Cronica Travka la Suceava

Cronica Travka la Suceava
Dupa ce am lucrat toata ziua impreuna cu colegul de munca, mai mult el, ca eu sunt neofit in chestiunile astea pe care teoretic le stiu excelent, la poarta automata a unui bogat, care desi avea poarta automata, a vazut la un vecin de-al lui un model mai bengos si el dorea unul si mai bengos, m-am pregatit moral pentru intalnirea cu Travka, febletea fetelor la prima menstruatie. Pentru a sustine acesta afirmatie, in Suceava si-a facut aparitia amicul Treblinka, cetatean care desi nascut la acelasi spital cu mine si desi a batut toata Europa, s-a gandit ca e cazul sa mai treaca prin urbea natala.

Travka

L-as fi luat la o plimbare la picior dupa modelul "Hai sa-mi arat Bucurestiul noaptea" din martie 2006 sau seria "Iasul la pas" din toamna iarna a.c., ultima incheiata sambata trecuta in gara din Iasi pe la trei noaptea cand bateam peroanele si pasarelele ca sa nu ma ia dracu de frig si cantam cantece patriotice sau folk ori speriam cainii cu ultrasunete ca sa nu ma plictisesc, insa satul fiind de frig am zis sa mergem la clubul cu pricina. Acolo toate mesele rezervate, asa ca ne-am bagat picioarele in fundatura si am plecat spre o alta conspirativa folosita de mine in urma cu mai mult de doi ani. Am stat la un vin la o discutie depsre istoria procesoarelor si trupele, actuale sau foste, ale Lupilor Daciei.

Travka

Pe afisul concertului scria ora 21, ziua 20, luna decembrie, anul 2007 si la ora respectiva eram in club, intrarea 10 lei ca de obicei, publicul spre 200 de bucati, printre ei si ceva oameni intorsi pe acasa de la scoli, exagerat de multi cunoscuti, premise de ras. Cei mai multi au ajuns acolo aiurea sau s-au adunat fiindca au vazut afisul prin oras, mult peste jumate nici macar nu auzisera de Travka, insa erau si cazuri fericite, o duduie stia pe de rost si link-ul de unde se poate da jos cel de-al doilea album "Vreau sa simt Praga", destul de promovat si despre care am auzit vorbe si pe la TV si am vazut chiar si imagini de la lansarea din Bucuresti.

Am citit si unele cronici in care flacai si dudui se chinuiau prin tot felul de platitudini si banalitati sa ne spuna ca albumu nu e mare branza. Travka este si ea o trupa de atitudine ce se implica in campanii ale ONG-urilor. Are la activ doua albume, unul excelent, pe care fiecare piesa spune ceva si nu plictiseste deloc, numit "Corabia nebunilor" si altul lalait si apatic, insa foarte bine promovat, numit "Vreau sa simt Praga."

Travka

Concertul a inceput cu vreo douazeci de minute intarziere si ca de obicei nimeni in fata. M-am dus cu Treblinka si legenda vie Marele Izvoru'. De aceasta data nu am strigat "Plecati acasa" fiindca stiam la ce venim si nu ne-a bagat nimeni nimic pe gat. Incet incet au migrat si oamenii in acel spatiu improvizat intre tejghea si locul in care baietii cantau. Trebuie spus de la inceput ca tot ce vedea si auzea marea masa de spectatori avea ca punct imediat de comparatie concertul Luna Amara din saptamana precedenta.

Practicanti ai unui rock alternativ care nu sare din tipare, la Suceava Travka se poate lauda ca a strans mai multi amatori de extazuri indoelnice si flacai impuscati cu sarme in bot decat Luna Amara, ceea ce nu e putin lucru. Interpretarea a fost foarte buna si mi-a placut sa-i urmaresc cum canta, desi nu sunt mare adept al acestui gen. Au cantat in special piesele de pe "Vreau sa simt Praga", dintre care singura care ma prinde si mi se pare cea mai inchegata e "90".

Travka

Cantecele care au produs reactii pozitive, poate fiindca erau si cunoscute de o parte infima a publicului au fost cele de pe "Corabia nebunilor" si piesa omonima a fost cantata de cei veniti in fata. Regretul meu si al altora din jur a fost ca nu am auzit "Indiferent". Pe langa vocal, uneori energic alteori timorat, s-au remarcat bateristul si unul din chitaristi, celalalt chitarist, exagerat de euforic si basistul au punctat serios la capitolul prestatie scenica si atitudine.

Ori de cate ori baiatul de la voce incerca sa schimbe impresii cu publicul, era perturbat, dupa primele trei-patru cuvinte, de amicul Treblinka, mare fan, care la sfarsitul concertului s-a si tras in poza cu cetateanul respectiv. La capitolul comunicare Travka mi s-au parut stangaci, vocalul a incercat un dialog despre vreme si cum va simtiti, insa de tinut minte ramane doar oful sau cu privire la padurile taiate in tara. Asa este.

Travka

Si eu am umblat mult si am vazut muntii beliti, insa acest lucru poate fi o buna idee de campanie unde pot canta baietii si altii ca ei si eu sa lipesc afise si sa mobilizez cetateni, pana atunci ramanem cu regretul. La final, desi epuizati, au fost solicitati din plin pentru autografe si discutii stupide de conjunctura. Mai merita subliniata aprinderea tigarii si tragerea de fumuri cu sete in timpul recitalului, se pare ca acest gest a devenit pentru un vocal de rock mai trendy decat pentru un antrenor de fotbal sau un electrician care leaga tablouri electrice.

Dupa cum am zis, au ajuns foarte multi neavizati care se uitau ca la poarta noua, printre ei si multe cenusarese, era de unde alege, insa calitatea lor e mult inferioara celor provenite din prolifica scoala de grupiz de la Iasi, despre a caror prima generatie de absolvente voi redacta o telenovela, mai ales ca sapaturile demarate acum ceva timp aduc noi si noi surprize. La rubrica "Te cunosc dupa sandale Cenusareaso" avem o duduie cu un accesoriu deosebit in zona salelor

O alta Cenusareasa

Dupa doua ore de concert am luat-o la pas cu Treblinka la o plimbare nocturna de genul celora enumerate la inceput, insa una scurta, nu de anduranta.
La Suceava Travka a oferit un spectacol de calitate, interpretare foarte buna, sunet bun, publicul neavizat s-a incalzit in partea a doua a recitalului si i-au chemat pe baieti pentru un bis de doua piese in care au facut si unele demonstratii de virtuozitate si luna concertelor in Suceava nu s-a incheiat inca.

Lucian Sv