Cronica Trooper in Offstage Targoviste

Cronica Trooper in Offstage Targoviste
Offstage este o mica incinta in subsolul unei case boieresti vechi, destul de buna pentru mici manifestari culturale - din cate am aflat, acolo mai fac repetitii cei de la teatru. Dar sambata seara ea a gazduit un concert, sa-i spunem slightly-plugged, Trooper, avandu-i in deschidere pe pustanii de la Incipient. Cum m-am nimerit sa fiu in Targoviste, am zis De ce nu? si m-am infiintat acolo la ora 19:00, cu aparatul foto si chef de rock.

Cronica Trooper in Offstage Targoviste
Trooper

Pe cei de la Incipient i-am mai vazut acum ceva vreme, tot sub aripa protectoare a trooperilor. Pot spune ca au mai crescut, si ca varsta si ca experienta, dar mai e muuult de lucru. Am observat cateva faze interesante la chitara, insa vocalului ii recomand sa manance ceva inainte de cantari, sa aiba vlaga mai cu tupeu, nene, ca nu te mananca nimeni! Vad ca au aparut piesele proprii, nu exceptionale, dar nici de aruncat, ceea ce este foarte bine. Mi-a placut si cum a iesit coverul pentru When the Eagle Cries (Iced Earth), dar Die, Die, My Darling (Metallica) a iesit destul de prost, nu li se potriveste si / sau nu-l stapanesc parerea mea. Ca idee, baietii mai au mult pana sa rupa gura targului, dar merita toate incurajarile.

Cronica Trooper in Offstage Targoviste
Incipent

Cronica Trooper in Offstage Targoviste
Trooper

Despre Trooper si concertele lor s-au spus si s-au scris multe. Probabil ca e una din trupele din underground-ul romanesc ce reuseste sa electrizeze publicul din primul si pana in ultimul minut (daca nu cumva este trupa cu cea mai puternica priza la public din aceasta zona), asa ca nu cred ca voi spune nimic nou in continuare. Totusi o sa incerc sa descriu putin atmosfera de sambata seara. Concertul a fost deschis cum nu se putea mai bine cu Rock You Like A Hurricane (Scorpions) si a continut piese Trooper si cover-uri care se preteaza la un concert mai putin electric. Nu au lipsit, intr-o ordine aleatoare si, probabil, cu cateva omisiuni: Cum vreau eu, Ce-a fost a fost, Doar a mea, Amintiri, Cantecul lebedei, Zorii unei zile noi, Ratacit pe drumul vietii, Nimic nu mai conteaza, N-am crezut nimic, Tari ca muntii, si cateva cover-uri pe care eu nu le-am mai auzit pana acum in interpretarea lor: The Unforgiven (Metallica), Always (Bon Jovi) si To Be With You (Mr. Big). Piesele au avut un touch putin ciudat, probabil tocmai lipsei distorsului, dar au prins bine la public. De fapt, nu cred sa fi fost pana acum la un concert Trooper la care sa ma fi plictisit si sa nu fi descoperit ceva nou. Incercand sa fiu obiectiva, nu pot spune ca a fost cel mai bun concert Trooper la care sa fi asistat, dar a fost cel putin antrenant probabil un preview al concertului din martie din Bucuresti.

Cronica Trooper in Offstage Targoviste

Sa mai adaug cateva observatii. Primul ar fi publicul generatia tanara de rockeri targovisteni destul de redus, dar nu suficient pentru micul subsol si care a parut destul de prins de muzica. Al doilea ar fi referitor la locatie cand am intrat si am vazut cat e de mica si de boltita, am zis "Wtf, o sa se auda ingrozitor..."; well, surprise-surprise, s-a auzit chiar foarte bine, suficient de tare si nesperat de clar. Per total, o seara reusita si sper sa le iasa baietilor planurile cu concertul anuntat pentru luna aprilie, cu cele patru trupe targovistene. Multa bafta si ne mai vedem!

MAD