The Ocean - Precambrian (cronica de album)

In pregatirea concertelor Cult Of Luna, The Ocean si Lo! la Bucuresti si Timisoara, va prezentam o retrospectiva discografica a celor trei formatii prezente.

Astazi: The Ocean - Precambrian

Precambian este un dublu album in spatele caruia se afla Robin Staps, chitaristul care a devenit un fel de profesor pentru oricine era dispus la acea vreme sa cante in The Ocean. Si se pare ca nu a dus lipsa de oferte pentru ca Precambian a fost inregistratde 26 de muzicieni 'racolati' de pe Internet din care amintim si membri ai Filarmonicii din Berlin. Tobele au fost inregistrate in Finlanda in timp ce vocile au fost trase in studiouri din America, Olanda, Suedia si Germania.

The Ocean a fost intotdeauna o formatiei cu doua fete. Prima, o inclinatie evidenta catre sonoritatile metal/hardcore punk, completata de o varianta atmosferica bine definitia, doua lumi expuse pe fiecare material The Ocean. Iar la fel ca fiecare album The Ocean, exista o poveste, un subiect aparte.

Precambrian se refera la primul capitol din istoria Pamantului, impartit in doua capitole intitulate Hadean/Archaean si Proterozoic adica cele doua jumatati ale acestei ere. Staps a declarat la acea vreme ca muzica in sine a fost compusa inainte de a pune in practica conceptul liric.

Complexitatea discului lasa loc pentru analize si auditii repetitive, pana si partile hardcore au o parte artistica ce meita savurata cu atentie. De la debutul cu iz indie, pana la influentele Orientului Mijlociu si capodopera Orosirian, prima parte lasa loc pentru o 'Reconstuctie a vietii' concretizata prin discul Proterozoic, un debut pus in tema printr-o readaptare a celebrei Moonlight Sonata, semnata de Beethoven, ulterior continuat de o structura mid tempo ce porneste de la idei compuse pana la clasice momente space rock si experimentale.

Versurile au un rol vital in conceptul discului, asta pentru cine are curiozitatea si rabdarea de a le studa. O paralela intre extinctia organismelor si incalzirea globala, transpusa prin metafore ce fac referire la potentialul distructiv al omului. Insertiile literare (Lautreamont, Georg Trakl) nu fac decat sa nuanteze o complexitate lirica greu de depasit. Se poate spune ca Precambian este mai mult decat un album...

Cult Of Luna, The Ocean si Lo! vor concerta in Romania dupa cum urmeaza:

29 aprilie - Silver Church, Bucuresti
30 aprilie - Daos, Timisoara