Cronica Tripod - Deviances

Cronica Tripod - Deviances

In sfarsit am pus mana pe albumul Deviances al trupei Tripod. Trupa provine din Franta si de curand au sustinut si cateva concerte in Romania. Pana in prezent acestia au 3 albume, Leche (2001), Data Error (2003) si Deviances (2005). Pe baieti i-am vazut in Utopia, unde mi-au creat un oarecare inters, tocmai de aceea am vrut sa ascult albumul de fata. Tripod presteaza un hardcore/metalcore destul de variat.

Cronica Cronica Cronica Cronica Tripod - Deviances - Deviances - Deviances - Deviances
Tripod

In sensul ca imbina elemente din mai multe arii muzicale. Interesant e faptul ca avem de fata un hardcore cu elemente progresive. Structura se bazeaza pe diverse combinatii pe chitari axate pe tempouri medii si inalte. Exista destule influente din aria trash precum si elemente preluate din tabara Roadrunner. Marele dezavantaj al albumului este faptul ca

versurile

sunt in limba franceza. La fel se intampla si cu pagina de myspace si site-ul oficial. Totul este in franceza.

Tripod

Albumul incepe in forta cu piesa Conscient. Trackul consta in tempouri medii, iar marele avantaj sunt chitarile. Chiar daca francezii s-au inspirat putin de la Deftones, piesa suna bine. Urmeaza Peasent Et Lourd. Si de aici se observa un mare dezavantaj. Chiar daca structura muzicala e bine gandita, francezii par sa foloseasca aceeasi riffuri la fiecare piesa, astfel ca ajung sa intre in monotonie.

Tripod

Piesa pare sa fie prima piesa, chiar daca exista diferente. De remarcat abilitatile tobarului. Jodo suna ceva mai diferit, insa prezinta foarte multe elemente preluate din metalul american, in special de la Hatebreed. l'Effect De l'Acier are un inceput interesant, pe chitari acustice urmate de un feeling ce iti aduce aminte de muzica Deftones. Laissez se distanteaza oarecum de restul pieselor, structura fiind diferita. Ce-i drept piesa nu da sentimentul de monotonie si chiar este o compozitie interesanta. Pendre Un Dieu are de asemenea un inceput interesant, bazat pe un tempo jos bine legat de linia melodica a piesei.

Pe aceasta compozitie, francezii au folosit cateva samplere. Il Faut Voir Comme... nu m-a impresionat mai deloc, fiind practic o reeditare a primelor 3 piese. Urmatoarea piesa este Introvertis. De aici incepe monotonia. Tempourile inalte lasa loc pentru cele medii si chiar nu am mai gasit mai nimic interesant. Le Remede incearca sa reduca din monotonie, insa rezultatul nu este cel dorit. Din nou monotonie, sub titlul de Pharaon.

Tripod

Cam neinspirata alegerea de a incerca un sound ce sa se apropie cat de cat de cel egiptean. Madone continua monotonia, insa Lucarne mai salveaza cat de cat albumul. Si urmeaza ultima piesa, probabil cea mai buna. Cu un titlu Sugestiv, piesa pune mult accent pe partea brutala hardcore si se distanteaza fata de soundul prezent pe acest album.

In concluzie Deviances e un album cam slab. In afara de vreo 2 piese, albumul nu iese cu nimic in evidenta. Totusi, recunosc ca trupa se descurca destul de bine la capitolul prestatie live. Sper ca urmatorul album sa sune ceva mai bine.

TRIPOD

Nota: 7/10

1.Conscinet