Cronica The Who - Endless Wire

Cronica The Who - Endless Wire
Dupa o pauza de 24 de ani veteranii rock 'n' roll Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire se intorc cu un nou material de studio. Chiar daca formatia a reusit sa treaca peste pierderea in 1978 a tobosarului Keith Moon - mai intai prin Kenney Jones si mai recent cu Starkey - inca exista dubii ca, cu tot respectul pentru inlocuitorul recent Pino Palladino, ultima pierdere, a basistului John Entwistle, trebuie sa fi fost o lovitura puternica pentru grupul englez.

Contributia lui Zak Starkey la "Black Widow's Eye" atesta ca tobarul putea cu siguranta sa ofere mai mult si in piese ca "Fragments" si "Mike Post Theme". Dar, cu doar jumatate din membrii originali, Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire chiar nu a avut alta sansa decat sa isi schimbe directia muzicala, iar daca Starkey, care este tobosar in trupa Oasis, ar fi fost mai mult implicat in acest proiect, ar fi putut cu siguranta sa mentina trupa pe un drum mai bun.

Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire

Asa cum este, "Endless Wire" este o incercare cam impinsa de la spate care ii arata pe cei de la Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire luptandu-se in public cu trecutul lor si incercand cu disperare sa transforme in ceva bun prezentul formatiei. Cateva dintre selectii, cum ar fi "A Man in a Purple Dress" au o incarcatura politica; altele, ca "It's Not Enough" sunt mai personale.

In rest, mai intalnim track-uri care incearca sa recaptureze acea lumina a zileleor de glorie Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire din anii '70; unele bucati folosesc cadre imprastiate, ca de pe un demo, tocmai pentru a construi, pe baza materialelor solo ale lui Townshend, si de aici, a pregati terenul pentru noul teritoriu pe care vrea sa il exploreze grupul. De-a lungul setului, Roger Daltrey incearca din rasputeri ofere viata compozitiilor sale. Desi de cateva ori este impins intr-o pozitie incomoda, de cele mai multe ori reuseste cu succes sa potriveasca puterea cu vulnerabilitatea intr-un mod care confera mai multa profunzime emotionala pieselor.

Desi "Endless Wire" are mai putin de 60 de minute, suna ca si cum ar fi un album dublu. Cea de-a doua jumatate este bazata pe primul single de pe acest material, mini-opera "Wire & Glass", in timp ce portiunea de inceput aduce material care, la prima vedere, este cam putin conectat cu proiectul principal.

Nu ne surprinde nici faptul ca intalnim ecouri ale albumelor "Tommy", "Quadrophenia", "Lifehouse", sau chiar "Psychoderelict" de-a lungul acestui nou material. La fel ca albumele anterioare, este legat de imaginatia salbatica a lui Townshend, ca si experienta lui de viata si credinta puternica in puterea muzicii. De fapt "Endless Wire", in modul sau incalcit, este o extensie a acestora.

De-a lungul celor 21 de piese, Townshend transforma comentariul sau la adresa industriei muzicale, in povestea trupei Cronica Cronica The Who - Endless Wire - Endless Wire. In acest proces, el face pace cu el insusi si ajunge sa inteleaga ca el, la fel ca si eroii sai, va continua sa traiasca prin muzica, pentru ca a devenit o parte din istorie. Aceasta realizare ii ofera libertatea de a risca mai mult, cel mai mare fiind incercarea de a reincarna acel monstru creativ care se afla in hibernare.

Faptul ca el si Daltrey s-au reunit pentru a concepe ceva atat de ambitios, este placut surprinzator. Mai important insa este ca "Endless Wire", in ciuda constructiei dezordonate, e mai bun decat ne asteptam.

THE WHO

Harry Haller
Nota 7/10