Cronica Tool - 10 000 Days

Cronica Tool - 10 000 Days

Primul album Cronica Cronica Cronica Tool - 10 000 Days - 10 000 Days - 10 000 Days dupa "Lateralus" din 2001, ii prezinta pasind intr-un teritoriu nemarcat (de ei cel putin). Pot sa spun inca de la inceput ca, daca va asteptati la un "Lateralus II", nu veti intalni prea multe conexiuni cu acel album (cu exceptia poate a primei piese). In cei 16 ani de cariera, Cronica Cronica Cronica Tool - 10 000 Days - 10 000 Days - 10 000 Days au lansat patru albume de studio, un album live si un EP, al patrulea album fiind acesta.

Materialul este o calatorie de 70 de minute care ca va taie respiratia, intrucat contine multe schimbari si intorsaturi in sunet, iar variatiile din sectiunile usor mai atmosferice sunt uluitoare si creative in acelalsi timp.

Cronica Cronica Cronica Tool - 10 000 Days - 10 000 Days - 10 000 Days

Primul track, "Vicarious", este poate primul lucru de pe album care are o anumita conexiune cu albumul anterior. Armonia si riff-urile dezordonate din partea lui Jones si Chancellor, combinate cu sunetele lui Carey conduc spre principalul riff ametitor de 5/4, care este stralucitor.

Chancellor si Carey sunt incredibili la sectiunea ritmica, iar Jones ofera niste contrapuncte interesante in riff-urile precise, inainte sa intre in sectiunea solo de mijloc si apoi cea de sfarsit, cu un fantastic riff start-stop. "Jambi" urmeaza cu o tema consistenta de chitara 9/8 din partea lui Jones si usor , ceilalti membri se alatura acestui sunet. Jones ramane insa la baza acestei piese, dezvaluind si o parte mai rautacioasa spre sfarsit, pentru a rotunji mai bine totul, chiar daca se invarte in jurul acelorasi riff-uri. "Wings for Marie" este o o introducere atmosferica spre epicul "10 000 Days".

Contine bucati de chitara heavy in ecou si cu intarzieri, si o linie de bass mai spatiala cu percutii profunde din partea partilor vocale, aproape vorbite incet, ale lui Carey si Keenan. Desi este o piesa slow construita spre punctul culminant, avand in jur de 9 minute, "10 000 Days" se detaseaza cu succes si chiar atinge un punct heavy spre sfarsit cu riff-uri puternice. "The Pot" incepe cu vocea lui Keenan peste un ritm mai groove de bass, care curand aduce un riff principal, bazat pe ascendenta primei chitari si microfoniile rezultate. Nu este o piesa care sa iasa in evidenta, desi riff-urile sunt destul de bune.

"Lipan Conjuring" si "Lost Keys (Blame Hofmann)", care urmeaza sunt probabil cele mai inutile piese de pe album. "Lipan Conjuring" este destul de monotona timp de un minut si nu aduce nimic spectaculos albumului, iar "Lost Keys" este pentru urmatoarea piesa, ceea ce este "Wings for Marie" pentru "10,000 Days", un interludiu instrumental, care putea fi imbogatit cu alte elemente pentru a il transforma intr-un track mai complex.

Tot ce contine e un feedback de chitara si un riff repetat in continuu. "Rosetta Stoned" compenseaza insa. Riffurile alternate din intro sunt foarte bine lucrate, iar vocea distorsionata a lui Keenan adauga un sentiment de tensiune intregului sunet. "Intension" este o piesa mai lenta, cu o parte mai heavy la bass. Jones dezvaluie un amestec de riff-uri de chitara, sub un o linie dinamica de bass, iar Carey foloseste tobe electrice. "Right in Two" contine toate elementele unei melodii de calitate.

O chitara melodica principala, cantata in variatii subtile de-a lungul piesei. Iar ceea ce incepe ca un cantec lent si mai psihedelic, se transforma intr-o muzica rock, care loveste cu riffuri ametitoare catre mijlocul piesei.

Versurile

si vocea lui Keenan sunt de asemenea superbe in toate partile melodiei, dar muzica este cea care atrage mai mult atentia pe parcursul celor 9 minute. Albumul se incheie cu "Viginti Tres", intr-o nota mai dezolanta si putin infricosatoare.

In concluzie acesta este un album bun, cu riff-uri de chitara si bass impresionante, parti vocale remarcabile si ritmuri magnifice de tobe, dar nu tine pasul cu acea originalitate pe care o intalneam in materialele anterioare ale formatiei Cronica Cronica Cronica Tool - 10 000 Days - 10 000 Days - 10 000 Days. Nu il putem considera un pas inainte, sau o evolutie a trupei, dar in afara de piesele de umplutura, ni se ofera cateva melodii foarte bine lucrate, care merita toata atentia si care ne dovedesc ca trupa se mentine in forma.

TOOL

Harry Haller
Nota: 7/10