam's Town ca una din cele mai esentiale formatii. In primele 10 secunde nu ai cum sa le subestimezi abilitatile, iar odata ce incepe sa se dezvaluie te trezesti in aceeasi stare obsedanta pe care multi au trait-o la materialul lor de debut.

Desi noul look mai grungy va castiga multi pustani indie-disco, sunetul care aduce a Springsteen si Depeche Mode este stabil, dincolo de intelegerea tuturor, cu aranjamente si structura de trei ori mai bune decat albumul anterior, continand

versuri

cu mai multa compasiune si capabilitate decat inainte. Principala intrebare care se pune ramane totusi: este oare acest nou material la fel de bun ca "Hot Fuss"? Iar raspunsul este, fara indoiala, da. Daca "Hot Fuss" a lovit centrul tintei, acest album nou patrunde cu mai multa precizie, preia energia tanara a trupei, o desface in mai multe bucati si o reasambleaza in ceva mult mai mare decat au realizat inainte.

Autoritatea lui "Sam's Town" este egala aici cu furia lui, iar melodii ca "Bones" au lovituri sinistre printre bucati vocale inalte care se leaga de partea mai intunecata a Vegas-ului la fel ca intreg albumul de altfel. "Don't you want to come with me, Don't you want to feel my bones on your bones, It's only natural" murmura Brandon din spatele lui Monty Python in aranjamentul unui videoclip regizat de Tim Burton.

"Uncle Johnny" incepe ca o tema de jocuri video de gen Sonic The Hedgehog si trece intr-un mod sadic spre un fel de predica deprimanta ca o balada mai puternica a anilor 80 uitata intr-un dulap pentru multi ani. Cronica Cronica Cronica The Killers - Sam's Town - Sam's Town - Sam's Town cu care ne obisnuisem sigur ar fi facut din aceasta piesa ceva sarcastic cu riff-uri rautacioase si parti spumoase de bass, dar cu noua atitudine a aparut o vointa de a-si extinde sunetul.

Cu "Read My Mind", Brandon si-a oferit mai mult spatiu pentru a-si da drumul mai mult la voce cu tehnicile sale intr-o maniera a anilor '90 in timp ce piesa, cu o atmosfera de sfarsit de noapte, dezvaluie ceva ce le-a luat 20 de ani celor de la U2 sa realizeze.

Sound-ul care curge foarte bine se aseamana cu o coloana sonora Disney in unele bucati, pe de alta parte dezvaluie o armonie mai mare, putin diferita de obisnuitul sound indie, aratand destul talent de-a lungul riff-urilor stralucite si refrenului saritor, pana la versurile finale cu un gust dulce-amar, asezand membrii trupei Cronica Cronica Cronica The Killers - Sam's Town - Sam's Town - Sam's Town mai bine printre marii artisti de muzica rock decat printre acei muzicieni repeziti de grounge care atarna de anumite influente.

Piesa care da titlul albumului, "Sam's Town" are un feeling de muzica live in acelasi fel cum avea "Midnight Show" Inspirata de un club de noapte din Vegas, aceasta melodie ne aminteste de locurile de unde provine trupa, cu spectacolele mici organizate si manifestarile lor euforice care i-au condus undeva sus, acolo unde trebuiau sa fie de la inceput. "Enterlude" si "Exterlude" adauga si mai multe ingrediente spectacolului "Sam's Town" si in ciuda faptului ca albumul nu contine aceeasi vibratie de "indie rock 'n' roll", eu au evoluat asa cum ar trebui sa evolueze si fanii lor, acceptand implinirea unei trupe care au dat forma unui nou album de calitate.

De la inceput pana la sfarsit sunt doar putine limitari si imprefectiuni pe album. Desi multi au folosit in descrierea albumului expresia "over produced", o putem folosi foarte bine ca "over produced" intr-un mod foarte reusit. Fiecare piesa intra puternic in cealalta intr-un mod manierat, cu gravitate si demnitate, nascocind o noua directie pentru The Kilers care in sfarsit ne-au dat ce aveau mai bun, un material de calitate.

THE KILLERS

Harry Haller
Nota: 10/10