Cronica Therion - Gothic Kabbalah

Cronica Therion - Gothic Kabbalah
Dupa albumul anterior Lemuria/Serius B, calea pentru urmatorul material poate parea deschisa dar in acelasi timp mai solicitanta. Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah raspund in sfarsit cu lansarea unui dublu-cd. Gothic Kabbalah contine 15 trackuri, dintre care cel mai scurt are putin sub patru minute. Sunetul general nu este in totalitate, ci mai cu grija detasat de partile anterioare de opera, in schimb inzestrat cu o parte mai adecvata de heavy si mai deschisa decat in materialele anterioare.

Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah

Cei doi muzicieni, care joaca un rol important in compozitiile trupei, Christofer Johnsson si Kristian Niemann au alaturat cateva dintre cele mai bune riff-uri de pana acum, iar Mats Leven adauga o valoare incontestabila multor piese ca "The Perennial Sophia". In acelasi timp vocile invitatilor speciali Katarina Lilja si Hannah Holgersson sunt la standarde inalte. Dintre piesele care ies in evidenta de pe acest album amintim acum "Gothic Kabbalah", "Son Of The Staves Of Time" si "Close Up The Streams".

Cred ca vor fi primele melodii care vor atrage atentia la prima ascultare, dar cu timpul, explorand mai mult acest material, cu siguranta veti admira complexitatea muzicala a altor piese ca "TOF - The Trinity" si atmosfera folk din "Trul". Totusi, au inclus de asemenea cateva track-uri destinate pentru a aminti fanilor loiali de acea zona dark/atmospheric care i-a transformat in ceea ce sunt, cu "Wand of Abaris" si "Three Treasures", care ne fac introducerea in al doilea CD al acestui album.

Au trecut mai bine de 10 ani de cand Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah au lansat "Theli", albumul care le-a incorporat din plin muzica clasica, cu care trupa flirta inca de la inceputurile lor. Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah a trecut prin mai multe faze de atunci, iar "Theli" care a impresionat multa lume atunci, suna acum mai lipsit de profesionalism in comparatie cu ultimul lor material, "Gothic Kabbalah" In toti acesti ani, creierul trupei, Christopher Johnsson, a dezvoltat o apreciere destul de mare pentru mai multe forme traditionale de muzica metal, odata cu asta dezvoltand si experienta trupei. Am avut un indiciu despre acest proces de evolutie si cu anteriorul album dublu Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah, "Lemuria/Sirius B"

"Gothic Kabbalah" este un album universal heavy metal. Este rapid, cu solouri care par sa vina din anii '80. E atmosferic si progresiv in acelasi timp. In sfarsit, fiecare element de opera si muzica clasica se amesteca cu usurinta cu ceea ce este negresit un material heavy.

Talentul si curajul muzicienilor Cronica Cronica Cronica Therion - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah - Gothic Kabbalah este evident pe tot parcursul setului de piese, dar cea care iese clar in evidenta ca un punct principal este melodia epica de 12 minute "Adulruna Redivivia" care incheie acest set. "Gothic Kabbalah" este un album de calitate si probabil ii va satisface pe multi dintre cei care iau muzica in serios. In acelasi timp este un album cu o identitate clara heavy metal.

THERION

Harry Haller
Nota 9/10